Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ausfart
#240428
KimKaos skrev:Jeg forholder mig til de oplysninger der findes samt så har jeg personligt kendskab til både 8005 og 7005 ;)
Kan du se forskel?
Af KimHansenDK
#240429
KimKaos skrev:Jeg forholder mig til de oplysninger der findes samt så har jeg personligt kendskab til både 8005 og 7005 ;)
Ja, og det gør jeg også, og har kendskab til begge...
Af Nightykk
#240433
mbm skrev:uhh sorry 9,5 vs 9,0.... karakter for design... giver jeg ikke meget for.

Men der kan sammelignes på de forskellige områder, så kan man selv bedømme om man synes det er prisforskellen værd.

og ja lidt sjovt 7005 får højere karakter på lyden :)
Personligt er jeg lidt mixet om designet, kan bedre lide foden på KS8005, men den går langt tilbage, og jeg tror evt. at jeg kan ramme ind i plads problemer der - mit TV bord er ~32cm bredt, foden på KS8 er vidst 38cm?

Bagsiden fortrækker jeg også KS8005, men eh - Hvor tit kigger man lige på denne? :p

For både mig selv, og andre der måske kommer til at stille spørgsmålet:

KS7005 får lidt værre scorer på Frequency Response når det kommer til lyden, men lidt højere på Total Harmonic Distortion end de to andre.

Basisk set så ser de ret ens ud på comparison, som jeg også har læst en del af, også f.eks. http://www.rtings.com/tv/tools/compare , hvor jeg har sat KS8000, KS9000, og KS9500 op mod hinanden (som burde være vores 7005, 8005, og 9005, fra hvad jeg har forstået).

1-2ms på response (som nok ikke er noget man videre kan føle).
Selve billede-scoren ligner noget der er ligger inde for de små variationer der er på panelerne til at begynde med. Viewing angles ret ens, hvid ret ens.. osv. KS7005 har en lidt mindre ramme på 0.7cm vs. 1.0cm.

Så i bund og grund ser de relativ ens ud, måske har KS8005 på tekst bedre højttalere, men i tests ser det ikke ud til at give så meget - og igen, hvis jeg ser noget der kræver god lyd så slår jeg anlæg til :D

Jeg takker for hjælpen fra jer alle!
(- Om end at jeg personligt stadig er mildere i tvivl, men det er nok mere bare min usikkerhed, og idéen om at et højere nummer giver et bedre TV).
Af iLoveTCL
#240499
Køb ALDRIG 7005. 8005 koster lige under 10000 pt. Hvis du ikke vil ofre det sidste i en OLED, som ellers havde været outstanding til scifi. Det kan ikke være mange som har købt 7005 som ikke skulle forbi forhandler og reklamere...
Af KimHansenDK
#240503
iLoveTCL skrev:Køb ALDRIG 7005. 8005 koster lige under 10000 pt. Hvis du ikke vil ofre det sidste i en OLED, som ellers havde været outstanding til scifi. Det kan ikke være mange som har købt 7005 som ikke skulle forbi forhandler og reklamere...
Stop dig selv!
Af KimHansenDK
#240505
iLoveTCL skrev:Kim: hentyder du til at der er meget få reklamationer på ks7005 serien??
Tager du et kig på diverse fora, så vil du kunne se, at flere også har problemer med bagsiden på KS8005, som jo nok er det du har læst et par tilfælde af med KS7005. Sådanne problemer har det dog med at blive blæst op. Jeg selv og en masse jeg kender har købt KS7005 af den årsag, at billedkvaliteten er identisk mellem KS7005 og KS8005, og da vi ikke har brug for twin tuner og de (på papiret) bedre højtalere i sidstnævnte. Ingen af os har haft problemer med bagsiden af vores KS7005. Dermed ikke sagt, at det ikke er et problem for nogle. Pixelfejl, banding og light bleed er heller ikke mere udbredt på KS7005 fremfor KS8005. Så at skrive, at man ALDRIG skal købe KS7005 er blot noget pjat...
Af mbm
#240514
iLoveTCL skrev:Køb ALDRIG 7005. 8005 koster lige under 10000 pt. Hvis du ikke vil ofre det sidste i en OLED, som ellers havde været outstanding til scifi. Det kan ikke være mange som har købt 7005 som ikke skulle forbi forhandler og reklamere...
iLoveTCL er Global Support Technical CEO Samsung han ved hvad han taler om :)
Af Lape
#240518
Den største forskel er nok: Design, twin tuner og lyd (40w vs 60s). Men flere sider scorer KS8005 (KS9000 US) lidt højere i overall score.

Har læst at CPU'en i KS8005 er noget kraftigere (hvorved menu skulle køre mere glidende og evt. motion handling er bedre)

Men der er ikke den helt vilde forskel, begge er gode skærme. Jeg kan dog langt bedre lide designet på KS8005, da jeg ikke bryder mig om den sølv / glansende ramme på KS7005
Senest rettet af Lape 3. dec 2016, 18:59, rettet i alt 1 gang.
Af iLoveTCL
#240551
KimHansenDK skrev:
iLoveTCL skrev:Kim: hentyder du til at der er meget få reklamationer på ks7005 serien??
Tager du et kig på diverse fora, så vil du kunne se, at flere også har problemer med bagsiden på KS8005, som jo nok er det du har læst et par tilfælde af med KS7005. Sådanne problemer har det dog med at blive blæst op. Jeg selv og en masse jeg kender har købt KS7005 af den årsag, at billedkvaliteten er identisk mellem KS7005 og KS8005, og da vi ikke har brug for twin tuner og de (på papiret) bedre højtalere i sidstnævnte. Ingen af os har haft problemer med bagsiden af vores KS7005. Dermed ikke sagt, at det ikke er et problem for nogle. Pixelfejl, banding og light bleed er heller ikke mere udbredt på KS7005 fremfor KS8005. Så at skrive, at man ALDRIG skal købe KS7005 er blot noget pjat...
Okay. Hvorfor er det så at HVER ENESTE 7005 jeg har til at stå i butikken har smidt eller delvis smidt bagpanel?? Ingen fejl på 8005(hvad jeg har oplevet). Udover de afstandsbolte der medfølger er lavet af en stiv maskinarbejder.
Det er korrekt at problemet med bleed er lidt opreklameret. Har set det på meget få 7005'ere.
Jeg er selvfølgelig ked af hvis man føler sig stødt over udmeldingen. At man aldrig skal købe den, er forkert. Men jeg gad personligt ikke døje med disse problemer.
Af KimHansenDK
#240566
iLoveTCL skrev:Okay. Hvorfor er det så at HVER ENESTE 7005 jeg har til at stå i butikken har smidt eller delvis smidt bagpanel?? Ingen fejl på 8005(hvad jeg har oplevet). Udover de afstandsbolte der medfølger er lavet af en stiv maskinarbejder.
Det er korrekt at problemet med bleed er lidt opreklameret. Har set det på meget få 7005'ere.
Jeg er selvfølgelig ked af hvis man føler sig stødt over udmeldingen. At man aldrig skal købe den, er forkert. Men jeg gad personligt ikke døje med disse problemer.
Selvfølgelig vil og skal man ikke døje med sådanne problemer. Jeg har bare set mange, hvor det ikke har været et problem. Om det så er et problem med en bestemt batch, det skal jeg ikke kunne sige. Min KS7005 har ikke et løst bagpanel, og har for øvrigt hverken light bleed, banding eller problemer med DSE. Er vældigt godt tilfreds - dertil kan jeg bedre lide designet på KS7005 i forhold til KS8005 :-)
Af iLoveTCL
#240573
Vil slet ikke diskutere hverken billede kvalitet eller design på 7005. Fordi begge parametre klare den sig glimrende. Man bliver bare lidt mærket når en rigtigt stor procent har fejl. Havde også selv købt Samsung hvis jeg ikke kunne få b6v til den pris jeg skulle give ;)
Af Lape
#240579
Er "alle de KS7005 du har stående i butikken" fra første batch? Mon ikke Samsung for længst har rettet dette simple problem? Det er meget lang tid siden de første blev produceret nu. Nyt eller anden type lim er ikke ligefrem noget større problem og burde være løst ret hurtigt.

Samsung tilbyder desuden og komme ud og lime bagsiden. Det gjorde de i starten i hvert fald - Jeg gætter på de har løst problemet for længst. Har ikke hørt noget for nyligt.