Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af duskern
#235981
Torben Rasmussen skrev:Jeg spurgte LG ang fjernbetjeningen i sin tid, hvor vi fik at vide, at den kom med til alle OLED. Lidt trist, at det ikke er tilfældet.
Er der nogen måde hvorpå man kan være sikker på at det ikke bare er en fejl? :)
Af revorge
#235982
duskern skrev:
Torben Rasmussen skrev:Jeg spurgte LG ang fjernbetjeningen i sin tid, hvor vi fik at vide, at den kom med til alle OLED. Lidt trist, at det ikke er tilfældet.
Er der nogen måde hvorpå man kan være sikker på at det ikke bare er en fejl? :)
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6

Det er den samme fjernbetjening som din, ovenstående anmelder har og også den jeg har set ved anmeldelser af C6 modellerne... Så tror roligt du kan regne med, at det er rigtigt nok. Såvidt jeg har kunne se rundt omkring er det kun E og G modellerne hvor "premium" model af den medfølger...

Skal nok skrive herinde, hvis jeg mod forventning får en anden, når mit tv en gang dukker op :)
Af duskern
#235983
revorge skrev:
duskern skrev:
Torben Rasmussen skrev:Jeg spurgte LG ang fjernbetjeningen i sin tid, hvor vi fik at vide, at den kom med til alle OLED. Lidt trist, at det ikke er tilfældet.
Er der nogen måde hvorpå man kan være sikker på at det ikke bare er en fejl? :)
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6

Det er den samme fjernbetjening som din, ovenstående anmelder har og også den jeg har set ved anmeldelser af C6 modellerne... Så tror roligt du kan regne med, at det er rigtigt nok. Såvidt jeg har kunne se rundt omkring er det kun E og G modellerne hvor "premium" model af den medfølger...

Skal nok skrive herinde, hvis jeg mod forventning får en anden, når mit tv en gang dukker op :)
Fedt. Mange tak :)
Af Kimbo
#235985
duskern skrev:Er der nogen måde hvorpå man kan være sikker på at det ikke bare er en fejl? :)
Har modtaget mit 65B6 i går og har samme fjenbetjening som din.
Af duskern
#235988
Mangler stadig at finde ud af hvordan jeg får indstillet billedet på mit TV så det bliver optimalt. Jeg har desværre ikke viden til at kunne gøre det uden at støtte mig til en eller anden form for guide. Hvad gør i andre der har købt et LG TV fra den nye serie?
Af bleze
#235989
duskern skrev:Mangler stadig at finde ud af hvordan jeg får indstillet billedet på mit TV så det bliver optimalt. Jeg har desværre ikke viden til at kunne gøre det uden at støtte mig til en eller anden form for guide.
http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6/settings

Ved ikke hvor gode de er, men du kan da prøve...
Af revorge
#235990
duskern skrev:Mangler stadig at finde ud af hvordan jeg får indstillet billedet på mit TV så det bliver optimalt. Jeg har desværre ikke viden til at kunne gøre det uden at støtte mig til en eller anden form for guide. Hvad gør i andre der har købt et LG TV fra den nye serie?
Jeg ville til en start tage udgangspunkt i indstillinger på dette link http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b6/settings og dem flatpanels har lavet til E6, da dette jo er samme panel... Det vigtigste skridt er nok at skifte til en af ISF profilerne og slå langt størstedelen af tv'ets forskellige billedbehandlings indstillinger fra... RGB farverne ville jeg undlade at stille på, da det højst sandsynligt vil være forskelligt for de enkelte tv, hvordan disse skal justeres for at ramme det helt korrekt... Men du vil komme et godt stykke af vejen alene ved at tage udgangspunkt i basis indstillingerne.
Af chicco
#235999
Jeg har en E6'er, og startede ud med indstillingerne fra testen herinde. Jeg har så lige fået kalibreret skærmen, og forskellen på både kvalitet og indstillingerne var kæmpe stor. Eks. Var rødt for meget i testen herinde, mens den på min skærm iflg. Kalibrering var ALT for lidt - en forskel på over 30.

Så man kan sagtens prøve sig frem, også med indstillingerne fra de forskellige tests, min oplevelse er bare, at selvom man synes det ser godt ud, så ser det faktisk ud efter kalibrering.
Af revorge
#236002
Helt enig - en rigtig kalibrering er vejen frem, hvilket også et grunden til jeg fraråder at skrue på farverne udfra indstillingerne i diverse test... Men det giver altså også noget lige at skifte væk fra standard profilen og deaktivere diverse billed / motion behandling :)
Af duskern
#236005
Hvad menes der med en rigtig kalibrering? Jeg har lidt svært ved at se om de serier jeg ser på fx Netflix er 4k og HDR osv. Hvordan kan jeg tjekke det? Jeg har ikke ingen info knap på min remote så jeg ved ikke hvordan jeg kan se info om billedet på Netflix. Når jeg ser tv2 fx, kan jeg køre markøren op i toppen og få adgang til en menu der kan vise info, men det kan jeg ikke lige finde ud af på Netflix.
Af bleze
#236009
Hvor hulen kan man se hertz/fps? Kan godt finde info som 16:9 1080p PCM, men kan ikke se om det skifter hertz som forventet
Af bleze
#236011
Peger op på HDMI2 feks oppe i hjørne. Så kommer det frem under med små tags. Alt undtagen hz som man ville forvente
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13