Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af KimKaos
#220432
Der er slet ikke noget at rafle om - Man kan ikke fraskrive sig sit ansvar - så sker det igen inden for din reklamationsperiode så skal de bare skifte dit panel.
#220433
Moulder skrev:Lige en update.

Jeg fik idag mit tv tilbage fra rep.
De har skiftet panelet, så ikke flere fluer i denne omgang :)

Jeg hæfter mig dog ved, at de på følgeseddelen skriver dette:
"Panel skiftet på goodwill ifølge aftale med Panasonic - dækkes kun denne ene gang"

Så det er åbenbart ikke noget de bare pr. automatik tager som reklamation :o
På den anden side, når de nu har skiftet det, så vedgår de jo også at det er en fejl, og det synes svært at se de evt. kan fraskrive sig ansvar, hvis det skulle gå hen og ske igen.

Men dejligt at det er skiftet..
Alt gik smertefrit. Tv'et blev hentet på min adresse d. 15 sep. og blev leveret idag d. 24. sep. pænt indpakket i transportfolie :)
Du må have fat i en gang silikone. Det ender det jo med, at vi må gøre når vi får nyt tv. !:(
#220440
Moulder skrev:Lige en update.

Jeg fik idag mit tv tilbage fra rep.
De har skiftet panelet, så ikke flere fluer i denne omgang :)

Jeg hæfter mig dog ved, at de på følgeseddelen skriver dette:
"Panel skiftet på goodwill ifølge aftale med Panasonic - dækkes kun denne ene gang"

Så det er åbenbart ikke noget de bare pr. automatik tager som reklamation :o
På den anden side, når de nu har skiftet det, så vedgår de jo også at det er en fejl, og det synes svært at se de evt. kan fraskrive sig ansvar, hvis det skulle gå hen og ske igen.

Men dejligt at det er skiftet..
Alt gik smertefrit. Tv'et blev hentet på min adresse d. 15 sep. og blev leveret idag d. 24. sep. pænt indpakket i transportfolie :)
Bliver der noget indenfor den nye garanti/reklamationsperiode kontakter du bare sælger igen, og nægter de at modtage reklamationen kører du bare en sag igennem forbrugerklagenævnet.

Har fabrikanterne et problem med det. må de jo bare lære at lave et bedre produkt.

Det farlige for forbrugerne er jo bare om fejlen sker EFTER de 2 år, så er der intet at gøre, og med det rygte eks. Samsung har ville jeg ikke turde at købe deres produkter.
Af bromberg
#241963
Efter intet mindre end 3 forsøg igennem cinemagic/Panasonic/servicegruppen har jeg endelig Idag fået svar på tordenfluer i mit cx700.
Cibemagic havde taget kontakt til Panasonic, som i første omgang afviste, men ville tage til vurdering om det kunne laves "pr kulance".
Efter 4 ugers "vurdering", har jeg Idag fået svar og at de ikke betragter det som en fabriksfejl. Det vil jeg for så vidt ikke gøre mig klog på, men jeg syntes simpelthen det er ringe at man må forvente den slags. Så gider jeg ihvertfald ikke købe Panasonic mere. Undrer mig over det er meget deres cx700/725 serie der er ramt. Lidt ala specifikke Samsung modeller tidligere..
Nå uanset - syntes det er direkte latterligt at have et 1 år gammelt tv, man betragter som "defekt" eller væsentligt forringet..
Det er jo ikke til at sælge igen, eller jo - men til hvilken ligegyldig pris ville det ikke være.
Er sgu skuffet her
#241965
Jeg forstår dig. Jeg fik alle 15000 kr retur på mit 18 mdr. gamle Samsung Tv.. Problemet er, at samtlige tilsvarende skærme ligesom dit - og uanset producent - har muligheden for at få at invitere tordenfluer. Derfor kan producenten afvise. Omvendt er afslag ikke rimeligt. Så hold fast i dit krav
Af bromberg
#241966
Jeg har ikke stillet så meget krav nu faktisk. Jeg har tilbage brokket mig over beslutningen.
Jeg kan selvfølgelig stille det krav at jeg forlanger de tager det retur
Af bromberg
#241982
bentpetersson skrev:Problemet er åbninger, der både tillader små insekter og tobaksrøg at komme ind.

http://www.dailymail.co.uk/news/article ... s-day.html
Tak for link. Jeg er helt med på hvorfor det opstår, jeg kan bare ikke gennemskue hvorfor og hvornår det er en defekt eller mangel.
Panasonic har afvist at det er en fabriksfejl, hvilket i mine øjne kun åbner 2 scenarier.
Enten er det ikke en fejl/mangel og så må man forvente det kan ske, eller også skal de se på det for rent faktisk at kunne konstatere om det er en fejl eller ej.
Af bromberg
#245329
En lille opdatering på mit issue med Cinemagic og tordenfluer.
Jeg havde/har rådført med forbrugerrådet og indsendte i sidste uge mit tv til eftersyn. Idag har jeg så fået et tilbud på udbedring af min fejl, da det ikke er garanti dækket. (Jeg har iøvrigt henholdt dem til reklamationsretten for mangler eller fejl og ikke snakket om garantisag).
Jeg kan få lavet mit tv for 11.000kr, skrottet for 1000, eller sendt retur som det er for 1600kr.
Så det bliver en sag med forbrugerrådet, så må vi se hvor langt tid sådan noget skal tage.
Forbrugerrådet har pr telefon bekræftet at jeg som forbruger ikke skal forvente tordenfluer i min skærm og forklaret mig den følgende proces som kunne forekomme og det er så netop det der er sket.
Af bromberg
#245333
Det ærgrer mig også helt vildt, men så må jeg gøre det. Er i sådan et tilfælde skide stædig og principfast, så de skal få deres sag og så er det slut med anbefalinger fra min side af (det overlever de nok;)).
Af kronholm
#245340
Cinemagic er desværre nok for lille og ligegyldig til at Panasonic vil tage den pr kulance. Så nu hænger Cinemagic på et dårligt Panasonic produkt. Forhåbentligt stopper de med at sælge Panasonic produkter, når Panasonic ikke vil bakke op omkring deres forhandler. Det er ikke et forsvar af Cinemagic, men i mit hoved er det bare mest fair at det er producenten der mærker konsekvensen af et dårligt produkt. Forstår dog ikke at Cinemagic ikke bare lader handlen gå retur, for medmindre de drejer nøglen om, så kan det kun give ekstra omkostninger det der skal ske nu. (+ Dårlig reklame)