Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wc-kenno
#17350
Hej alle i "teknik-nørder" - i ordets bedste mening...:)

Er der nogle af Jer, som har været så heldige at se sharps nye rd2e serie i aktion? Jeg har selv 42xd1e - og med fare for at blive haglet ned - så må jeg desværre indrømme, at skærmen ikke lever op til mine forventninger og krav til hvad et tv i den prisklasse efter min mening skal kunne...så det bliver leveret tilbage igen i henhold til min returret.
Jeg kunne godt uddybe hvad jeg ikke er tilfreds med med skærmen, men det er ikke det tråden går ud på, men hvis folk insisterer, skal jeg da gerne kommentere.....
Af Schliemann
#17354
Jeg vil meget gerne høre i hvilken sammenhæng du er utilfreds med XD1E. Går selv og kigger på fladskærm og den er da med i mine overvejelser. Så ville være dejligt med dine erfaringer.
Brugeravatar
Af Pengzi
#17356
Hører også gerne med her :-)!
Af wc-kenno
#17379
OK...jeg vender tilbage senere i aften, da jeg er på arbejde nu og kun har en kort pause...

Ok, så har jeg vist lige et par minutter til rådighed.
Først og fremmest vil jeg dog til sharpens forsvar sige, at designet er smækker lækkert. Jeg modtager mit signal fra TDC kabel TV og må sige, at jeg er meget skuffet over det billede, som jeg ser på skærmen. Jeg ser ofte skygger efter især ansigter og i går da jeg så Prison Break, var den helt galt på et tidspunkt med skyggerne omkring ansigtet. Derudover ser jeg en hel del fodbold. Og der kan skærmen efter min mening simpelthen ikke følge med også selvom opdateringshastigheden efter sigende skulle være hurtig. Så jeg er generelt ikke tilfreds med billedet.

Ydermere er fjernbetjeningen efter min bedste overbevisning katastrofal langsom ved skift af kanaler. Ved tekst tv skal man først trykke på den øverste tast oppe til venstre. Hvis man skal steppe op og ned skal man bruge de farvede knapper helt nede i bunden. Et irritationsmoment for mig og ganske usnedigt. Desuden har jeg haft 2 skærme hjemme. Begge havde/har en træls hyletone ved standby, som jeg heller ikke kan abstrahere fra. Jeg ved lyden er der og det skal den ikke være. Det kan være strømforsyningen....

Så kald mig bare sippet. Jeg vil dog vælge at betragte mig selv, som en kritisk forbruger...