Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#17100
Hejsa

Jeg overvejer at investere i en 32" fladskærm til stuen, men er lidt nervøs for tv signalet da jeg langt overvejende bruger tv'et til at se kabel-tv, og det derfor er vigtigt at dette ser ordentligt ud.

Jeg er nået frem til at det måske kunne være en løsning at anskaffe en selector fra TDC, da kanalerne derved bliver digitale.

Er der nogen af jer der har erfaringer med en Selectorbox?

Mvh
Dagger
#17102
dagger skrev:Hejsa

Jeg overvejer at investere i en 32" fladskærm til stuen, men er lidt nervøs for tv signalet da jeg langt overvejende bruger tv'et til at se kabel-tv, og det derfor er vigtigt at dette ser ordentligt ud.

Jeg er nået frem til at det måske kunne være en løsning at anskaffe en selector fra TDC, da kanalerne derved bliver digitale.

Er der nogen af jer der har erfaringer med en Selectorbox?

Mvh
Dagger
JA
Jeg har haft selectorbox de sidste mange år - har lige udskiftet den "gamle" ICD 4210 (som stadig virker upåklageligt!) med de lidt nyere ICD60 (den lille) Der står knivskarpt billede på mit 42" Plasma PV60EH
kan kun anbefales! Ps jeg har en billig selector til salg...;-)
Af EE
#17106
Nu skal jeg ikke udtale mig om selector, da jeg intet kender til det, men har lige købt nyt fladskærms tv; Toshiba 37" WLT68P, og billedet står kniv skarpt med mit almindelige TDC kabeltv signal! Jeg stod lidt i samme dilemma inden jeg købte om jeg nu skal anskaffe mig en selector, men jeg blev yderst positivt overrasket over hvor flot billedet stod, så i første omgang er selectoren droppet. Da jeg købte forhørte jeg mig også om de anbefalede selector (samt andre steder jeg kiggede på tv) og det gennemgående var at man måske kunne få et lidt bedre billede, men da de har trukket HD selectoren tilbage var der formentlig ikke det helt store at hente. Jeg tror det handler mest om at det er et ordentligt fjernsyn og selvfølgelig at du har en god kabel tv forbindelse.

I øvrigt er det vidst noget med at med selector bliver det analoge godt nok omdannet til digitalt, men så bliver det igen omdannet til analogt når det bliver sendt ind i fjernsynet da de endnu ikke bruger hdmi ledninger, ol. Men lidt er der måske at hente med selectoren, skal selvfølgelig ikke sige at der ikke er da jeg ikke har en!

Håber du kan bruge mit svar.
Brugeravatar
Af pdrhan
#17109
Jeg har også selv TDC kabeltv , mit panasonic står også lige i slabet med det alm antenne signal , men bliver endnu BEDRE når jeg kører det gennem selector - så jo , det bliver synligt bedre!
Af EE
#17112
Så skulle man måske alligevel overveje at investere i sådan en maskine nu her inden d. 15 april, hvor den er på tilbud til 500 kr. (300 kr. med programpakke)...
Brugeravatar
Af pdrhan
#17118
EE skrev:Så skulle man måske alligevel overveje at investere i sådan en maskine nu her inden d. 15 april, hvor den er på tilbud til 500 kr. (300 kr. med programpakke)...
Jeps - ville da være en god ide , husk at årligt kortgebyr er 199kr
Du vil blive glædeligt overrasket - der står bedre billede gennem den - jeg vil sige at hvis man har TDC kabeltv - fuldpakken , kan man dårligt undvære en selector , jeg er ihvertfald glad for min - der er jo også en kanon program guide i den samtidig!
Af EE
#17121
Hvordan fungerer sådan en selector helt præcist. Har aldrig selv ejet en. Har man en anden fjernbetjening til den eller?
Brugeravatar
Af pdrhan
#17124
EE skrev:Hvordan fungerer sådan en selector helt præcist. Har aldrig selv ejet en. Har man en anden fjernbetjening til den eller?
Jeps - der følger en fjernbetjening med til den - læs om den inde på TDC´s hjemmeside:
http://privat.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_p_tv_digi
Af dagger
#17127
Tak for de mange óg hurtige svar.

Og straks er jeg klar med et nyt spørgsmål i samme katagori: Hvis man sammenligner kvaliteten af et godt almindeligt billedrørs-TV med et selector signal på en pladskærm, hvordan er så kvalitets forskellen? Er det det samme? Er det dårligere? -Eller er det ligefrem bedre?

/Dagger
Af EE
#17129
Nu kan jeg jo som sagt ikke udtale mig om selector. Men jeg synes at jeg har et rigtig godt billede på mit fladskærms tv, også meget bedre end jeg havde på mit gamle billedrørs tv. Men det kommer meget an på hvilket fladskærms tv du køber!
Brugeravatar
Af pdrhan
#17134
dagger skrev:Tak for de mange óg hurtige svar.

Og straks er jeg klar med et nyt spørgsmål i samme katagori: Hvis man sammenligner kvaliteten af et godt almindeligt billedrørs-TV med et selector signal på en pladskærm, hvordan er så kvalitets forskellen? Er det det samme? Er det dårligere? -Eller er det ligefrem bedre?

/Dagger
Jamen det er KLART bedre - du kan ikke sammenligne de 2 da et fladskærms tv som regel vil være større billedmæsigt end dit CRT
men jeg har et 29" Panasonic TAU CRT som står klokkerent - mit nye Panasonic 42 " plasma står endnu mere klokkerent via selector - det skal opleves , det er en fornøjelse at komme hjem og tænde for sit tv!
Af ttkthomsen
#17236
Lige et spørgsmål: er der hdmi udgang fra selctor eller er det via scart stik. Hvis det er via scart stik er det så ikke et analogt signal der bliver sendt fra selctoren til fjernsynet ?
Af dagger
#17239
ttkthomsen skrev:Lige et spørgsmål: er der hdmi udgang fra selctor eller er det via scart stik. Hvis det er via scart stik er det så ikke et analogt signal der bliver sendt fra selctoren til fjernsynet ?
Der er ikke HDMI på selectoren (endnu...). Har hørt at TDC ikke køber flere af de eksisterende Selectorbokse hjem, så jeg tror lige jeg afventer om ikke den nye der kommer er med HDMI...

/DAGGER
Af EE
#17245
ttkthomsen skrev:Lige et spørgsmål: er der hdmi udgang fra selctor eller er det via scart stik. Hvis det er via scart stik er det så ikke et analogt signal der bliver sendt fra selctoren til fjernsynet ?
Jo det er det. Men det er det også med en almindelig DVD afspiller, og den har trods alt noget bedre billede end et normalt analogt tv signal. Har lige købt en selector i dag, og er fint tilfreds. Der er bedre billed end på det almindelige kabeltv signal.