Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af spumanti
#16696
Så mangler vi bare at nogen finder en løsning på hyletonen...

Jeg ringer fandme til geco en dag...
Meld endelig tilbage hvad de siger!
Brugeravatar
Af spumanti
#16776
Hey alle!

Vedrørende hyletone på Sharp 42XD1E

Ville lige høre om der er nogen der har fundet en løsning på hyletonen.

Er det noget man bare må acceptere, og slukke på kontakten når man ikke bruger TV'et (skide irriterende, når man har givet ½ arm for det!), eller bør man bytte det.

Bliver personligt nemt irriteret over lyde af den karakter...
Senest rettet af spumanti 15. mar 2007, 21:20, rettet i alt 1 gang.
Af pcs12
#16796
Jeg fik mit tv fra Licotronic i mandags og opdagede at der var striber på mit 42XD1E og billedet er total billigskod mærke agtigt !:( .

Den flinke mand fra Licotronic sagde at der er en fejl på 42XD1E med serie nr. der starter med 702. Boardet som Sharp har fået af en anden producent er simpelthen for ringe :( . Så der skulle komme nye Tv fra Sharp med serie nr. 703 og 704 uden den fejl forhåbentlig. Ved ikke om det også løser det med brummelyden O-O .
Af AndreC
#16797
pcs12 skrev:Jeg fik mit tv fra Licotronic i mandags og opdagede at der var striber på mit 42XD1E og billedet er total billigskod mærke agtigt !:( .

Den flinke mand fra Licotronic sagde at der er en fejl på 42XD1E med serie nr. der starter med 702. Boardet som Sharp har fået af en anden producent er simpelthen for ringe :( . Så der skulle komme nye Tv fra Sharp med serie nr. 703 og 704 uden den fejl forhåbentlig. Ved ikke om det også løser det med brummelyden O-O .
De der streger du snakker om? Gider du fortælle mere?

Er det bare på nogle kanaler?
Brugeravatar
Af spumanti
#16800
OK, så fejl på tv med serienummer 702...

hmm måske derfor det hyler!


tror jeg vil ringe og snakke med licotronic
Af pcs12
#16804
Ja da! :)

Stregerne er der på alle kanaler hele tiden og gør billedet elendigt og kan ses selv når tvet er slukket hvis man kikker fra siden. Sig til hvis du vil vide lidt mere om stregerne. Ved ikke hvad mere jeg lige skal skrive om det... :)

Det er vist hele serien af 42XD1E med serial nr.702 der er fejl på. Licotronic synes jeg du skal ringe til for jeg har fået supergod service der inde. De venter svar fra Sharp imorgen om 703 og 704 serie numrene har samme fejl. Men ved ikke om det også gælder hyletonen. Det kan i hvert fald ikke skade at ringe til dem og høre hvordan og hvorledes...
Af AndreC
#16817
pcs12 skrev:Ja da! :)

Stregerne er der på alle kanaler hele tiden og gør billedet elendigt og kan ses selv når tvet er slukket hvis man kikker fra siden. Sig til hvis du vil vide lidt mere om stregerne. Ved ikke hvad mere jeg lige skal skrive om det... :)

Det er vist hele serien af 42XD1E med serial nr.702 der er fejl på. Licotronic synes jeg du skal ringe til for jeg har fået supergod service der inde. De venter svar fra Sharp imorgen om 703 og 704 serie numrene har samme fejl. Men ved ikke om det også gælder hyletonen. Det kan i hvert fald ikke skade at ringe til dem og høre hvordan og hvorledes...
Altså mit panel er ok... Der er dog nede i højre hjørne noget hvid buet streg af en art, men det ses kun når skærmen er slukket...

Jeg synes generelt lys udbyttet fra skærmen er for svag... Jo vist man kan skrue op for backligt osv. men så går man væk fra det sorte...

Jeg syntes ærligt talt ikke den er 18-19k værd...
Af Thor
#16826
Jeg har adresseret løsningen på hyletonen/summen i tændt-tilstand tidligere i denne tråd.
Og nu har jeg tænkt over en løsning til hyletonen i stand-by. Man bruger selvfølgelig en el-skinne der cutter for strømmen når man slukker tv'et. Der kan du også plugge en dvd-afspiller mv i som kun bliver brugt mens tv'er er tændt. MEN her til morgen var der så en på en anden tråd der skrev, når man slukker 42XD1E så bliver strømmen alligevel ikke bliver cuttet helt? Hmm, so much for that idea!!!
Tror lige jeg jagter den løsning selv alligevel, for det spare både strøm og hyletoner i stand-by. Det kunne være rart for så er der kun et enkelt issue tilbage og det er den svage summen når billedet bliver helt mørkt, f.eks mellem større sceneskift og kanalskift. Men det kan jeg leve med ved jeg med sikkerhed.

Har dog ikke oplevet de streger der hentydes til her? Kender i øvrigt heller ikke mit serienummer pt.

Hmm ja, med alle de irritationsmomenter, der dukker på disse Sharp LCD'er kan man jo godt spørge sig selv om de virkelig er pengene værd.
Fik dog en positiv oplevelse i går da jeg så Schwarzenegger i "Den 6. dag" på DR1 analog kanal. Pæn kontrast og god dyb sort og relativt flotte farver. Umiddelbart pænere end det jeg oplevede med den korte erfaring jeg har opnået med Samsungs N71 serie, som jeg var lige ved at købe først. Har dog også eksperimenteret en del med indstillinger de sidste par dage.
Af pcs12
#16830
Har netop talt med Licotronic, der er fejl på nogle 42" og 46". Det viser sig ved hyletone på 42" og en brummen på 46" ved nogen og striber på skærmen hos andre. Det er en komponent der er af for dårlig kvalitet.

Så mit råd vil være at få det ombyttet, Sharp skulle have erkendt fejlen og de ved hvordan den skal rettes.
Af Thor
#16841
Tak for at du lagde din info her ind.

Tror dog desværre at alle os, der har købt tv'et i England, ikke vil være tilbøjelige til at udnytte denne ombytningsret. For jeg er bange for det skal tilbage til den originale forhandler - og det koster os ca 1700 kr.
Var det ikke dit indtryk at det skkulleombyttes ved oprindelig forhandler?
Af furious jt
#16844
Har både snakket med sharpDK, hifiklubben, licotronic og Krish AV.

Os der har købt hos KrishAV i England SKAL sende tv'et til England, hvis vi vel og mærke vil have fixet problemet.

havde håbet på at Sharp havde et servicecenter i Dk som kunne lave tv'et men det kan de ikke.

Hvis nogle af jer vælger at sende jeres tv til ombytning hos Krish AV, vil I så ikke informere os andre herinde om det, så kan vi evt. sende det sammen. Bare en ide :)
Af flydedokken
#16850
Rimelig skod, hvis vi skulle sende vores tv tilbage til England for at få et tilbage som summede lige så meget. Men mit summer kun når jeg ændrer mit billede fra Dynamisk og kun i 2 sekunder når jeg skifter kanal. Så tror bare jeg holder det ud med mindre der er mange der er med på at bytte..
Af ttkthomsen
#16852
Det er vist hele serien af 42XD1E med serial nr.702 der er fejl på. Licotronic synes jeg du skal ringe til for jeg har fået supergod service der inde. De venter svar fra Sharp imorgen om 703 og 704 serie numrene har samme fejl. Men ved ikke om det også gælder hyletonen. Det kan i hvert fald ikke skade at ringe til dem og høre hvordan og hvorledes...[/quote]

Men er der ikke også folk der har fået nr. 701 der har problemer med summen og brummen ? Jeg har lige mailet med Krish fra Av og han skulle have nogle nye på lager (37") fra den 27/3 men der jo ikke meget ide i at købe et såfremt man på forhånd ved at der er problemer med komponeterne !!???!! og så burde man da slet ikke sælge produktet!

Tak for info.
Af pcs12
#16858
Hej Thor
Jo mener du skal sende TVet til England hvis du har købt det der.

Dejligt med en debat om dette TV!

Alle serie nr. 702 og nedefter har tilsyneladende fejl med enten hyletone eller en del af dem har og det rammer åbenbart hele serien (alle str.TV). Så hvis jeg havde købt mit TV i England ville jeg nok overveje at give de 1700kr som det koster at sende det retur og få mine penge tilbage.

Det er kun fordi jeg har købt mit hos Licotronic med en god service at jeg vil prøve lykken med den nye serie med serie nr.704. Synes det er bittert at Sharp får komponenter fra anden producent i så dårlig kvalitet uden de har opdaget det hos Sharp.