Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af erikp
#17084
Fik du købt TV'et eller gjort dig flere erfaringer med det?
Af Wildt
#17110
Jeg har haft det i et par uger nu. Det mit første fladskærms TV (har en LCD monitor), og købte det fordi mit antennelaug nu har fået et digitalt spejl (alle kanalerne bortset fra TV3 og TV3+ sendes nu også digitalt).

Dens præsentation af det analoge TV-signal er temmelig dårligt - det ville jeg ikke kunne leve med, men det skal jeg jo heller ikke. Jeg synes det leverer et hæderligt TV billede via scart fra min Handan DVB-C boks.

Der er ikke mange farve justerings muligheder, og det er nemt at se at der er en del nuancer som er forholdvist langt fra naturlige. De mørke områder i ansigter har en tendens til gå over i det grønlige. Og det er ikke til at afhjælpe med de farve temperatur presets der er. Det er ikke så slemt, man vænner sig til at folk bare generelt ser lidt små-syge ud :p

Købte primært skærmen, fordi jeg snart får en bærbar, som jeg har tænkt mig at tilslutte som HTPC. Jeg har altså stadig tilgode at finde ud af om den kan levere 1:1 pixelmapping, og hvordan den præsenterer 720p materiale generelt.
Af Wildt
#17335
Prøvede for en kort bemærkning at sætte min PC til via HDMI. Det ser ud til at det pr. default kører med en del overscan (på HDMI) præcis som min Sanyo Z3/Z4 projektor . Men modsat projektorene kan man tilsyneladende ikke ændre det - jeg kunne ihvertfald ikke finde ud af hvordan.

Det gør HDMI ubrugeligt for mit vedkommende, og jeg håber ikke det samme gør sig gældende på VGA indgangen. Det finder jeg ud af senere.