Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af madst
#191455
Hej Lasse

Der har jeg været, og kan ikke se noget om "Motion" eller "PMR". Måske kan det slet ikke slåes fra? Heller ikke så vigtigt, for det er fint som det er, kunne bare godt tænke mig at se forskellen.

Hvilke ting har du slået fra? Jeg har slået Noise reduction, MPEG reduction og Farveforbedring fra, da jeg synes at de lavede ballede under FCK kampen i går. Har sat tv'et på "Levende".

Som sagt er jeg glad for tv'et indtil videre. Men lyden synes jeg virkelig er dårlig, hvilket ikke er overraskende med så tyndt et tv. Hvilke indstillinger har du lavet med lyden? Jeg mener at have sat den på "Original", men har skruet bassen ned på -4 og diskant op på +6. Måske man skal have investeret i en soundbar, for tv'et virker ellers rigtigt fint.
Af Karsteno
#191731
Tak for de mange svar og gode råd! Jeg endte med at købe tv'et, og jeg er indtil videre tilfreds med det.

Hvis der er nogen, der har gode råd til optimal opsætning af både billede og lyd, tager jeg meget gerne imod disse. Jeg er sikker på at billedet kan stå mere optimalt, end det gør nu (selv om jeg godt kan leve med dette).
Brugeravatar
Af David Munch
#191798
Tænkte jeg lige ville give mit hurtige besyv med, eftersom jeg lige har leget lidt med svigermors nye 46PFL4208T..

Umiddelbart er farverne helt hen i skabet - Det er bedre når man sætter den på Bio, frem for standardopsætningen, men den er ikke lige så god til farvegengivelse og mørke toner, som mit 3 år gamle LG PK950N. Støjreduktionen synes jeg også var forfærdelig!

Betragtningsvinklerne synes jeg ikke der er noget galt med, og lyder er jeg heller ikke skuffet over. Ja, der er ikke megen bas i, men den fungerer fint til TV-kigning.

Smart-TV delen virker vidst okay, og selve brugerfladen er som sådan nydelig nok selvom den er langsom. Og så crashede Netflix under opsætningen... Minus point der!

Til den pris er det et ganske godt TV synes jeg.
Af lassep.
#191803
Beklager at jeg er lidt tid om at svare herinde, det er ikke så ofte jeg får luret med efter at have købt TV.

Hvilke ting har du slået fra? Jeg har slået Noise reduction, MPEG reduction og Farveforbedring fra, da jeg synes at de lavede ballede under FCK kampen i går. Har sat tv'et på "Levende".

Jeg har slået alle hjælpemidler helt fra og kørt en THX opsætning (som man kan finde på alle THX certificerede DVD film).Det hjalp gevaldigt. Så har jeg sat billede indstillingerne på "film" da det umiddelbart giver det mest neutrale billede.

Lyden har jeg ikke rodet så meget med, den er ikke fantastisk som den er men den fungere fint til TV. Til film bruger jeg mit surround anlæg, tror jeg har sat den på film også, dog ikke helt sikker her.


Nu har jeg haft tv´et i tre ugers tid. Til sammenligning har jeg Samsungs top model fra sidste år i samme størrelse 46" samt mit gamle plasma TV på 42".

Umiddelbart syntes jeg at dette billige Phillips tv har et lige så fint billede som på samsung skærmen, om det så er samsung modellen der er ringe kan jeg ikke svare på eller måske jeg bare ikke er "nørd" nok til at se forskellen? Uanset har jeg ingen ting at klage over på det punkt. Jo måske skulle det lige være at støj reduktionen på skærmen gør den meget uskarp. Derfor er funktionen sådan mere eller mindre værdiløs.

Set med mine øjne er sort helt sort og farverne er flotte og naturlige efter at man har indstillet tv´et. Jeg oplever ingen problemer i mine fifa spil og film ser kniv skarpe ud.

På lydsiden er Phillips dog meget ringere, den halter sådan set bagefter både samsung tvet og mit gamle plasma tv. Men det er dog ikke i en sådan grad at det ikke er til at acceptere.

SmartTV funktionen på Phillips er væsenlig mindre udbygget, men dog meget meget hurtigere og mere fyldende end på samsung skærmen. På trods af det har jeg dog oplevet to gange at smart funktionen Crasher. Dette er dog sket i forbindelse med at jeg har brugt en amerikansk ip adresse for at se US Netflix. Når tv´et så ikke kan få ordenlig forbindelse til nettet og jeg så slår den om på smart tv, så går der kage i det og må hive stikket for at få den til at fungere igen. Lidt irreterende, men okay det er da til at overse hvis det skal være.

Men udover den fejl, fungere det ganske fejlfrit. Jeg er også ganske godt tilfreds med at tv´et kan afspille MKV filer via usb porten. Det havde jeg ikke regnet med at den kunne.


Sådan Summa summarum kan jeg ikke andet end fortsat anbefale tvet til den pris jeg købte den til. 4400kr er ikke frygteligt mange penge for et 46" smart tv med et ganske fint billede og jeg er godt tilfreds :)
Af madst
#192278
Jeg er også godt tilfreds med tv'et... jeg har dog investeret i en soundbar, da jeg synes at lyden var elendig. Men nu er det problem så løst.

Tv'ets funktioner virker som de skal, jeg har prøvet at optage, sætte på pause, netflix, mm.

Det største problem jeg har med tv'et er at det er indstillet helt forfærdeligt fra starten. Jeg har brugt lang tid på at rode med indstillingerne. Jeg er dog kommet frem til at det bedste er at så alle forbedringer fra. Altså alt under Digital Crystal Clear, og støjreduktion. Farve står på 100 tilgengæld, lys 50 og baggrundslys på 100. Det giver et fint billede.

Jeg døjer dog stadig med at finde de rette indstiillinger til min Xbox 360. Især var det her at indstillingerne var helt forfærdelige. Selvom om jeg havde valgt spil i billede opsætningen.
På Xbox'en kører jeg lige nu i 1080p, med billedet sat som spil og uskaleret. Skarphed står på 5, baggrundslys på 70, farve på 70, støjreduktion fra, alt i Digital Crystal Clear fra (undtagen farveforbedring som er sat til minimum). Det giver et ok billede, jeg er dog ikke helt tilfreds med den del.

Hvordan har I sat indstillingerne?
Af amizphy
#198976
madst skrev:Jeg er også godt tilfreds med tv'et... jeg har dog investeret i en soundbar, da jeg synes at lyden var elendig. Men nu er det problem så løst.

Tv'ets funktioner virker som de skal, jeg har prøvet at optage, sætte på pause, netflix, mm.

Det største problem jeg har med tv'et er at det er indstillet helt forfærdeligt fra starten. Jeg har brugt lang tid på at rode med indstillingerne. Jeg er dog kommet frem til at det bedste er at så alle forbedringer fra. Altså alt under Digital Crystal Clear, og støjreduktion. Farve står på 100 tilgengæld, lys 50 og baggrundslys på 100. Det giver et fint billede.

Jeg døjer dog stadig med at finde de rette indstiillinger til min Xbox 360. Især var det her at indstillingerne var helt forfærdelige. Selvom om jeg havde valgt spil i billede opsætningen.
På Xbox'en kører jeg lige nu i 1080p, med billedet sat som spil og uskaleret. Skarphed står på 5, baggrundslys på 70, farve på 70, støjreduktion fra, alt i Digital Crystal Clear fra (undtagen farveforbedring som er sat til minimum). Det giver et ok billede, jeg er dog ikke helt tilfreds med den del.

Hvordan har I sat indstillingerne?
Jeg er ligeledes interesseret i at høre fra andre, der har dette TV eller et tilsvarende, hvilke indstillinger I benytter, og hvad I har ændret af standardindstillingerne, da jeg ligeledes synes, at indstillingerne fra start er helt hen i vejret. Så det kunne være rart, hvis der var en, der kunne hjælpe med de mest optimale billedindstillinger på lige nøjagtigt dette TV?