Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xnxx
#13534
Har skrevet på en del forummer, om at få hjælp til et køb af en fladskærm. Men syntes ikke jeg har fået nogle forslag endnu, som jeg har kunne bruge til noget. Så nu vil jeg prøve at skrive her. Jeg skal bruge en ny fladskærm til min stue. Det skal helst være en plasma, men ok hvis det er en lcd. Tv´et skal bruges i en 45 m2 stue. Det skal være et 50 tommer helst og prisen må ligge melem 15.000 til 25.000 kr. Håber jeg kan få lidt hjælp her. Skal have det købt inden den 1 februar. Hjælp!!!! mig. :o

Jeg har rettet din titel. Vælg den venligst med lidt større omhu næste gang.
/Yakken - Moderator på flatpanels.dk
Af M-Sniper
#13537
Hej xnxx

Jeg vil nok mene at 50" er lige stor nok. men det er jo dig der skal se på den.. min råd til afstand for en 50" er at man skal sie mindst en 5-6 m fra. ellers bliver de grumset, efter min mening..

Nå det er sagt.. så er der en søgning på Hifi Priser på min 50 max 2500050" max 25000K

Af de skærme du kan kigge på synes jeg du skal undersøge...

Philips 50PF7521D (God tv til prisen)
Panasonic TH50pv60
Pioneer PDP 507XA (nok den bedte af de tre, men er også dyrest)

Af LCD kunne du kigge på Sharps populære 46" XD1
På Flat forum tilbyder Geco den til 25000k til flatpanels brugerne..
Klik forbi der... hvis du vil have lcd.. der er også en andmældelse af den Her

Håber det hjælper lidt...
Af ullum
#13586
Panasonic 50PV60 eller
Pioneer PDP507XA/XD

Begge koster lidt mere end de kr. 20.000 men jeg mener ikke at du kan finde noget i den størrelse som kan matche dem.

Hvis du kan vente til april/maj så kommer panasonics nye skærme på markedet og prisen på de nye modeller vil sandsynligvis være lavere + kvaliteten bedre.

Med hensyn til afstand til skærmen, så er dette ikke kritisk når vi snakker plasma skærme afstand på 3-4 m til 50" kan sagtens gå an.
Af xnxx
#13630
hej igen.

Tak for jeres svar. Jeg har set lidt på den Pioneer PDP 507XA. Hvorfor er det lige det er den bedste når kontrast og pixels ikke er super høj ??? Syntes den ser kanon fed ud.

Jeg har 6 meter fra min sofa og til den væg fjernsynet skal hænge på.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#13634
Pioneer laver de bedste plasma TV generelt. Sammenlignet med LCD skærme så er farverne klasser bedre på plasma TV og analoge TV signaler gengives langt pænere.