Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Immanuel
#13196
Hej, er ny på siden, så håber ikke i er trætte af disse spørgsmål.
Meeen, jeg har været ude at kigge på fladskærme, da jeg ingen har hverken i min STORE stue 30 kvm, eller mit okay store værelse på de 16 kvm.

Jeg søger derfor et tv, som koster max de 10.000 som jeg kan ha i min stue indtil jeg får råd til et større til stuen, så rykker jeg det over i soveværelset.

Jeg har set en masse gode tilbud i Elgiganten, føtex, bilka, merlin. osv. Men det er skide svært at vide hvilket det skal være, mange gange er specifikationerne helt anderledes, men de fleste kører samme opløsning, på de 1366x768.

Det er så meget lettere at finde ud af hvilke dele man skal købe til computer, end at vælge et godt fjernsyn man ikk bliver skuffet af!

Håber i kan hjælpe mig med at finde et godt tv, til max 10.000, må meget gerne være billigere, bare det er godt.

Mange tak på forhånd
Immanuel
Af Immanuel
#13197
og en anden ting, har hørt at der kommer en ny standard for fladskærme, så ved ikk om jeg skal vente med at købe, til de kommer ud eller om jeg skal købe nu.
priserne skulle falde hen af året med 30-40%.


I må meget gerne anbefale mig noget herinde fra, http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp

da jeg kan se det ser rimelig billigt ud i forhold til andre butikker i dk.


Og så må i MEGET gerne fortælle mig, hvad jeg skal være opmærksom på, ved valg af nyt tv.

sorry for dobbel topic.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#13213
Jeg ville se på et plasma TV i stedet. Panasonic 37PV60E koster lige omkring 10.000 kr. og er ikke voldsomt meget større end de populære, men dårligere, LCD TV i 32". Du får et langt bedre billede med dette TV end du vil gøre med hvilket som helst LCD TV du finder i dette prisleje.

Hvis du absolut VIL have LCD, så kan du med fordel kigge på Toshiba WL66Z som koster lidt mindre end de 10.000 kr.
Af Immanuel
#13349
Forstod ikke helt med dit svar: Jeg ville se på et plasma TV i stedet. Panasonic 37PV60E koster lige omkring 10.000 kr. og er ikke voldsomt meget større end de populære, men DÅRLIGERE?

hvad mener du med dårligere?

nu har jeg ikke lige så meget forstand på tv, men er 1024x768 ikke en ret lav opløsning?
eller vil den godt kunne trække 720p?
Af Immanuel
#13351
yakken skrev:Jeg ville se på et plasma TV i stedet. Panasonic 37PV60E koster lige omkring 10.000 kr. og er ikke voldsomt meget større end de populære, men dårligere, LCD TV i 32". Du får et langt bedre billede med dette TV end du vil gøre med hvilket som helst LCD TV du finder i dette prisleje.

Hvis du absolut VIL have LCD, så kan du med fordel kigge på Toshiba WL66Z som koster lidt mindre end de 10.000 kr.

er det det bedste 32" LCD til omkring de 10.000?
Brugeravatar
Af azrael
#13397
Yakken mener, at LCD-tv generelt står dårligere end plasma-tv, særligt i prissegmentet omkr. 10000 kroner, hvor Panasonic TH-37PV60E nærmest ikke er til at slå på pris/ydelse. Jeg kan kun tilslutte mig den holdning.
Af Thomas.N
#13404
Toshiba WL66Z til 7500,- hos tapeconnection synes jeg er et godt køb (har det selv)
Det har et ok billede ved alm. analog tv (jeg har et godt signal her) Men er rigtig godt til DVD som er det jeg bruger det til 99% af tiden.

Men som de andre skriver skal du ikke helt udelukke plasma, det bedste ville være hvis du kunne tage i fx tapeconnection og se på TV der. Bilka og lign. varehuse er sgu dårlig reklame for LCD/Plasma (ikke indstillet optimal hvis overhovedet)
Af Immanuel
#13413
okay, Panasonic 37PV60E ser meget spændende ud, men der er ingen Digital Tuner, så den skal man købe ved siden af.

og en anden ting, det er HD-Ready, forstår så ikk, hvordan 1024x768 kan gå op til 1280x720 eller måske endda 1920x1024?

hvordan er det muligt at det er HD Ready, selvom den kører i en lav opløsning på 1024x768?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#13417
Nu er HD jo ikke nødvendigvis 1280 pixels i bredden - det er bare 720 linier i højden. Så HD ready betyder blot at skærmen kan vise de 720 linier.

1920x1080 (ikke 1024) er jo ikke den opløsning der menes med HD-ready logoet. Du må naturligvis nedskalere et signal der kommer i 1080 linier, ligesom f.eks. alle 32" LCD skærme må.

Husk også på at hvis du bruger kabel TV så har du INTET at bruge en DVB-T tuner til.