Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jepper
#12949
Er på udkig efter et nyt tv til max 25t, har kigget lidt på

Sony40X2000
Philips 37PF9731 (har læst anmeldelsen her på siden)
Sharp 42XD1E (har læst anmeldelsen her på siden)

Er der nogle der kan hjælpe mig lidt på hvilket jeg skal vælge for helt ærlig er de ikke næste lige så gode....

Hvordan er garantien med Sharp hvis den f.eks. er købt i udlandet?
Af Jepper
#13064
Er der overhovedet ingen der kan hjælpe lidt på vej her....
Af Yonzie
#13066
Det bedste råd er at du selv går ud og kigger.
Jeg har ikke set et bedre LCD-TV end det Philips du nævner, omend jeg ikke har set Sharp. Farverne er naturlige og sort er rigtig flot sort for LCD.
Jeg har set et Sony hos elgiganten med en koncert-DVD på og der var et eller andet der var helt galt med scaleren. Jeg ved dog ikke om det var den indbyggede eller pga. DVD-maskinen.
Af C_mad
#13079
Jeg har set 37pf9731 i fona og umiddelbart synes jeg, at det er et super flot billede. Regner selv med at købe 32pf9731, og de anmeldelser jeg har læst har været ret gode bl.a. denne:
http://www.dingz.no/php/art.php?id=345112

Hos tapeconnection.dk kan du 37" til ca. 20k.
Brugeravatar
Af JonasJohansen
#13082
Ville også vælge phillips'en selvom den er mindre. I electric city kan man faktisk se både Sonys og Phillips top-modeller og sammenligne direkte, og både designmæssigt og billedmæssigt syntes jeg at Phillips'en var overlegen(dog havde begge utrolig gode billeder, så det er kun med få millimeter at Phillips vinder).

Noget af det som gjorde Philips 37PF9731 endnu mere imponerende var ambilight funktionen. Man kan vel synes om det hvad man vil, men personligt syntes jeg det gav en ret lækker effekt. Hvis éns væg var en bil, ville ambiligt være de skinnende alufælge, mens fraværet af ambiligt ville være standard plasticfælge.

Lidt dårlig analogi, men jeg håber du fanger min pointe O_O
Af Jepper
#13114
Tak for inputtet.
Har været ude og kigge de forskellige og synes fand.. det er svært
Det er gør mig lidt usikker på Philipsen er at den kun tager 1080i og 1080p
Af Olsen221
#13124
Hej Jepper.

Du er bestemt ikke den eneste som er enormt usikker på hvad man skal anskaffe. Efter i dagevis at have kigget på diverse teknologier har jeg personligt besluttet mig for at droppe ideen om et fladskærms tv lige p.t.
Der er simplethen ikke ét eneste mærke herhjemme som lever op til prisen.

Praktisk taget samtlige fjernsyn vil for mit vedkommende være ubrugeligt efter et par år - medmindre jeg så igen investerer i dekoderbokse osv osv. Jeg nægter at bruge 25.000 - 35.000 på et design tv - for så at få en grim dekoderboks med tilhørende fjernbetjening indenfor i hjemmet. :p

Mht garanti så er det ikke noget problem sålænge du køber din vare i Europa. Og Sharp har et rimeligt godt forhandlernet her i danmark.
Af Jepper
#13176
Hej Olsen221,

Det var en dyster beskrivelse du kom med der. Du skriver at alle mere eller mindre vil være ubrugelige efter et par år - problemet er bare at mit eksisterende fjernsyn er stoppet med at virke og der er ikke mange normale fjernsyn tilbge i butikkerne...

Men tak for inputtet.
Af Olsen221
#13187
Det er bare vejret som er dystert. :p

Men helt alvorligt. Ja, efter nogle få år vil du som minimum opleve visse begrænsninger eller være nødsaget til at købe ekstra bokse m.v.

Ikke fordi dagens fladskærme er helt ubrugelige, slet ikke - men at bruge over 20k på et fjernsyn der allerede er forældet efter et par dage synes jeg ærligt talt ikke kan betale sig.

Men det er kun min mening - selv hælder jeg til at bruge omkring 4000 på et nyt (enormt) crt fjernsyn og så være tilfreds med det en 4-5 år endnu... selvom jeg da gerne indrømmer det trækker i mig for at få et smart 40" lcd. 8)
Af Jepper
#13216
For mig er det noget nyt det du skriver at det vil være forældet temmelig hurtigt. Kan du uddybe hvad du mener? Hvor har du hørt/læst dette?
Af Talryn
#13219
Men helt alvorligt. Ja, efter nogle få år vil du som minimum opleve visse begrænsninger eller være nødsaget til at købe ekstra bokse m.v.
Du vil altid være nød til at have en box ved siden af, til at dekode det signal du får fra den antenneforening du får dit signal fra, det kan dog være at de blir enig engang om en 10-15 år at sende det samme digitale/HD signal i hele Europa!!!!! Men man slipper ikke for en box derhjemme før da.

selv hælder jeg til at bruge omkring 4000 på et nyt (enormt) crt fjernsyn og så være tilfreds med det en 4-5 år endnu... selvom jeg da gerne indrømmer det trækker i mig for at få et smart 40" lcd.
Hvis du/man har en XBox360, eller tænker sig at anskaffe sig en PS3, så vil de være lidt ærgeligt at skulle gå glip af hele oplevelsen ved 1080p... Men har man ikke noget HD input til sin fladskærm, ja så burde man vente med at købe til man får det....Min mening 8)
Af Olsen221
#13220
For det første skal du købe alt efter hvilken tilslutning du har. Antenne, kabelTV eller parabol. Jeg ved ikke rigtigt hvad Talryn mener med det samme digitale/HD signal i Europa. Mig bekendt ER det samme digitale signal de sender - men jeg er absolut kun novice. :)

Der er mærker som f.eks. Loewe hvor du kan vælge hvilken type digitaltuner du vil ha' installeret når du køber dit TV (og det kan ændres hvis du f.eks. skifter på et senere tidspunkt) - men de har også visse begrænsninger f.eks. med skærmopløsningen

Rigtig HD skal jo være 1920x1080 - men langt de fleste fjernsyn på markedet er jo 1366 x 768 og må så skalere ned.

Så er der f.eks. tilslutningen som i dagens fjernsyn er HDMI. Allerede nu er HDMI 1.3 på vej og skulle efter sigende komme i Samsungs 2007 modeller.

Rigtige mænd spiller i øvrigt spil på computer! :p

Havde jeg uendeligt med penge kunne jeg da godt købe fjernsyn bare for at spille Xbox360 eller PS3 - men jeg vil ikke gi' så mange penge til et fjernsyn "bare" for at spille konsolspil.

Pessimistisk? Måske - men for mig er 20-30.000 mange penge og jeg ser gerne at de er givet godt ud.

Selv har jeg rodet med computere siden jeg fik min første i 1989 og dette fladskærmshalløj ligner samme historie til forveksling. O_O

Mine egne "krav" førend jeg skifter er:

Rigtig HD opløsning = 1920x1080
Indbygget twin digital tuners (I mit tilfælde DVB-C)
Indbygget harddisk
Klargjort for Wifi så der kan skabes trådløs forbindelse til hjemmets trådløse netværk.
Og så selvfølgelig et godt billede og et pænt design. Så er jeg til gengæld også villig til at slippe næsten "hvadsomhelst". :D