Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MichaelEhlers
#158258
Nogen der har erfaring med den nye firmware?
Jeg opdateret mit D7005 til 1021 (Tror jeg det var).
...men oplever stadig hakkeri i billedet nogle gange.
Af JohnHansen
#158260
MichaelEhlers skrev:Nogen der har erfaring med den nye firmware?
Jeg opdateret mit D7005 til 1021 (Tror jeg det var).
...men oplever stadig hakkeri i billedet nogle gange.
Kører du med Clear/Tydelig i Motion Plus?
Af 1Brylle
#158261
Min nabo har også købt et samsung UE8005, han fik samme problemer - kontaktede yousee, de havde testet 20 antennekabler og kasseret de 17 - naboen har nu fået et af de sidste 3, herefter er alt hans hakken fuldstændig forsvundet, jeg selv har også skiftet mit for 3 dage siden, og har sidenhen ikke opserveret noget hakkeri (jeg har Boxer) - Tyder altså på, at det er antennekablet fejlen ligger i. :)
Af MichaelEhlers
#158269
JohnHansen skrev:
MichaelEhlers skrev:Nogen der har erfaring med den nye firmware?
Jeg opdateret mit D7005 til 1021 (Tror jeg det var).
...men oplever stadig hakkeri i billedet nogle gange.
Kører du med Clear/Tydelig i Motion Plus?
Den står på Off.
Skal den sættes til tydelig?
Af JohnHansen
#158270
MichaelEhlers skrev: Den står på Off.
Skal den sættes til tydelig?
Det har i hvert fald hjulpet mig. Jeg sætter den typisk til Off når jeg ser film / tvserier, men ellers står den på Tydelig. Du kan prøve at se om det hjælper dig.
Af droner
#158284
Jeg havde samme problem. Især på TV2 HD. Med motion plus off hakkede det, men med Motion Plus Tydelig spiller det maks! Tak til dem, der fandt ud af dette! Eneste problem er, at man skal huske at deaktivere Motion Plus når man ser film. Ellers ser det noget ringe ud.

På mit D5005 uden motion plus er problemet der stadigvæk på TV2 HD, så her bliver jeg nødt til at skifte til analog når fruen en sjælden gang i mellem er kanalvælger på D8005.
Af MichaelEhlers
#158326
Why 'o why... Hvorfor skal man slå det ene og det andet fra, når man skal se film!?

Mit 4 år gamle 720p uden digituner, havde ikke dette problem.
Så køber man et nyt TV til 15.000 og så er der problemer.

Fedt og flot fjernsyn, men HOLD da op hvor det skuffer mig at dette problem eksistere.
Af tge
#158327
Hmm , jeg kører 1021 nu , og er stort set en glad mand :)

jeg sætter ikke motionplus på standard , men på brugertilpasset

slør sætter jeg på 10 og ryste på 4 , så kører det super , og man kan se film uden soap effekt , husk filmmode på film2 , og digital støjfilter auto , så ser det sgu godt ud ;)
Af JohnHansen
#158328
MichaelEhlers skrev:Why 'o why... Hvorfor skal man slå det ene og det andet fra, når man skal se film!?

Du behøver jo ikke slå det fra :) Måske er det fint for dig at have det slået til hele tiden...mange synes det ser fantastisk ud. Jeg kan personligt bare ikke lide at alt ser overdrevent "glat og skarpt" ud i flm og serier. Du kan også prøve at lave en brugertilpasset som tge har gjort.
Af MadsJ
#158631
Mit 46D8005 hakker også en lille smule. Det er specielt tydeligt i håndboldkampen mellem Danmark-Polen i går (ikke fordi jeg gider tænke mere på den kamp !:()
Når der har været en langsom gengivelse, så kommer der kort grafik med "EHF 2012", og når så live billedet kommer på igen, så hakker det i et splitsekund. Det sker hver gang. Det virker, som en en eller anden proces/kalibrering, der lige skal starte op. Har ellers indstillet fjernsynet ud fra testen her på siden. Nogen forslag til løsning af problemet? Selve tickeren, som kører i bunden af skærmen på tidspunkter under kampen, kører helt fint.
Af droner
#158639
Hej Mads,

Som nævnt ovenfor har jeg haft samme problem på Tv2 HD. For mig hjalp det at slå Motion Plus (clear) til.
Af pilbro
#158644
Jeg har et 8005 TV og jeg har læst hele denne tråd og tilslutter mig at der er problemer med at det hakker.
De fleste beskriver at ved afspilning af mkv filer i smart hub er problemet der.

Jeg har dog en media pc koblet på via hdmi og jeg har de samme problemer med at det hakker ved afspilning af mkv filer fra media pc, men også afspilning af film direkte fra DVD eller Bluray.

Det kører fint på mit Samsung SyncMaster T24A550 i køkkenet, så jeg troede at det var noget med længden på mit hdmi kabel...indtil jeg læste tråden her.

Slå Tydelig til i Motion Plus, samt ændre Billedindstillerne til neutral (slå Film fra)

Nu kan jeg endelig nyde at se en film, ligesom TV2 News news ticker ser fornuftig ud.

Tingene kan nok blive bedre, lad os se om der ikke kommer en firmware rettelser på et tidspunkt, så det kan blive helt perfekt.

Jeg benytter firmware 1021.

Tak til alle der deler ud af deres erfaringer, det slår enhver Samsung service center (sorry, Samsung :-))
Af bajatin
#159014
Jeg har også lige anskaffet mig dette samsung 8005 led tv og kan kun give alle ret i at det hakker, i mit tilfælde sker det dog kun når jeg ser fodbold og det er sku træls. Nu har jeg opdateret til den nye firmvare og har efter læst alle jeres svar slået motion plus til og nu har jeg intet problem overhovedet mere. Dette er gjort efter jeg også har kalibredet tv efter Av Blog Anbefalede indstilinger...
Af MartinSH
#159073
Hej derude håber I kan hjælpe mig

Jeg har lige købt et Samsung D7005, men har ligesom jer oplevet en del lag på billederne. Det er virkelig tydeligt, når jeg for eksempel ser sport (fodbold) Jeg synes det er et rigtig flot fjernsyn (designet), og billedet er utrolig flot, men det der hakkeri ødelægger det. I starten troede jeg at der var noget galt med mit tv, derfor søgte jeg på Google under Samsung D7005 lag og her dukkede flatpanels.dk op. Her læste jeg at mange af jer også har problemet. Ville I mene at jeg skulle retunere tv'et og derfor købe andet tv? og hvis ja hvad skulle det så være. Det må maximum koste 10.000 kr.
Tak på forhånd!!
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12