Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zenne
#1288
Hey
Jeg står nu, og skal til at købe et LCD-TV, som gerne skulle være et 26". Jeg havde egentlig overvejet at købe et Samsung LE26R51B, men efter at havde læst i T3, at Samsung har nogle problemer med deres modeller (de kræver vist man har et rigtigt godt tv-signal, og da HD jo først kommer i 2009?, så er det lidt ubrugeligt pt.)

Jeg vil helst ik' skrive andre modeller jeg har overvejet, da jeg søger en meget objektiv og professional mening. Jeg håber i kan hjælpe

Krav som skal være opfyldt:

- HD Ready
- 26"
- En pris på max 12000DK (den danske pris, gider ik ofre mere end ca. 8000 kr i alt. eller ca. 1100 EURO (da jeg har tænkt mig at købe det via Tyskland)

Håber i gider hjælpe med denne lille opgave

På forhånd tak :)
Af AndreasThomsen
#1289
Jeg forstår ikke hvorfor et Samsung tv så ikke er godt nok. Alle LCD tv der er HD ready giver en dårlig gengivelse af alm tv signal, du kan ikke forvente andet af et tv med en HD opløsning. Grunden til dette er self at signalet er sendt i så dårlig opløsningen at det bliver til grin grimt på HD. Dette vil jeg da tro gælder alle HD tv.
Af zenne
#1290
Det var jo bare hvad jeg læse i T3, og det lød umiddelbart som om, at Samsung har lidt større problemer, end de andre udbydere på markedet. Men anyways :) hvad kan i anbefale? :D
Af AndreasThomsen
#1291
Nå ja, men du skal jo ikke regne med at tv signalet kommer til at se godt ud på et HD tv. Det du skal regne med bliver forbedret, det er dvd film osv, og så er det jo fremtidssikret, så når HD signalerne kommer. så er det et super billede.
Af zenne
#1292
Ye det er jeg godt klar over, men jeg siger bare. T3 skriver at Samsung har lidt svære følge med, men det er oz ligegyldigt, jeg ønsker bare navnene på en eller flere modeller som kan anbefales :)
Af kimzz
#1297
Jeg har Samsung LE26R51 og er meget godt tilfreds , faktisk har jeg ikke selv set et billede på anden fladskærm jeg synes var bedre.
Kim
Brugeravatar
Af xt0m
#1299
Mig bekendt har Samsung ikke flere problemer end alle andre producenter.

Anyways, hvad med et 26" Sony Bravia LCD-TV (KLV-S26A10E)?
- Som du kan se her..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1306
Jeg synes faktisk personligt at Samsung ligger i den gode ende for gengivelse af vores almindelige analoge signaler og det ved jeg, at jeg ikke er den eneste som synes.

Du skal ikke lægge så meget i bladenes vurderinger. Ikke for at hænge nogen ud, men flere producenter har bekræftet det uden jeg har spurgt til det; langt størstedelen af mærkerne opnår den gode omtale ved at betale sig til den. Kald det sponsorpenge eller noget andet, det er hvert fald mere en promovering end en objektiv vurdering man skal finde i disse tidsskrifter.
Af Malte P
#1321
Jeg har lige selv erhvervet LE26R51B, og er efter et par uger sådan set meget tilfreds med billederne fra det almindelige antennestik. Man skal bare lige lære at overholde minimumsafstanden.
Har dog ikke helt luret farver og kontrast endnu.
Af zenne
#1324
Så hvad vil i anbefale at jeg anskaffer mig? Har i ik' andre modeller i syntes om? Har nemlig også kigget på denne:

Sony
KLV-S26A10E

Hva anbefaler i gutter? Hvad skal jeg købe? :)
Af AndreasThomsen
#1326
Sharp skulle have nogen gode skærme, prøv at check dem. Find eventuelt model navn på www.hifiklubben.dk, du kan jo også finde sådan en butik og tage ned og se det, så du kan se billedet.
Af zenne
#1332
Yeah det ved jeg oz godt. Men da jeg oprettede denne tråd, håbede jeg på at få nogle modeller "serveret", med henblik at få at vide hvad jeg skulle vælge. Er det muligt du/i kan gøre dette? ;)
Af AndreasThomsen
#1334
Sorry, jeg tør ikke skille nogen modeller ud fra andre, jeg har selv svært ved at vælge :) Står også og leder efter et nyt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1336
Jeg synes da Samsungs 26 tommer, som nævnes her i tråden er et rigtig godt bud. Det er mange meget begejstrede for og det er også et godt bud i prisklassen.

KLV-S26A10E er jeg ikke helt lige så begejstret for. Så skulle det være V serien, men den koster desværre også tilsvarende mere.

Jeg ville også gerne støtte op om Sharps modeller, men jeg har desværre ikke så meget erfaring med de konkrete skærme til at jeg blindt tør anbefale dig dem. De laver dog rigtig gode skærme, som er langt mere populære i udlandet. På den måde synes jeg heller ikke altid de kommer til deres ret herhjemme i Danmark.

Men konkret set, så synes jeg da at Samsung skærmen er et af de bedste bud i prisklassen.