Debat og råd om tv-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærms-tv
Af Kenneth85
#219729 Guys!!!
Så fik jeg løst problemet på mit LG 55UF772 tv :-)

Da det er samme problematik og min framgangsmåde mere eller mindre burde minde om måden man løser det på et Samsung tv. tænkte jeg det måske også kunne komme til jer til gode i denne tråd.

Måden jeg løste det på var ved at gøre som følger:
Først fulgte jeg auto indstilling af tv kanaler.
Start freq 143 Mhz
64QMAP
ID 100

Dette gav mig 162 kanaler og 18 radio kanaler.

her efter gik jeg ind i indstillinger -> Adv. Indstillinger -> kanaler -> Kopier kanaler
og valgte "TV til USB"

Dette laver en .TLL fil på din usb pen.
Denne fil åbner du på din pc med programmet ChanSort som du finder her:
http://sourceforge.net/projects/chansort/

Dette program lader dig redigere og SLETTE kanaler som dit LG eller SAMSUNG tv har fundet automatisk.
Her inde kan du så slette alle kanaler som ligger på 143 Mhz.
Personligt slettet jeg alle de kanaler jeg ikke har adgang til.
Gem filen med samme navn (gemte bare i samme fil (ChanSort laver automatisk en backup.)
Sæt USB pennen i dit tv og vælg USB til TV

Dit tv vil nu indlæse og slette de gamle indstillinger og til sidst genstarte.
Nu burde du, hvis du er lige så heldig som mig :-), have dit lille preview billede i tv oversigten.

Håber dette kan hjælpe nogle der ude.
Af mich61
#225690
mich61 skrev:HAS, Hjørring antenneselskab, er her i 2016 er gået fra Stofa til Yousee. Disse kunder skal slette disse kanaler, som ligger over 100:
220 Animal 143
223 Disney 143
263 Wild 143
278 Comedy 143


Alle andre kunder

Disse kanaler, som ligger over kanal 100 (ekstra kanaler)

C Seri
Event
2Sp HD
C Hits
C Emo
CFrst
Charli
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#225711 Godt arbejde. Det virker også på Sonys TV kan jeg bekræfte. For mit vedkommende var det Charlie på kanal 107 der gjorde udslaget. Vær OBS på at C-kanalerne godt kan være opgivet uden C'et først i programlisten. De ligger endvidere ret højt (over 200). Jeg tror vi skal have den her tråd sticky efterhånden.

Jeg giver den samtidigt lige en bedre overskrift, da finten virker på andet end Samsung.
Af Beritska
#225713 Grundlæggende er problemet at kanal udbyderne fx Yousee insisterer på at anvende "guide" frekvensen fordi de kan og har ret til ....i stedet for at tænke på deres kunder, der bare vil udnytte deres nye tv. Og så kan de ikke forstå at flere og flere opgiver kampen og flytter til Streaming. Og hvorfor tv selskaber der bliver forfordelt af denne placering på båndet Ikke reagerer er mærkværdigt - fx TV2 med deres nye tv2sport. Tænk hvor lidt der skal til for at alle kunne blive tilfredse. Yousee kunne starte - men det vil de ikke. Fordi? Tja....
Af mich61
#225716 Ja, og at man så fortsætter med at lægge de populære kanaler på frekvens 143 i Hjørring Antenneselskab med 20.000 kunder virker tåbeligt. Og der er en del, der er ramt af problemer efter skiftet fra Stofa, det kan man se på deres facebook bl.a..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#225720 Jeg tilføjer lige, at jeg jo ikke bor i Hjørring, så det er den normale Yousee-pakke jeg har testet på og det virker altså på et Sony-TV anno 2015.
Af mich61
#225722
Torben Rasmussen skrev:Jeg tilføjer lige, at jeg jo ikke bor i Hjørring, så det er den normale Yousee-pakke jeg har testet på og det virker altså på et Sony-TV anno 2015.


Jeg har også fået en tilbagemelding fra Bo på digitalt TV, at de 4 kanaler i Hjørring ikke er nok, på trods af at der kun ligger 4 kanaler på frekvens 143Mhz (Samsung 2015)
Af Jensen11
#225995 Jeg har samme problem med manglende EPG.

Jeg har prøvet at benytte den løsning som lader til at virke for de fleste; slet alle de kanaler som ikke virker. Denne løsning virker desværre bare ikke i mit tilfælde.

Mit fjernsyn er et samsung ju7505 og min udbyder yousee.

Mine netværksindstiller når jeg laver kanalsøgning er følgende:

Netværks ID: 100 (fuldpakken)
Frekvens 143000KHz
Modulation: 64 QAM
Symbolfrekvens: 6875 KS/s

Jeg har både prøvet at slette de nævnte kanaler som skulle ligge på frekvens 143mhz og prøvet at slette alle kanaler som ikke virker..

Nogen der kan hjælpe mig med hvad jeg gør forkert, siden at jeg ikke kan få det til at fungere?

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Replicat
#226015 Jeg kan lige give mit svar, som jeg tidligere skrev i denne tråd: viewtopic.php?f=2&t=34115

Replicat skrev:Jeg har samme problem med mit nye JU7005, og det lader til at alle danskere med yousee har det problem.
Jeg har forsøgt alt, som har med tv programmer at gøre. Forskellige steder på nettet (f.eks. her: viewtopic.php?f=2&t=17333&start=60) anbefales det at slette en række kanaler. Det er dog anbefalinger til tidligere Samsung modeller.
Det hjælper desværre ikke på JU7005. Jeg har forsøgt at slette alle andre kanaler end DR1 og det lille minibillede (EPG) virker stadig ikke.
Hvis nogen kender til en løsning vil det være fantastisk. TV guiden er jo en af de funktioner man typisk bruger mest.


Jeg endte med at returnere mit JU7005 fordi det irriterede mig.