Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Liger
#8793
Hej!
Som overskriften antyder, så kunne jeg godt tænke mig en fladskærm. Eftersom at jeg er studerende, så er det ikke 10k+, som jeg har tænkt mig at spendere. Jeg vil meget gerne have et 32" LCD tv, men kan man få et ordenligt tv til få penge. Jeg har fundet dette tv på hifipriser.dk:

http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=216108

Eller kan det simpelthen ikke betale sig at købe et discount tv, men investere en yderligere 4-5000 kr i et bedre tv. Er forskellen virkelig SÅ markant.

Det skal lige siges, at jeg lige et flyttet sammen med en ven, så vi skal nok dele udgiften på et sådant tv.

Mvh.
Mikkel
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#8804
Jeg har aldrig set det pågældende Tv i brug, men generelt vil jeg sige, at man ikke skal forvente sig særlig meget af Tv i den prisklasse. I sidste ende handler det nok om, hvad man vil stille sig tilfreds med, men personligt vil jeg hellere give det ekstra penge ud for et dyrere tv, for rent billedmæssigt er der virkelig en stor kløft.

Specielt de nyest lancerede LCD-TV fra mange anerkendte producenter har rykket sig en del væk fra de billigste og skærme i den prisklasse du/I kigger på nu.

Men på trods af dette, så synes jeg det er dig selv der skal afgøre det. Det bedste råd må være, at du skal tage ud og kigge lidt på skærmene i den prisklasse. Det kan f.eks. være i Bilka som har flere af disse lidt "lavpris" mærker.

Min ekskæreste er f.eks. blevet glad for en skærm til denne pris, men til gengæld forventer hun også meget lidt af et Tv, og sådan er valget jo meget individuelt.
Af Hundebol
#8814
Jeg har set det pågældende tv i brug, afspillende en video i media player i en TDC butik.
Du kan finde mange tråde om netop det tv rundt omkring for TDC har jo haft det på tilbud i lang tid og mange har interesseret sig for det på grund af den lave pris.

Jeg vil sige at det er svært at bedømme ud fra en video/dvd, men dette Mirai har samme problem som mange lcd åbenbart har, sort er gråligt. Og så synes jeg også at den virkede lidt sløret.. men det kan jo skyldes indstillinger.

Jeg har selv kigget på et Medion MD20099 http://www.geco.dk/product.asp?product=278&sub=2&page=1 som jeg har set i Merlin og selv synes har et umiddelbart bedre billede...

Jeg har det selv sådan at jeg hellere vil spare lidt nu på et tv (er selv studerende) - og om et par år når digitalt tv, hdtv og det hele er blevet rigtigt udviklet så købe igen. Udviklingen går så stærkt at man kan blive skuffet tror jeg...

Mvh. hundebol
Af Liger
#9023
Hundebol skrev: Jeg har det selv sådan at jeg hellere vil spare lidt nu på et tv (er selv studerende) - og om et par år når digitalt tv, hdtv og det hele er blevet rigtigt udviklet så købe igen. Udviklingen går så stærkt at man kan blive skuffet tror jeg...
Der er jeg enig. Desuden er vi 2 venner der flytter sammen, så vi laver de lidt dyrere køb som fælleskøb. Så opstår der heller ikke helt de samme problemer ved fraflytning. Der ikke megen værdi der skal deles, når vi flytter fra hinanden. Det tv du linker til højst sandsynligt leve op til vores krav, og som du siger, så er LCD-tv i rivende udvikling.