Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#8605
Hejsa
Jeg og kæresten står og tripper på tær om vi skal investere i et fladskærms tv. Vi er begge enige om at det skal være et Samsung 32” da vi begge rigtig godt kan li designet og Samsung skulle eftersigne samtidig lave gode fladskærme (Har selv en Samsung fladskærm til computeren som jeg er meget glad for).

Efter lidt søgen på nettet, diverse butikker og kataloger, har vi kigget på:

Samsung LE-32R72B – ( http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=196895 )
og
Samsung LE-32R73BD – ( http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=201982 )

Efter eget syn så virker 73BD som det bedre valg selv om det er ca. 1500,- dyre. Begge TV får go omtale når man snakker med dem i butikkerne og katalogerne skriver også gode ting, men det kan jo være det er ”sweet talk” for at få solgt noget.

Samsung LE-32R73BD står til at være sort/blå. Er det blå som i den nederste kant der er blå? Mener at have set et Samsung TV med sådan en blå kant i bunden og det faldt i min smag.

Vi ser en del film og self. normalt tv, så det er hvad vi skal bruge det til. Vi har ingen planer om at skulle sætte computeren til, læste et sted at det også kunne være en faktor, når man kiggede på fladskærms tv.

Jeg leder efter lidt feed back på det kæresten og jeg har kigget på og hvis der er nogen der ligger inde med nogle guldkorn som vi kunne drage nytte af eller om der er andre Samsung modeller som vi bør kigge på.

Er der noget vi skal være extra opmærksomme på eller er der noget lige på trapperne? Læste lidt om det der backlight, men da vores TV ik skal vænges på væggen er det ik noget at vente på.

På forhånd tak
-LPH
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#8646
De to Tv minder meget om hinaden. BD modellen har blot en anden farve på den nederste kant og så en indbygget digital tuner, som kan bruges til at modtage digitale kanaler over antennenettet.

Men Tv'ene fejler som sådan ikek noget. Designet er super flot, men billedet kan findes bedre i prisklassen i min mening. Det er naturligvis hvilket kompromis man vælger, men jeg vil anbefale jeg at tage ud og kigge på dem og se om de opfylder jeres krav.
Er der noget vi skal være extra opmærksomme på eller er der noget lige på trapperne? Læste lidt om det der backlight, men da vores TV ik skal vænges på væggen er det ik noget at vente på.
Med backlight mener vi ikke oplysning af baggrundsvæggen, men i stedet de "pærer" der anvendes til at lyse selve skærmbilledet op. Her forkser man stadig og det er den næste revolution, som kommer på LCD markedet. :)
Af LPH
#8660
Med backlight mener vi ikke oplysning af baggrundsvæggen, men i stedet de "pærer" der anvendes til at lyse selve skærmbilledet op. Her forkser man stadig og det er den næste revolution, som kommer på LCD markedet. :)
Ahhh okay, det havde jeg lige misforstået. Hvad siger tidshorisonten på det nye?

Hvad ville du ellers anbefale hvis vi er i 10.000 klassen?? Syntes bare at Samsung er meget pæne at se på, det skal jo stå i stuen så man kigger meget på det. Det skal være makant bedre før jeg vælger noget andet end samsung, så hellere gå lidt ned i billede og beholde top design end gå lidt op i billede og få et grimt tv. Jaja jeg er underlig, hehe, ved det godt. Bor ved en hifi-klub og de har jo mange Samsungs der hænger og de ser se flotte ud :)

-LPH
Af henrikfom
#8665
Hej

Vær opmærksom på at digitaltuneren i Samsungs TV, ikke kan vise undertekster på det danske digitale net.

Jeg var selv meget tæt på at købe LE-32R73BD da den kunne fåes til 9000 hos pixmania - men har droppet det pga. de manglende undertekster.

Samsung DK kommer med en serie som kan vise undertekster - senest til den 1 september.
Af LPH
#8668
henrikfom skrev:Hej

Vær opmærksom på at digitaltuneren i Samsungs TV, ikke kan vise undertekster på det danske digitale net.

Jeg var selv meget tæt på at købe LE-32R73BD da den kunne fåes til 9000 hos pixmania - men har droppet det pga. de manglende undertekster.

Samsung DK kommer med en serie som kan vise undertekster - senest til den 1 september.
Hmmm ville næsten æde min gamle hat på at jeg læste et sted at hvis det var købt i DK så kunne det godt vise tekster og hvis det var parrellelt importeret så kan det ik, men jeg bliver mere og mere i tvivl.
Af henrikfom
#8692
LE-32R73BD kan kun være parralel importeret.

Den er ikke i Samsung DK's sortiment.

De har ikke en eneste med digital tuner på programmet - netop fordi de ikke har nogen der understøtter det danske DVB subtitling system.

Mvh
Henrik
Af LPH
#8693
Det er da lidt træls, kan man ik få undertekster på så?

Og hvad kommer de nye til at koste når de kommer med det der backlight? og kan de vise undertekster?