Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KarGa
#8263
Jeg går og overvejer at anskaffe mig noget mere komprimeret mht. størrelsen til min htpc, da jeg ikke gider at ha det store skrummel til 28" stående på bordet


Derfor leder jeg efter et fladskærms tv af en art - behøver sådan set ikke være med tuner, da det udelukkende skal kunne kobles til min pc med lyd (fra jack til what ever - gerne phono da jeg allerede har kablerne til det) og billede (har mulighed for at koble vga (d-sub), dvi eller s-video til)


Jeg har kun forstand på nogle meget få ting indenfor tv og det ligger primært inden for billedrørs tv :) Men jeg leder altså efter et apparat jeg ka koble til en pc med lyd og billede i omkring 28 tommer vel - større eller mindre kan sagtens gå an... Det SKAL også kunne monteres på væggen (meget vigtigt endda, da jeg ellers ikke sparer en bjælde plads)

På forhånd tak!
Brugeravatar
Af Champs
#8278
Mon ikke en LCD monitor er bedre for dig? Dem kan du f.eks. få i 24, 26 og 30 tommer med høje opløsninger.

Specielt nu hvor du ikke ønsker tuner.

Nogle af dem kan jo også købes med indbyggede højttalere.

Eller er der en bestemt grundt til at det helst skal være et Tv?
Af KarGa
#8279
Champs skrev:Mon ikke en LCD monitor er bedre for dig? Dem kan du f.eks. få i 24, 26 og 30 tommer med høje opløsninger.

Specielt nu hvor du ikke ønsker tuner.

Nogle af dem kan jo også købes med indbyggede højttalere.

Eller er der en bestemt grundt til at det helst skal være et Tv?
Fordi højttalerne i pc skærme plejer at være rigtigt dårlige og de da også er enormt meget dyrere i de opløsninger?
Brugeravatar
Af Champs
#8287
Det er selvfølgelig rigtigt nok.

Og hvis argumenter hedder design på Tv apparaterne og pris, så kan jeg sagtens følge dig.

Det du så nok bør ligge vægt på, er at få fat i et Tv med 1:1 pixelmapping, da nu din primære brug er HTPC. Jeg ved ikke om du allerede kender til emnet, men ellers kan du læse lidt mere her: http://www.flatpanels.dk/tvbegreber.php#3

Du kan muligvis også finde nogle råd eller erfaringer under HTPC emnet her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewforum.php?f=4