Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#8057
De sidste "rygter" fra Samsung Danmark sagde september for både 32 og 46 tommer modellen. Det var det jeg hørte engang i maj, så det kan naturligvis godt have ændret sig, men ellers så forsøg dig hos Samsungs support. Det kan jo være de ved mere på nuværende tidspunkt. :)
Af jacobi_1
#8084
Har lige talt med support samsung.dk. Ham jeg talte med vidste intet om at der skulle komme en M71 46", det var ikke noget de havde fået noget at vide om inde ved dem, sagde han.

Så er det jeg tænker om jeg så bare skulle bestille et M51 46" da jeg ikke vil vente et ½ år på at få et TV.

Hvad har i af forslag, skal jeg vente?, eller købe M51??

Med fladskærme kan man jo vente resten af livet hvis man venter på det mest optimale, da der altid kommer en model der er nyere.

Der er jo også det at jeg lige nu kan få et M51 46" til 22000k, men venter jeg på M71 så kommer jeg jo nok af med omkring 28000k.

Nu er jeg ikke den store haj til det her, derfor spørger jeg jer hvor i ser de største forskelle og får jeg meget mere ved at vente.


http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... tart_from=&

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=173406
Hvad mener i andre??
Af Don_k
#8088
Hvis du alligevel venter på M7 serien, vil jeg tro, at du gerne vil have et knaldflot billed. Hvorfor spekulerer du så i M51?
Der findes jo også M61 i 46"!!! Det er da bedre end M51 modelen, hvis ikke du kan vente på M71

Blot et forslag, hvis du ikke KAN vente ;)
Af jacobi_1
#8094
Hej Don-k

Jeg tror ikke at M61 i 46" bliver solgt i danmark, jeg har i hvert fald aldrig set den, men hvis du ved hvor jeg kan se den må du meget gerne skrive det.

Er M51 meget ringere end M71??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#8096
Nu er IRL oplevelser med M71 modellerne sparsomme og ofte begrænsede til sporadiske subjektive vurderinger fra messer og lignende. Så HVOR meget bedre den er ift. M51 er svært at sige, men bare springet fra M51 til M61 var markant nok til at man ikke kan finde de voldsomme argumenter for at vælge den ældre model.
Af Don_k
#8098
Jeg har selv set den i vinduet ved Expert i Vejle... Så den findes helt sikkert.

De har prismærket den til ca. 30.000, hvilket burde kunne findes billigere. Men den findes! Og billedet er ikke så ringe endda!

Og den er helt sikkert bedre end M51

De har desuden også M71 stående i en 40". Den vil kunne give dig en fornemmelse af billedkvaliteten, dog ikke størrelsen, men den kommer jo først senere.

Held og lykke
Af lance52
#8099
Jeg undrer mig over at nogen vil købe et LCD i de størrelser, når plasma er betydelig bedre i de størrelser og tilmed noget billigere. Panoreringer er ganske enkelt ikke godt nok på en lcd 40" og derover. Panasonic eller Pioneer er betydeligt bedre TV i 42". Det har jeg også måttet sande, da jeg var ude at skulle købe tv i maj-juni. Jeg kunne ikke finde et lcd, der var god nok, så købte Panasonic 42PV60 til 17400 med fod.
Af jacobi_1
#8110
Jeg har selv set den i vinduet ved Expert i Vejle... Så den findes helt sikkert.
Jeg vil prøve at ringe til vejle, men der er intet på nettet omkring en M61 i 46".
Jeg undrer mig over at nogen vil købe et LCD i de størrelser, når plasma er betydelig bedre i de størrelser og tilmed noget billigere. Panoreringer er ganske enkelt ikke godt nok på en lcd 40" og derover. Panasonic eller Pioneer er betydeligt bedre TV i 42". Det har jeg også måttet sande, da jeg var ude at skulle købe tv i maj-juni. Jeg kunne ikke finde et lcd, der var god nok, så købte Panasonic 42PV60 til 17400 med fod.
Ja det er jo smag og behag, men jeg skal samtidig bruge mit til et media center, hvilket jeg har kunnet læse mig til vil være LCD der er det mest optimale, samtidig er samsung klart dem der laver de flotteste TV og det betyder jo også en del, da det jo fylder godt i stuen.
Af jacobi_1
#8113
Desværer, M61 i 46" er ikke i Expert, de har heller aldrig haft en. ØV ØV
Brugeravatar
Af azrael
#8121
jacobi_1 skrev:Ja det er jo smag og behag, men jeg skal samtidig bruge mit til et media center, hvilket jeg har kunnet læse mig til vil være LCD der er det mest optimale, samtidig er samsung klart dem der laver de flotteste TV og det betyder jo også en del, da det jo fylder godt i stuen.
Det med at LCD-tv er bedre til media center skal du nu tage med et gran salt. Så meget bedre er de nu ikke, særligt hvis de ikke klarer 1:1 pixelmapping. Plasma har generelt et bedre billede end LCD, og forskellen i opløsningen er nu ikke så voldsom stor, typisk 1024x768 modsat 1366x768.

Personligt har jeg en kammerat, der anvender sin Panasonic 42" plasma med opløsning på 852x480 til direkte computerbrug (dog mest også som en form for media center), og det kører helt og aldeles glimrende. Selvfølgelig kan det ikke bruges som en typisk arbejdsstation, men det er vel heller ikke meningen.