Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Don_k
#7572
Hej Flatpanels...

Jeg er i dyb vildrede, og kan ikke finde ud af, hvilken af disse 2 skærme der er bedst? :s

Hvad ville I råde mig til at købe?

Jeg skal desuden også have mig en 26" til soveværelset. Her har eg overvejet Samsung's R7 serie. Lyder det fornuftigt, eller er der nogett der er bedre i samme prisleje?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#7588
Som udgangspunkt er billedkvaliteten bedre på Philips topmodeller, men du får også lov til at betale tilsvarende mere. Det bedste for dig ville næsten være at holde dem op mod hinanden enten ved at finde dem i samme butik eller to forskellige og sammenligne dem med dine krav.

Det er stadig et kompromisvalg - mere end CRT - at vælge fladskærm. Og man får ofte hvad man betaler for. Hvis du er forberedt på at betale, så vil jeg bestemt mene 9831D er det bedste valg mht. billedkvalitet.

Derudover er der endnu kun ganske få erfaringer med de to serier.
Brugeravatar
Af azrael
#7603
Jeg kan kun tilslutte mig Rasmus' kommentar. Hvis det ellers var nok med en 37", så vil jeg henlede opmærksomheden til det aktuelle fælleskøb over på recordere.dk, hvor man p.t. kan købe en 37PF9731D til 25000. Det er lidt mere end Samsung LE-40M71B, men alligevel billigere end Philips 42PF9831D, og så er Philips 37"eren den eneste af de tre nævnte med full HD opløsning. Det skal dog ikke forstås sådan, at tv'et kan håndtere 1080p, hvilket det ikke kan.