Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ABHolm
#7579
azirath skrev:Der er nu nogle 1080p TV der også kan modtage 1080p, som feks. Amoi Elite 42" og Amoi Advent 37". Ifølge hvad jeg har hørt virker det ihvertfald via DVI->HDMI fra en PC.
Men bare fordi Amoi'en har disse muligheder gør det altså ikke til et super tv. Jeg har haft et Amoi 37" hjemme i stuen, og jeg var godt nok ikke særlig imponeret. Det skal lige siges at jeg har parabol fra Canal digital, så signalet fejler intet.

Men et panel med 1920x1080 er ikke ensbetydende med at det er et godt billede ud vil se.
Af azirath
#7585
ABHolm skrev: Men et panel med 1920x1080 er ikke ensbetydende med at det er et godt billede ud vil se.
Det har du fuldstændig ret i! Et 42" Plasma med 1024x768 kan sagtens gå hen og give et bedre billede end et 1920x1080 LCD :) Det er kun alt andet lige at en højere opløsning giver et bedre billede. En undtagelse er dog ved forbindelse til HTPC hvor en høj opløsning kan være rar. Jeg ville bare påpege at der altså fandtes TV som kunne modtage og vise 1920x1080p.

Jeg har også hørt at den gamle Amoi Advent serie ikke er på højde med LG/Samsung/Phillips LCD'er, men Elite serien er trods alt et helt andet og nyere produkt.

Det lader også til at LG inden for et bare måneder vil komme med en 42" 1920x1080p LCD med 6ms respons tid(der har ihvertfal lige været et press release). LG LCD'er er måske ikke de allerbedste, men de er med deroppe, og når man kombinerer det med deres gode egenskaber indenfor HTPC forbindelse, er det åbenlyst at 1080p vil være muligt(og 1:1 pixel mapped).
Af azirath
#7610
rasse78 skrev:Er der nogen der kender til dette firma: "Spar Momsen"
Så kan du næsten lige så godt købe direkte fra Tyskland selv, det er en del billigere. Feks. koster Amoi Elite 42" ~15k i tyskland, og LG 42LB1R 14-15k.
Af rasse78
#7613
Jeg er ikke så tosset med at skulle købe i Tyskland, hvis det går i stykker.

Er blevet lidt varm på det fra Toshiba. Dels pga prisen, da man nok er nødt til at skifte inden for de næste 10 år.

Btw: Er farven den eneste forskel på Toshiba 37WL66P og Z-modellen?

Kan man stadig forhandle pris med ex. Elgiganten. Hos dem koster det 20k men 11.300 kr andre steder. Det er rart med en fysisk butik, hvis noget går galt.

Er der nogen der kender til Samsung LE-37R72B?
http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=209319
Af ABHolm
#7617
Så køb det hos Taeconnection, de har en butik i Ã…rhus og Karrebæksminde.
Af Ahrens
#7618
Jeg vil nok anbefale det nye 37PF9731D fra phillips, der får du både et flot design (smag og behag), høj opløsning 1920x1080p og de påstår at opdatering på 3ms. Prisen er godt nok lidt over dit budget, men recodere.dk har i øjeblikket et fælleskøb på den til "kun" 25k, så får du den også fra en dansk butik (TapeConnection)
se evt. http://www.recordere.dk/philips/37pf9731d.pdf

mvh
Ahrens
Af rasse78
#7621
Der er mange gode tilbud hos Tapeconnection - kommer ofte til Ã…rhus. Det vil jeg kigge på.

@Ahrens: Nu er 25k et stykke over mit budget - så på trods af kvaliteten, er det for meget.

Er blevet lidt lun på Panasonic 37pv60e igen - pyha, det er forvirrende.

Hvordan vil en Xbox gøre sig på henholdsvis Pana, LG LB1R og Tosh?
Af rasse78
#7801
Jeg har nu været i Expert, og har fået et tilbud på Pana TH 37PV60E + et Vogel TV-ophæng, der kan drejes (1600 kr)

I alt 17.200 kr

Synes selv godt om tilbudet, men vil gerne høre eksperternes dom!

Tak