Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#6961
Hej Alle

Det er jo en jungle, at vælge den rigtige fladskærm, derfor ønsker jeg lidt hjælp fra eksperterne.

Det virker som om, at folk generelt er glade for Sony… Det virker også som om, at folk er mere til LCD end plasma…


Fladskærmen skal primært bruges til tv, som vil komme fra NESA fibernet, altså noget digitalt IP-tv.

Umiddelbart kan jeg ikke se ideen i, at skærmen skal understøtte mere en alm. HDTV 1280x720, ved ikke hvad jeg skulle bruge 1920*1080 opløsningen til...!?

Det ville være rart hvis tv’et kostede under 20.000, men det er ikke et must. Regner med at bestille det i Tyskland, det virker som om, at der er lidt at spare..!?


Har i nogen gode forslag!?

På forhånd tak

Mvh Christian
Af lance52
#6964
Ja det er e njungle at vælge rittigt i dag. Jeg brugte en måned ca. at gå rundt og kigge på LCD i flere forretninger uden at finde noget godt bortset fra den nye philips 32pf9631D, men den er for lille. Plasma ville jeg ikke have p.g.a de rygter om burn in o.s.v. Men da jeg så den nye panasonic 42pv60 med 9. g. plasma skete det noget. Jeg har aldrig set et tv med bedre billede. Nu har jeg haft den i 1½ måned og er mere end godt tilfreds. Fodbold og formel 1 er en nydelse at se. Det kan en lcd i den størrelse og prisklasse ikke klare. Jeg har valgt ikke at købe det i Tyskland da det kan lade sig gøre at forhandle sig til en pris herhjemme. Gav 17400 leveret og sat op ved Expert.
Brugeravatar
Af azrael
#6965
Jeg tilslutter mig lance52s råd om at kigge på et Panasonic TH-42PV60E eller evt. TH-42PV600E. Sidstnævnte har lidt anderledes design, samt lidt bedre lyd og kortlæser, men ellers er begge modeller identiske.

Plasma har "hands down" det bedste billede i dag. Kun ganske få LCD-tv kan byde på en lignende billedkvalitet. Både plasma og særligt LCD kan dog ikke hamle op med "gammeldags" billedrørstv hvad billedkvaliteten angår.

Hilsen,
az
Af chso03ac
#6999
Hej igen

Tak for svarene.

Det under mig dog lidt. Panasonic TVet i snakker om, har "kun" en opløsning på 1024x768...

Så vidt jeg kan læse af købsguiden, sendes HDTV i:

1280x720p
1920x1080i eller
1920x1080p


Hvilket så må betyder at TVet ikke kan håndtere opløsningen optimalt!..?


Mvh Christian
Af moses
#7000
Vil man umiddelbar kunne se forskel på det samme billede i henholdsvis
768X1366 og 1920X1080. eller 768X1080 ???
hvis opløsningen er meget høj kræves der vel også en høj responstid ,
eller er det forkert.??