Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hbj69
#6025
Ja det endte med at blive amoi 37" købt i Tyskland, cyberport.de for 14.300 inkl. forsendelse. Wow vi sparer lige 10.000. Vi glæder os til at få det.
Af kfk
#6038
Er selv lun på det apparat.
Skriv endelig en anmeldelse :)
Af Duckz
#6064
Du skriver det er inkl. forsendelse?
Jeg har selv planlagt en tur til Cyberport.de i Dresden for at hente det selvsamme TV.
Mens hvis man kan få det tilsendt uden moms mm. så skriv lige hvad du gjorde præcist og hvordan du valgte at betale.
Af hbj69
#6122
Forsendelse til DK er 150 euro, hvilket jo er lidt dyrt, men når man stadig sparer så mange penge, kan det jo lige gå. Jeg bestilte tv'et, og så fik jeg en faktura på mailen nogle timer efter, hvor de havde lagt fragten på.
Af Duckz
#6142
Efter hvad jeg har læst mig frem til på cyberport.de så ville de kun sende det til grænsen og derefter overdrage det til det lokale postvæsen, som jo er postdanmark - og det var her jeg var bange for de ville opkræve moms + mere???
Hvis dette ikke er tilfældet, fik du da leveret tv'et helt til døren af UPS eller DHL?
Af mja
#6143
Uden moms?????? Tvivler meget på, at det er muligt at købe noget i Tyskland uden moms.

Så vidt jeg ved, så fungerer det på den måde, at når man handler indenfor EU så betaler man den moms, der lægges på i sælgers land. Man slipper så for den danske moms. Og da momsen i Tyskland er lavere end i Danmark, så har man en besparelse.
Af Sacuni
#6145
Der er ikke så svært. Bare bestil og betal - prisen du ser er den du skal betale. Tyskland er et EU land.
Af hbj69
#6157
prisen er inkl. 16% tysk moms. Vi har bestilt andre ting i Tyskland, og der er kommet en fragtmand lige til vores dør.
Brugeravatar
Af azrael
#6161
hbj69 skrev:prisen er inkl. 16% tysk moms. Vi har bestilt andre ting i Tyskland, og der er kommet en fragtmand lige til vores dør.
Jeg håber for jer, at dette også er tilfældet her, men på cyberport.de's side ang. levering står der udtrykkeligt, at varen kun leveres af DHL eller UPS til landegrænsen, hvorefter den overgår til det lokale postvæsen. Måske har I fået arrangeret noget særligt?

Hilsen,
az
Af hbj69
#6178
dhl ejer deutsche post og de arrangere med postdanmark resten af transporten
Af Duckz
#6186
Jamen se så er vi der hvor jeg er ret sikker på i bare har været heldige :)
Fordi hvis postdanmark får fingrene i en pæn stor papkasse med LCD trykt på siden, og tysk moms registreret - så klasker de lige en ny exstra moms opkrævning på (i forhold til dansk købspris?)- jeg har prøvet det før :( - så med mindre man kan være sikker på varen blir leveret direkte af UPS, DHL mm. så er risikoen for mig, altså for stor. Så hellere en tur ned ad Die Autobahn og spar nogle tusinde kr
Af hbj69
#6195
der ER FRI handel mellem eu lande,du betaler kun den moms der er i sælgers land.
men hvis du er sikker, så pas på ved grænsen du kunne jo blive tjekket ;)
Af Sacuni
#6201
Nu har jeg handlet i Tyskland, England og Holland gud ved hvor mange gange. Jeg har altid betalt moms i "sælger landet". Jeg har aldrig hørt om, at der bliver pålagt dansk moms.
Af Fosdal
#6251
Jeg har lige fået mit AMOI ind af døren idag. Sendt fra .de. Der var intet lagt til. Men blev godt nok også sendt via Schenker.