Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af AndreasThomsen
#1474
Hej Rasmus og andre. Jeg var lige ude og se LG RZ-32 LX 2 R idag i elgiganten, og jeg må sige...det så fanme nice ud :D Vil sige det er fuld på højde med Samsung LE32R51B, så derfor tror jeg at jeg køber LGern... Jeg er også ved at have pengene skrabet sammen :D
Af rane
#1476
Ja nu har jeg jo læst meget om LG's LX2R model og at den kan 1:1 pixelmapping over dvi osv. MEN...er det analoge tv-signal så tilfredsstillende, i wonder?

Dette spørgsmål er nemlig det eneste usikre, der indtil videre afholder mig fra at købe LX2R.

Ellers er jeg også lun på Samsungs 32M61B model, selvom jeg ikke kan finde den udstillet nogensteder. Det er også meget lidt jeg hører/læser fra brugere online der faktisk har købt tv'et og har erfaringer med det.

Rasmus, har du set begge disse modeller med analogt tv-signal?
Af Rtorp
#1477
rane skrev: Ellers er jeg også lun på Samsungs 32M61B model, selvom jeg ikke kan finde den udstillet nogensteder.
Du kan se det hos HIFIKlubben. Jeg har set det i Lyngby og i KBH. :)
Af rane
#1481
Ah crap. Bor i jylland og har kun været forbi Hifiklubben i Kolding, hvor de kun havde R51 modellen. Kan være det er tid til at kigge forbi en af de andre afdelinger så.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1482
Rasmus, har du set begge disse modeller med analogt tv-signal?
Næ, jeg har heller ikke fået set LX2 modellerne på Tv signaler endnu på tords af, at jeg har set næsten alle andre aktuelle Tv op til flere gange.

Det er lidt irriterende, for de virker jo ellers meget lækre. Rent billedmæssigt har jeg dog flere gange hørt, at de ikke helt kan sidestilles med f.eks. Samsung 61 serie, Philips 9830 serie og Sonys V serie.

Men ellers så kan det jo bestilles over nettet og så kan man evt. bbnytte sig af sin returret, hvis man ikke er tilfreds. Det er da hvert fald sidste udvej, hvis man ikke lige kan finde anden information. :)
Af rane
#1484
Men ellers så kan det jo bestilles over nettet og så kan man evt. bbnytte sig af sin returret, hvis man ikke er tilfreds.
Jep, men også en besværlig måde, hvis man vil købe fra en tysk netshop :)

Lidt ærgeligt for prisen er jo væsentlig lavere for LX2R, der koster ca. 1200 euro i Tyskland hvor M61 er oppe på ca. 1700 euro.

Kan man ikke købe et stykke hardware for de 500 euro der vil forbedre Tv-signalet helt vildt? Altså noget der evt. er endnu bedre end en Selector? ;)
Af AndreasThomsen
#1506
Jeg har været i HifiKlubben i kolding for nylig, og der har de altså M61 både i 32" og 40"...så kig derned igen, de havde det for 1 uge siden da jeg var dernede.

Jeg er røv ligeglad med tv signal, så køber LG, men er der nogen der kan finde ud af om skærmen har progressive scan ? jeg har læst nogen steder at der står PAL progressiv: NO, hva skal det betyde ? Skal skærmen ikke have progressive scan for at køre 720p? Da p'et står for progressive efter min information.
Af AndreasThomsen
#1507
En side hvor LG skærmen kan købes billigt ville heller ikke være af vejen. Gerne i tyskland.

Og så vil jeg gerne vide om man skal betale noget ekstra hvis man bestiller fra tyskland, evt moms ? da de jo kun har 16%?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#1509
Alle signaler i fladskærme konverteres til progressive. De kan ikke vise interlaced og sådan er det for alle digitale displays. Derfor vil du heller ikke få problemer med at afspille 720P materiale =)
Og så vil jeg gerne vide om man skal betale noget ekstra hvis man bestiller fra tyskland, evt moms ? da de jo kun har 16%?
Jeg ved ikke lige hvor du kan købe den, men du vil ikke blive opkrævet diverse gebyrer osv. Hvis butikken sælger meget til Danmark så skal de betale dansk moms, men det kommer jo så oven i prisen. Du kan nemt selv bestille fra Tyskland, de fleste steder gøres det bare med forudbetaling.
Af AndreasThomsen
#1511
Så virksomheden skal jo self opkræve det med det sammen? Har lige sendt dem en mail, og jeg røber ikke mit sted, hihi, de har nemlig ikke mange på lager. Såhh...hehe
Af rane
#1537
Andreas,

ok det er så ca. en måned siden jeg var i Hifiklubben i Kolding. Kan være jeg tager et smut derned i næste uge igen så.

Var også i Elgiganten idag og så LX2R in-action. Skod tv-signal som forventet men det er vist meget normalt i den slags butikker. Ellers var der fuld knald på The Rock i en actionfilm, både via HDMI og alm. scart. Dog med 2 billige dvd-afspillere. Men HDMI så da helt godt ud. Eneste irritationsmoment var de grå sidebjælker som man desværre ikke kunne ændre til sort farve.

Igår var jeg i Mediamarkt og sammenlignede Philips 9966 32" LCD og Samsungs M51. Igen synes jeg at Samsungen ikke var helt så skarp som Philips - og det mest irriterende var at der ikke var en 14:9 billedeindstilling. Der var stort set kun 4:3, 16:9 og nogle andre widescreen indstillinger hvor folk stadig havde brede hoveder. Noget af en skuffelse, må jeg indrømme.

Så er tilbage ved square 1 igen...enten LGs LX2R, Samsung M61, Philips 9967 eller Sonys nye 42" bagproj. som jeg ikke har fået set in-action endnu. Damn det er hårdt :(
Af AndreasThomsen
#1538
Ang tv signal: Jeg vil sige at man må ikke købe hdtv efter alm tv signal, det er jo synd. Det kan da være ligemeget om det gamle tv signal er godt eller dårligt. Det er self lidt træls at se på nu...men alligevel, jeg synes skærmen bør købes efter kontrast, respons osv, og så hvordan dette ser ud i virkeligheden, og så self hvordan tilslutningsmulighederne er. Derfor er jeg fuldstændig ligeglad med hvordan tv signalet er, og derfor køber jeg LG (nok imorgen, whooo). Men det her er self bare min mening, men jeg køber ikke for historien, køber for fremtiden...hehe

Hvis jeg var dig og havde råd til M61, så købte jeg det, jeg synes fanme det er godt. Da jeg så det i HifiKlubben med et hdtv billede var jeg helt væk, det så godt nok godt ud, men ved self ikk hvordan alm tv osv ser ud. Men det så godt nok godt ud, og jeg synes at designet er helt vildt, men det koster jo også noget mere end LG tvet, og det er derfor jeg ikke køber M61, har jeg ikke råd til :D
Af rane
#1543
Jeg synes at det nuværende tv-signal stadig er en vigtig faktor når man skal købe fladskærm. ALLE hd-ready fladskærme vil jo kunne vise et fantastisk billede hvis der bliver sat HD-klips på - og dermed straks få den enkelte til at savle og hævde at dette er tv'et man skal have.

Hvis man udelukkende går efter de bedste specs som kan fremtidssikre mht. HDTV...kan man ligeså godt vente til HD bliver mere udbredt i Danmark :)

Iøvrigt...kender I til LG's (tilsyneladende) nye topmodel som erstatter LX2R? Den hedder LP1DA og har næsten samme specs, dog har den en ny XD-engine, memorycard 12-i-1, DVB-T og andre småforbedringer. Koster ca. 1500 euro i de tyske netbutikker, men kan ikke umiddelbart finde tests eller erfaringer med skærmen :/
Af AndreasThomsen
#1544
Kender den ikke, men denne kunne netop have bedre tv signal da der er en ny engine i....

Men vil bestemt ikke sige man bare kan vente, der er jo mange andre grunde til at købe fladskærm:

Xbox 360 (en af mine grunde)
PC signal (en af mine grunde)
Blære effekt (en af mine grunde)
Det fylder ikke så meget (en af mine grunde)
TV signal (skider jeg på)

hehe....der er sikkert flere....