Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
#358750
Supergris skrev: 18. maj 2024, 17:15
DanielPT skrev: 13. maj 2024, 13:28 Den gamle vil have nyt tv.
Han er lun på LG G4.
Hvis han er lun på nyt TV (nok årets bedste tilbud på et rigtigt godt TV), så er det nok nu, han skal slå til, inden det er for sent:

https://www.pricerunner.dk/pl/2-3209984 ... ign-Priser
Det kan godt være men

1. Det er ikke G4

2. Det er ikke LG.

Tilgengæld har det vel det nye "2. gen. panel" ? ( Kan ses i servicemenuen på tv)

Når det er sagt er det et fint tv, hvis du kan lide lyse billeder og stærk rød.


Her er en tråd om skærmen:

https://www.avsforum.com/threads/2023-s ... k.3267261/
Af Supergris
#358751
Hvad er din pointe PeterD?

Tror du vedkommende er blind?

Lyse billeder og stærk rød?
Skærmen har nu også andre kvaliteter!

Jeg tror, folk selv er i stand til at google.

Det er ikke blot et fint TV, det er et af de absolut bedste på markedet i en FED størrelse til en pris langt under, hvad tilsvarende skærme koster...

Personligt er jeg tæt på at trykke på aftrækkeren, desværre har jeg ikke noget sted at hænge den! :(
Af PeterD
#358753
..Den gamle er lun på LG.

Vi behøver jo ikke ligefrem at forsøge at overtale folk.

Men fair nok. Der kommer med garanti masser af gode tilbud her over sommeren og hvis man mener de har skudt papegøjen så undrer det mig blot at de 7-8 andre konkurrenterne mærker blot sidder med hænderne i skødet og kigger på, uden at kunne komme med et anstændigt forsøg på modsvar feks på prisen eller kvaliteten.
Af Supergris
#358754
Fordi man er lun på noget, er vel ikke ensbetydende med, at man er immun overfor velmente forslag?
Personligt ville jeg da blive ovenud glad, hvis jeg blev foreslået et alternativ, jeg ikke selv havde fanget, hvor jeg kunne spare en ordentlig bunke penge!
Der er jo ingen, der siger, man skal gøre, som der bliver foreslået!

Hvad ville du vælge, hvis valget stod mellem diskuterbart to omtrent lige gode TV i samme størrelse, hvis det ene kostede 32000 kr. og det andet kostede 18000 kr.?
Jeg vil mene, man skal have et meget løst forhold til penge, eller også være meget fanboy, hvis man ikke kan se logikken.

Min øvre grænse for et nyt TV er 20000 kr., da der er ingen, der kan garantere, hvor længe de holder.
Hvis man var garanteret 10 års levetid, så ville det måske være ok, men sådan forholder det sig desværre ikke...

Mit gæt er, at priserne ikke kommer herned igen i nærheden før sidst på året.

G-modellerne plejer at holde prisen, bortset fra G2, der blev sat kraftigt ned, så det kunne konkurrere med C3, da MLA-teknologien endnu ikke var blevet indført...
Af Kaktus-burger
#358758
Jeg gav lige omkring 13k for en 65" G3 med lidt "købmands-egenskaber".

Tænker 18k for 77" S90C/S94C er en fin pris. Jeg er dog slet ikke fan af Tizen OS. Det er noget bras for at sige det mildt.

Samsungs QD-OLED får heller ikke OS-opdateringer og jeg har 5 års panelgaranti på min LG.
Af Supergris
#358761
Igen, at lade personlige præferencer komme andre til last, er ikke objektivt; der findes masser der er glade for Tizen. Sikkert blot et spørgsmål om tilvænning, men heldigvis er der råd for det, hvorfor mange er af den opfattelse at smart-TV-softwaren burde være langt nede på listen, når der skal vælges TV.
En løsning, der ofte anbefales, er at smide et Apple TV eller lign. i numsen på den...

Den pris du var i stand til at forhandle dig frem til ved hjælp af dine "købmands-egenskaber", var så vidt jeg husker, ved at trække diverse rabatter fra, som kunne opnås ved at binde sig til diverse abonnementer, så den rabat kan sikkert også opnås ved køb af dette TV...
Af PeterD
#358769
Det er sjældent vi hører en "fast bruger" som Supergris tale SÅ varmt om et produkt ( model og mærke) som her.
Selv ikke forskellige argumenter imod preller af som ildkugler mod Supermands ...erhm...Supergris' bryst gør det..


Så der er nok ikke andet at gøre end at rette ind og højt råbe "Køb", "Køb", "Køb", da ingen konkurrenter tilnærmelsesvis kan matche den ekstraordinære kvalitet og ekstraordinære pris

Hvordan kan de sælge noget så billigt uden at tabe penge
Af Supergris
#358782
Ganske enkelt fordi jeg altid går efter det bedste produkt til den bedste pris, hvorfor valget er meget simpelt i dette tilfælde, som der ikke dukker mange op af i løbet af et år!

Supermand hedder i øvrigt "Superman"!
Af George1
#358783
KimKaos skrev: 15. maj 2024, 15:46
henrik.yde skrev: 15. maj 2024, 14:08 Netop, og G4 er så anden generations MLA. Det bliver spændende at se nærmere på det. Prisen er dog noget høj, hvorved at S94C kunne blive et godt alternativ, som der foreslåes tidligere i tråden.
Ja 18K for en 55" G4 er lidt til den dyre side - men de plejer (modsat Samsung) at ramme et mere spiseligt niveau fra udsalget slut nov. og frem - selvfølgelig ikke niveauet som C-modeller men stadigvæk i mine øjne et acceptabelt niveau hvilket er lige under 10K (55") og det betaler jeg gerne for et G4
Det er jo et 77" trådstarter ønsker næppe sammenligt med 55" hverken i pris eller hvor meget det bliver sat ned.
PS din kommentar modsat Samsung / ang. spiseligt pris niveau 55" lige nu kan du få QD OLED til kr under 9000 hvorimod en G3 er væsentligt dyre. Så forstår ikke din pointe sorry
Senest rettet af George1 20. maj 2024, 20:23, rettet i alt 1 gang.
Af George1
#358784
Kaktus-burger skrev: 19. maj 2024, 17:46 Jeg gav lige omkring 13k for en 65" G3 med lidt "købmands-egenskaber".

Tænker 18k for 77" S90C/S94C er en fin pris. Jeg er dog slet ikke fan af Tizen OS. Det er noget bras for at sige det mildt.

Samsungs QD-OLED får heller ikke OS-opdateringer og jeg har 5 års panelgaranti på min LG.
5 års panel garenti ved LG gælder ikke ubetinget burn in, så skal du have Elgigantens tillægsgarenti til kr 699 som dækker burn in uanset hvor længe og hvordan du ønsker at bruge dit tv
Af Supergris
#358812
Holdbarheden vil højst sandsynligt ikke adskille sig i forhold til andre TV på markedet, uanset teknologi, så ingen grund til unødig bekymring, især da du jo stadig kører med dit plasma!

Nu, du snakker om teknologi, der ikke er færdigudviklet, så er NanoLED nok mere aktuelt!
OLED er færdigudviklet, i den forstand at det er i handlen til menneskepenge, men teknologien forbedres til stadighed, hvilket de sidste par generationer har været klart bevis på...
Af PeterD
#358817
Supergris skrev: 21. maj 2024, 23:36 Holdbarheden vil højst sandsynligt ikke adskille sig i forhold til andre TV på markedet, uanset teknologi, så ingen grund til unødig bekymring, især da du jo stadig kører med dit plasma!
Tja. Kører perfekt sortniveau og billed på hvad..11' år, uden burn in eller "buzz", er "lyst nok" på en sommerdag til mig (er placeret "korrekt" i rummet i forhold til lys så der ikke kommer lys direkte på skærmen ), så indtil videre igen grund til panik (Måske er jeg bare heldig så langt ?) og OLED ? : Selvom det frister med de lave priser, men når man hører så de "relativt mange" små irritationsmomenter med OLED paneler efter 2,5-3 år, så ser jeg ingen grund til gå den vej (endnu) men helt ærligt er det heller ikke tændt 8 timer i døgnet...

Måske ville jeg endda vælge et LCD tv i køkkenet for at prøve det, hvis de skulle blive aktuelt, men hvis jeg holder ikke holder fokus på maden der, brænder gourmetmaden (NOT!) hurtigere på..

Nå, et sidespring til tråden
Af Supergris
#358833
"Perfekt sortniveau"?
Hvad kalder du så det absolutte sortniveau, som OLED-skærme er i stand til at levere?
Hvordan med 4K og HDR?

Jeg undrer mig over, du har et så stort behov for at andre får det rette TV, når du tilsyneladende ikke selv under dig det bedste?

De "små irritationsmomenter" du snakker om, hvad dækker de over?
Der er absolut intet bevis for, at den ene eller anden teknologi holder længere end den anden, men der vil altid være visse modeller, folk har dårlige erfaringer med!
Hvis du har noget, du vil dele, er jeg meget interesseret i at se det?

Jeg har skam selv et Panasonic X60 i 50" hængende, som var den sidste model de havde på programmet, og til almindelig TV leverer det et billede, der stadig slår de fleste standard LCD-skærme, men det bliver efterladt i støvet, når kildematerialet tillader det, hvis det bliver vist på en moderne skærm!