Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#358650
Jeg købte et Samsung TV (QE50Q60AAU) i 2021, som har fungeret fejlfrit indtil for et par dage siden. Desværre er TV'et pludselig holdt op med at virke.

Der kommer et stort sort mærke i hjørnet (se vedhæftede billede), som udvider sig. Derefter fryser billedet, og TV'et slukker, kun for at tænde igen. Jeg kan ikke trykke på nogen applikationer, men kun navigere rundt i Smart Hub menuen (indtil billedet fryser). Denne proces gentager sig indtil strømforsyning trækkes ud af. I kan også se en video af problemet i mit opslag på Samsungs forum her:
https://eu.community.samsung.com/t5/tv/ ... 863#M95313

Er der nogen, der ved, hvad det kan skyldes? Hverken Elgiganten eller Samsung er interesseret i at dække fejlen da de 24-måneders garanti er udløbet. Samsung ved heller ikke selv hvad det skyldes.
Vedhæftede filer
Screenshot 2024-05-14 at 21.00.57.png
Screenshot 2024-05-14 at 21.00.57.png (952.06 KiB) Vist 4581 gange
#358690
PeterD skrev: 15. maj 2024, 16:46
oskarh7 skrev: 14. maj 2024, 21:03 .Samsung ved heller ikke selv hvad det skyldes.
Den lader vi lige stå et øjeblik..

"Ved ikke hvad det skyldes"..?

Er det ikke deres produkt..? :s

De kender vel indmaden og dets komponenter må man gå ud fra.
Ja alle deres TV'er er vel koblet op til deres krystalkugle, så de til enhver tid kan fortælle præcis hvilken komponent der er gået i stykker i dit TV uden at have fået det ind til reparation. :D :D :D
#358701
Tak for svarene! Samsungs danske AV validation support vendte tilbage efter 20 minutter og konkluderede, at der skulle bestilles en tekniker for at se på problemet. Men som Supergris også nævner, så tror jeg bedre det kan betale sig bare at købe et nyt - især taget den oprindelige købspris i betragtning og at garantien ikke længere er gældende.
#358706
HrJensen1 skrev: 16. maj 2024, 19:47 Det er defekt panel - så det er alt for dyrt at reparere
Så det er dig der har krystalkuglen, og ikke Samsung :D :D :D
Fedt at have sådan en krystalkugle til at fejlfinde på TVer med, uden at man overhovedet behøver at kigge på dem.
Fungere den også på andet elektronik, for så kunne jeg godt bruge den i mit daglige arbejde :D :D