Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af George1
#358536
Næ overhovedet ingen hjerneblødning hos Samsung , sidste års 55" 95c startede på kr 21000 så 2024 vejledende nye priser på spritny model er lavere end 2023 og 2024 model er bedre og med en antigenskins skærm der aldrig er set før, så vejledende pris på kr 20000 er da ikke helt væk og så får du en soundbar med, men rolig nu, der er jo tradition for at prisen falder til ca det halve når tid er.
Personeligt venter jeg altid med at købe til de nye modeller falder voldsomt i pris, mon ikke 90% af køberne gør det.
Af PeterD
#358538
Spændende.

Siden Techradar mener i øvrigt at vide, at "The Next Big Thing" som producenternre satser på, er netop at dæmpe reflektioner og ikke lysstyrke (måske er det en fordel for OLED, selvom de ikke mangler lys) og måske også MiniLED når der vises mørke scener

Både LG, Samsung (som jo har gjort det et af deres profileret varemærker) og Hisense forsker intenst i emnet.

Her til venstre Hisense UXN og til højre UXK.

https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/beDaH ... 0.jpg.webp.

Spændende hvis tendensen breder sig til de større producenter..

Priserne på nye tv er godt nok pebret, især fra 60+ "..

Det er :s
Af George1
#358543
PeterD skrev: 7. maj 2024, 21:40 Spændende.

Siden Techradar mener i øvrigt at vide, at "The Next Big Thing" som producenternre satser på, er netop at dæmpe reflektioner og ikke lysstyrke (måske er det en fordel for OLED, selvom de ikke mangler lys) og måske også MiniLED når der vises mørke scener

Både LG, Samsung (som jo har gjort det et af deres profileret varemærker) og Hisense forsker intenst i emnet.

Her til venstre Hisense UXN og til højre UXK.

https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/beDaH ... 0.jpg.webp.

Spændende hvis tendensen breder sig til de større producenter..

Priserne på nye tv er godt nok pebret, især fra 60+ "..

Det er :s
Ja godt for mig personligt har det haft en kæmpe betydning, fint hvis der kommer flere der vil udvikle på markedet omkring antigenskins skærme, tror nu også jagten på mere lys er kommet for at blive uanset om det er QD OLED / OLED. Mini led.
Brugeravatar
Af KimKaos
#358544
Du får ikke en soundbar med en 55” S95D - du skal op på en 65” og selvom 20K er en 1K mindre end 23 modellen så er det stadigvæk vildt dyrt for en 55”
Brugeravatar
Af fuzhi
#358550
Power havde en startkampagne, hvor man har mulighed for 20% rabat i forhold til listepriserne. Når man sammenligner med hvad LG startpriserne bliver, synes jeg dog stadigt ikke det er værd at omtale som et tilbud. Jeg er dog også mest interesseret i en god 2023 model, som forhåbentlig bliver lidt billigere, så snart 2024 modellerne for alvor er i handlen.
Af George1
#358561
KimKaos skrev: 8. maj 2024, 02:56 Du får ikke en soundbar med en 55” S95D - du skal op på en 65” og selvom 20K er en 1K mindre end 23 modellen så er det stadigvæk vildt dyrt for en 55”
Rigtigt men en del andet kan fåes med, men det var heller ikke min pointe, mere at Samsung har fået en hjerneblødning i år, når de er kr 1000 billigere med deres start pris end sidste år, og det er jo altid opblæste vejledende priser, som alligevel ingen eller næsten ingen slår til på.
Brugeravatar
Af KimKaos
#358562
Du vrøvler - du skrev at man får en soundbar med - rent faktisk skrev du at “ 20.000 var ikke helt væk og du får en soundbar med” - så stop dig selv

Og selv om prisen falder så er 21-20.000 rent og skær tyveri
Af George1
#358569
Hov hov vrøvler så forkert på en 55 og 65" tyveri hold da op. Det er da dig der skal stoppe, du kan da ikke sige hjerneblødning og udstille det som en sensation, at det er en dyr topmodel i 55" på vejledende pris, den er overhovedet ikke anderledes end hvad der er helt normalt tværtimod lidt billigere end sidste år, jeg går som sagt ikke op i vejledende priser, men venter med at købe, til de er nede i et mere gunstigt prisleje , hvilket nok 99% af køberne gør, så ingen grund til panik/hjerneblødning pga. høje vejledende priser, som er kr 1000 billigere end sidste år, mystisk du ikke var på banen dengang, det må så være endnu større tyveri og hjerneblødning ifølge dig.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#358601
KimKaos skrev: 7. maj 2024, 17:44 Det virker som om Samsung har fået et hjerneblødning
KimKaos skrev: Og selv om prisen falder så er 21-20.000 rent og skær tyveri
Come on...ærligt talt det her ligner bashing af den slemme slags.
Enhver ved udemærket godt at Sony leverer et suverænt godt billede i deres QD-OLED topmodel og faktisk det bedste på markedet. Meeen de fleste er jo af den opinion at 2023 modellen 55A95L som stadig står til til 23-24K er en rigelig voldsom pris og endda startede ved de 26K....for et 55" vel at mærke.

Har du lavet en sammenligning med Philips 2024, for 55" OLED809 starter også ved 20K? Og OLED809 er ikke engang flagskibet i deres 2024 OLED serie.

Det forekommer mig en smule subjektivt (mildt sagt) at udpege Samsung og anvende offensive termer som 'hjerneblødning' og 'tyveri' når Samsung slet ikke er ene om , at sætte vejledende priser så højt ved lancering af 2024 produkter. Bare dét at der ligefrem skulle oprettes en debattråd om prissætningen understreger at her er tale om unødvendig biased bashing.

Pludselig er jeg i tvivl om, hvem der har fået en hjerneblødning O_O

Og forresten så kan du nemt og ubesværet undgå at blive udsat for "tyveri"....køb noget helt andet, hvis du overhovedet skal købe et 2024 tv :)
Af George1
#358609
Utroligt det kan komme som en overraskelse med høje vejledende priser på en topmodel, det er som det plejer at være og ikke sensationelt, ligesom det heller ikke er sensationelt at topmodeller kan købes til ca 45/50% af vejledende når der er gået en given tid.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#358613
KimKaos skrev: 12. maj 2024, 16:02 Hvis du betaler 20K for et 55" Samsung så ved jeg godt hvem der har fået en hjerneblødning ;)
Okay, så fik vi dét på det rene. Det er i din optik ikke problematisk eller med dine egne ord, 'tyveri' og en 'hjerneblødning' at Sony eller Philips tager 20.000-26.000 for et 55" tv - men det gør hulens ondt i en vis kropsdel når en prislap på 20.000 findes på lige netop Samsungs ultimative 2024 QD-OLED flagskib ;;)

Som George1 allerede har nævnt, så er det intet nyt i at nylancerede fladskærme har en høj startpris....og sådan har det været år efter år efter år - ikke kun med tv men også med smartphones, høretelefoner og næsten al anden elektronik. Samsung er faktisk blandt de tv som falder mest i pris, inden forrige års modeller erstattes med nye modeller.

Well, tilsyneladende så er du ligesom et par stykker mere herinde jo allergisk overfor Samsung....mon du får blå prikker over hele kroppen og hedeture hvis jeg nu siger
SAMSUNG-SAMSUNG-SAMSUNG-SAMSUNG-SAMSUNG :D :D :D
Brugeravatar
Af KimKaos
#358616
Du er tåbelig eftersom jeg i årevis har talt positivt om Samsung (læs mine indlæg) plus jeg ejer et par af deres tv

Men igennem en årrække er deres priser løbet løbsk og efter f.eks. 6 mnd. Er prisfaldet på deres modeller heller ikke så markant som tidligere