Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dd
#41938
Har lige fået mig en fladskærm. Hjemme har vi Yousee kabel, så jeg overvejer kraftigt at få en HD-boks, så vi kan se alle kanalerne digitalt + et par HD-kanaler. Det burde vel alt andet lige gøre at fladskærmen kommer mere til gavn, at den får en digtal/HD forbindelse ??

Der har været mange skrækhistorier om denne HD-boks. Bl.a. at den var langsommelig, og at den gav sorte bjælker. Er det stadig galt fat, eller vil det være en god investering ?. Vil selvfølgelig gerne have det optimale ud af min fladskærm, men jeg gider ikke investere i noget, man bliver mere irriteret over end glad for.

Nogle der har nuværende erfaringer ?
Af -jacob
#41939
Nu ved jeg ikke hvor stor din skærm er, men hvis den er 40" eller derover, vil du helt sikkert få glæde af den bedre billedkvalitet.

Hvis jeg var dig, ville jeg undersøge hvornår den nye version med indbygget harddiskoptager kommer, så kan du optage og afspille tv programmer, og den har sikkert også en bedre software end den nuværende boks.
Af dd
#41942
Det er en px80 i 37"
Af dd
#41952
Er der virkelig ikke flere med kendskab til boksens funktion ??

Og giver det digitale signal noget for pengene i forhold til det analoge ?

Der må da være en del af jer fladskærmsejere, der er gået over til digitall tv O_O
Af madass32
#41954
efter den nye opdatering synes jeg den er fin, den har fået scaler så man kan fjerne de sorte bokse og menu'erne er blevet hurtigere, men sapning tager ligesom den gamle selector 1-2 sek. billedet bliver markant bedre især dr1-2 tv2 og kanal 5
Af Rocco
#43766
Jeg har lige fået YouSee's HDboks i dag. Kan det virkelig passe, at den bliver ved med at finde opdateringer? Tror jeg har opdateret den 10 gange nu. Og har også prøvet at sætte den på standby imellem opdateringerne for at sikre, at det ikke bare var fordi boksen ikke har registreret opdateringerne.

Eller er det bare som når man køber en ny Windows, der så igennem de obligatoriske 10-15 opdateringer inden den er up-to-date?
Af Rocco
#43767
Jeg har lige fået YouSee's HDboks i dag. Kan det virkelig passe, at den bliver ved med at finde opdateringer? Tror jeg har opdateret den 10 gange nu. Og har også prøvet at sætte den på standby imellem opdateringerne for at sikre, at det ikke bare var fordi boksen ikke har registreret opdateringerne.

Eller er det bare som når man køber en ny Windows, der så igennem de obligatoriske 10-15 opdateringer inden den er up-to-date?

EDIT: Jeg kan nu se, at det ikke er nye opdateringer den kører hver gang, men at den looper. Straks efter boksen vil opdatere, står der Err22 i displayet, hvorefter den genstarter. En søgning på recordere.dk viser, at dette ikke er et ukendt fænomen, men jeg kan ikke finde en løsning/fejl? Èn nævner, at det hjalp for ham at sætte det analoge stik direkte i væggen og til boksen, men det har jeg (kablet er ikke mere end 50cm langt).

Har I haft lignende erfaringer? Skal lige siges, at det ikke er boksen med harddisk jeg har.
Af Donpappa
#44205
Rocco skrev:Jeg har lige fået YouSee's HDboks i dag. Kan det virkelig passe, at den bliver ved med at finde opdateringer? Tror jeg har opdateret den 10 gange nu. Og har også prøvet at sætte den på standby imellem opdateringerne for at sikre, at det ikke bare var fordi boksen ikke har registreret opdateringerne.

Eller er det bare som når man køber en ny Windows, der så igennem de obligatoriske 10-15 opdateringer inden den er up-to-date?

EDIT: Jeg kan nu se, at det ikke er nye opdateringer den kører hver gang, men at den looper. Straks efter boksen vil opdatere, står der Err22 i displayet, hvorefter den genstarter. En søgning på recordere.dk viser, at dette ikke er et ukendt fænomen, men jeg kan ikke finde en løsning/fejl? Èn nævner, at det hjalp for ham at sætte det analoge stik direkte i væggen og til boksen, men det har jeg (kablet er ikke mere end 50cm langt).

Har I haft lignende erfaringer? Skal lige siges, at det ikke er boksen med harddisk jeg har.
Har du fundet ud af noget? Jeg har netop sat min til i dag, og jeg modtager præcis samme fejl, også den med ERR:22 :(

HJÆÆÆLP MIG! ;-)
Af nk666
#44254
Jeg har desvære læst at den også skulle være langsom.. Man begynder sku lidt at tvivle på om de nogensinde laver en hurtig box.. eller boksene lige så langsom dør grundet flere og flere TV´s i løbet af de næste par år selv ville kunne klare det, og dermed stopper udviklingen og vi ender med noget halvdårligt skidt... Bare en tanke..

Men har ikke selv prøvet den...
Af Mike L.
#44289
Du skal ikke købe den boks fordi den er meeeeeget langsom, jeg har afleveret den tilbage igen hos Tdc butik.
Syntes du skal holde dig væk fra den boks.
Af Anden
#44894
Hvad bør man så købe i stedet hvis man "bare" vil have et godt digital signal?

Og lige et ekstra spørgsmål:
Jeg har kun grundpakken (via vores ejerforening), men kunne også godt tænke mig TV2 Zulu - kan det lade sig gøre?
Brugeravatar
Af smitty
#45228
Mike L. skrev:Du skal ikke købe den boks fordi den er meeeeeget langsom, jeg har afleveret den tilbage igen hos Tdc butik.
Syntes du skal holde dig væk fra den boks.
Der er både fordele og ulemper ved boksen. Hvis du surfer lidt på nettet vil du opdage er der er mange forskellige erfaringer med boksen.

Personligt har jeg vist været en af de mere heldige. Næsten alt fungerer fint hos mig. Det eneste der ikke virker optimalt er optagelse af HD-programmer.

Alt i alt synes jeg abosolut den nye boks er pengene værd. TV i HD ser pissegodt ud. At boksen ikke er hurtig er rigtigt nok, men der er altså stadig flere fordele end ulemper. 8)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45233
Anden skrev:Og lige et ekstra spørgsmål:
Jeg har kun grundpakken (via vores ejerforening), men kunne også godt tænke mig TV2 Zulu - kan det lade sig gøre?
Mon ikke bare du skulle ringe til Yousee og spørge ad?
Af bimbobo
#46301
Hvis man har så et Samsung TV, kan man så bruge kun en fjernbetjening?.. enten TVs ellr Boksens??

Mvh