Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af azrael
#22031
Ja, det ser faktisk ud som om S3000-serien også har DVB-C dekoder/modtager. Jeg mente ellers man minimum skulle op i D3000-serien for at få det. The more, the merrier! :)
Af Ferlev
#22090
Hvad mener i? Bør man så vente, eller kan man leve med den ekstra externe DVB-C tuner?

Vi har fællesantenne via Stofa, kan jeg få/leje/købe en dekoder af dem?
Af Cluq
#22107
Efter min mening, så ville det være dumt at købe et TV med indbygget DVB-C dekoder, hvis dekoderen kun kan dekode MPEG2 - så holder den kun 2 år og så skal du ud og have en ny.

TDC HD Selector understøtter både MPEG2 og MPEG4 - se http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articleid=762&zoneid=3

Så jeg ville anbefale at man enten køber en ekstern (der understøtter både MPEG2 og 4) eller lejer en (der så kan skiftes ud, når MPEG4 kommer).

Men man kan måske finde et TV med en intern DVB-C dekoder der understøtter MPEG4?
Brugeravatar
Af azrael
#22109
Jeg ved ikke helt hvor det kommer fra, at MPEG2 kodering kun holder i to år mere. Det er rigtigt, at de analoge *jordbaserede* sendere lukker i 2009, og at der på DVB-T vil blive brugt MPEG4, men der er ingen, der siger, at det samme kommer til at gælde for DVB-C. Hvordan strategien er der skal man spørge udbyderne af kabel-tv i Danmark, dvs. hovedsagelig TDC og Stofa.

Personligt kan jeg ikke se noget galt i at købe et tv med DVB-C dekoder. Hvis det skulle være tåbeligt, så ved jeg ikke hvad man skal kalde køb af tv med DVB-T... :p
Af Ferlev
#22111
Det er frustreren, nu vil jeg endeligt købe en flad, men umuligt at få noget der bare lever nogenlunde op til standard kravene.... :(( :s
Af træmanden
#22128
Det er endnu heller ikke muligt at købe en brintbil i DK. Så køb dog det tv, der tilfredsstiller behovet i dag og glæd dig over det nu og her. Om 10 år ser vi tv på et tyndt folie, der bliver sat op som tapet O_O
Af Ferlev
#22161
Træmand, ja du har ret.. Jeg bestiller med det samme.. =) Tak for en god diskussion og et kanon forum :)