allo skrev: ↑14. apr 2022, 22:10
1900kr. for noget som ingen har brug for og for noget som 'ingen' ('igen' = kun de færreste) vidste at det eksisterende for ikke så mange år siden og som ingen brugte eller tænkte på for en tv-generation siden...
big, fat 'nej, det er ok...ellers tak' :-)
prisen er en joke og som nævnt her i tråden og i mange andre:
- noget for entusiaster
Du gør dig simpelthen til talsmand for "alle" og konkluderer at det ingenting er værd, reelt helt uden at ane noget som helst om hvad kunderne har fået ud af det
Det er fint nok at det ikke er noget for dig, men som du tidligere har gjort, så skærer du bredt over en kam med alle dine finurlige fordomme.
Der er stor forskel på de kunder jeg får som henvender sig direkte til mig kontra de kunder jeg får via Power.
Jeg har her på 7 år, et stabilt kundeflow fra folk som henvender sig direkte til mig, både gengangere og nye, de har sat sig ind i tingene og ønsker deres tv eller projektor kalibreret fordi de ønsker vished om at deres tv/projektor gengiver alt kildemateriale så korrekt som muligt, det svinger helt enormt meget hvor der er at hente på en kalibrering og derfor kan man på ingen måde blot konkluderer at det er "værdiløst" ud fra ens egen mavefornemmelse.
Det har eksisteret og været brugt i mere end "tv-generation" siden, der er jo altså en grund til at producenter som f.eks LG lægger enormt mange kræfter i at udvikle og forbedre deres 3D LUT AutoCal kalibrering, det skyldes både et brændende ønske fra indholdsproducenter og forbrugere.
De kunder jeg kommer ud til via Power, er absolut et andet segment og mange bliver overraskede hvor meget det forbedrer deres oplevelse med deres nyindkøbte tv, hos de kunder møder jeg naturligvis nogen andre ting end hos mine "egne".
Det kan være alt lige fra opgradering af Netflix HD til Ultra HD abonnement som bliver aktuelt i forbindelse med køb af nyt tv, de fleste og her taler vi 7 ud af 10 personer som ikke aner at man kan opgradere abonnementet og bliver meget positivt overraskede når der pludselig vises Our Planet i 4K HDR/DV i stedet for blot HD i SDR og ja det kunne de sagtens have læst sig til, men det gør de ikke !
Det samme er gældende med tilslutning af Soundbars, indkøring af fjernbetjeninger så de kun behøver at bruge en i stedet for tre. Deaktivering af "Energibesparelse" og mange andre ting.
Der er rigtig mange kunder og især ældre som bliver totalt sat i skatmat når de får en ny skærm og skal have hjælp til både udpakning og opsætning af deres tv, søgning af kanaler, de skal have en lille undervisningssession i den fjernbetjening og en masse andet og ja der er skam mange situationer hvor en kunde har betalt for en Hjemmekalibrering i Power mens halvdelen af tiden går med alt det jeg har beskrevet ovenover, det kan være en kunde som har købt en Premium kalibrering som indeholder kalibrering af Dolby Vision, men hvis skærmen ikke understøtter det eller kunden fortæller at han/hun kun vil bruge skærmen til flow-tv, så bliver tiden blot brugt på at løse nogen andre udfordringer for kunden, simpelthen fordi det var der behovet for den kunde lå og når det blev opfyldt så bliver kunden glad og får en markant bedre oplevelse med sit nye tv end hvis de selv skulle stå for det hele.
Der er super mange variabler på tværs af de forskellige setups og kundetyper så man kan ikke konkluderer at det er værdiløst og tager vi kerneydelsen altså ren rå kalibrering af hvidbalance og cms mm., så er der altså stadig forbedringer at hente og det har jeg heldigvis tonsvis af dokumentation på