Til snak, tips og diskussion om kalibrering af Tv og monitors.
Brugeravatar
Af LarsM
#247591 Jeg har lige k√łbt et Samsung ue43ku6405.
Brugervenlighed, menuer, adgang til relevante apps, opsætning osv fungerer rigtig fint.
MEN, det har alts√• en irriterende fejl i billedet og jeg vil derfor sp√łrge jer om I ved hvad det er eller om nogen med det samme tv har bem√¶rket det?

Midt i billedet kan man se en linje lodret midt gennem billedet. Den ligner s√•dan en streg der er p√• udstillede tv-sk√¶rme i butikker hvor man ser s√•dan et pr√łvebillede med "med-eller-uden-HDR+(eller tilsvarende)-sl√•et-til-eller fra". Det er is√¶r tydeligt n√•r man ser sport (fodbold) men man kan ogs√• se det i film og serier. Uanset om man ser tv via antennestikket eller via wifi, fx Netflix. Det er dr√łnirriterende fordi man ikke kan "u-se" den n√•r man f√łrst har lagt m√¶rke til det. Det ser ud som om billedet er skilt ad og svejset sammen igen. Jeg lagde m√¶rke til det i g√•r under en fodboldkamp p√• Tv3+ HD.
Er det mon en lokal fejl på lige netop mit tv eller er det ens på alle skærmene af denne model?
Og hvis nogen har lagt mærke til det samme: kan man fjerne det ved at pille ved nogle bestemte indstillinger?
Mvh Lars

Ps. Jeg er ny herinde. Jeg håber jeg har placeret mit indlæg det rette sted.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#247599 Der skal helt klart ikke være nogen skillelinje midt på skærmen. Der kan være problemer med homogeniteten af lyset, men det skulle ikke stå som en klar linje.

Kan du fange et billede af det?
Brugeravatar
Af LarsM
#247642 https://drive.google.com/open?id=0BwRic ... 3VTcWtBejg

Klik på linket!

Jeg tog nogle billeder af skærmen i går aftes. Det er både fra streaming af HBO, streaming af en youtubevideo og direkte tv via antennekabel. Zoom ind og læg mærke til den lodrette linje midt i skærmen.
Den er mere udtalt når man ser det live, ikke mindst når man ser fodbold på 3+ HD.
Kan I se det?
Jeg er helt med p√• at jeg ikke har k√łbt universets bedste fjernsyn til ca 5000 kr, men er det ikke en fejl i sk√¶rmen?