Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#75221
Godaften :D

Jeg investerede efter mange overvejelser i dette dejlige Panasonic, efter at have læst alle anmeldelserne.
Desværre er der ingen danske test af netop mit TV, og den engelske udgave er lidt anderledes.
En panasonic forhandler fortalte mig at G15 lignede V10 mest bortset selvfølgelig fra THX profilen ::l
Er der nogen af jer der kan bidrage til denne oplysning?
Af BrianH
#75223
Så vidt jeg ved er G10 og G15 identiske bortset fra nogle netværksmuligheder i G15 og lidt andre finesser. Selve skærmen (og dermed billedet) er ens på de to, så læs bare testen af G10
Af Rødtop
#75228
Det var også der tanker jeg selv havde, forhandleren var dog ret overbevisende, G15 har jo også 12 Bit farvedybde DVB-S tuner m.v.
Så derfor ville jeg gerne høre om der skulle sidde en nørd der kender forskellene.
Af Rødtop
#75233
Ja, det er en god og overskuelig side, der fint fortæller forskellene mellem modellerne. Jeg har også støttet mig en del til den side da jeg skulle vælge mellem G10 og G15 (V10 sælges desværre ikke i 46" ellers havde jeg købt den)
Men det var da interssant, at G15 (og V10) aldrig har haft de samme problemer som G10 havde m.h.t. blu ray afspilning, og det kunne jo godt tale for at den kalibreringsmæssig ligger tættere på V10.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#75255
Det er jo ren software. Ingen af de problemer, der har været rapporteret om, har været relateret til hardwaren, og da G15 i forvejen har en del ekstra software-features, så ved jeg ikke om din konklusion holder. V10 har eksempelvis fået rettet farverne i sin THX-profil efterfølgende, så hvad der reelt foregår under hjelmen er svært at sige.
Af bantam
#75298
Jeg mener, at jeg testede G15 mht. båndbredden for farvegengivelsen i forbindelse med test af 24p-afspilning hos PP-Radio. Som jeg husker resultatat, minder G15 mere om en V10 uden THX, end den minder om en G10: G15 har større båndbredde end G10 i farvegengivelsen - og dens feature-set minder mest om V10 (bagfra ligner den faktisk en V10).
Af BrianH
#75299
bantam skrev:(bagfra ligner den faktisk en V10).
Ja, bagfra er de alle næsten ens...
Brugeravatar
Af Filip_kbh
#75300
Gælder det mon også andre aspekter af livet? :p
Af bantam
#75302
BrianH skrev:
bantam skrev:(bagfra ligner den faktisk en V10).
Ja, bagfra er de alle næsten ens...
He - ja - det jeg ville sige var egentligt, at G15 kunne være en V10 med en anden front og uden THX.
Af Rødtop
#75339
bantam skrev:Jeg mener, at jeg testede G15 mht. båndbredden for farvegengivelsen i forbindelse med test af 24p-afspilning hos PP-Radio. Som jeg husker resultatat, minder G15 mere om en V10 uden THX, end den minder om en G10: G15 har større båndbredde end G10 i farvegengivelsen - og dens feature-set minder mest om V10 (bagfra ligner den faktisk en V10).
Tak for svaret bantam,
det var netop den slags erfaring jeg efterlyste, og det ligger også i tråd med undenlandske tests jeg har læst.
Af sbt
#75933
Mht. til G10's problemer med afspilning af Blu-Ray (åbenbart kun på nogle fjernsyn), hvad vil en reparation så omfatte?

Jeg gætter på, at det er en software fejl. Skal man så have fjernsynet med til forhandleren for at få opdateret fjernsynet? Eller?

På forhånd tak.
Af bantam
#75937
Firmware'n i TV opdateres via SD-kortlæseren, hvis apparatet ikke allerede er leveret med nyeste firmware.
Af sbt
#75947
Tak.