Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Anders1101
#4626
Tja, min nuværende skærm er en 17" crt, så 19" widescreen ville næppe genere mig, men en ven kom pludselig med et interessant tilbud, han har et Samsung 26" tv/monitor han vil af med. Men af hvad jeg kan se på edbpriser kører sådan et med en opløsning på 1366 x 768. (???!!!!!)
- Er det ikke helt uacceptabelt lavt i forhold til den store skærm størrelse??

Jeg kan nok godt overtale ham til at låne mig skærmen til lidt testning men gider ikke prøve hvis I på forhånd kan afvise den skærm.
Husk jeg er på udkig efter noget at bruge til spil.

26" lyder bare umiddelbart så fristende hehe :)
Af frean754
#4627
Att köra en 26" LCD-tv till spel fungerar OK men i windows och program är den värdelös pga den låga upplösningen till så stor skärmyta.
Af Anders1101
#4645
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=160887

Er dette den samme phillips? Står 8ms, men kontrast 600:1, skulle det ikke være 800:1 på den opdaterede version? Ser ud til den er faldet lidt i pris... hvis altså det er den korrekte skærm? :)

Hos compumail:
Specifikationer --> Udvidede Specifikationer
Produktbeskrivelse Philips Brilliance 200W6CS - flad skærm - TFT - 20.1\"
Enhedstype Flad skærm / TFT aktiv matriks
Farve Sølv
Indbygget udstyr Stereeohøjttalere, USB-hub
Dimensioner (B x D x H) 47.8 cm x 23.5 cm x 42.4 cm
Vægt 7.6 kg
Diagonal størrelse 20.1\"
Dot pitch / pixel pitch 0.258 mm
Maks. opløsning 1680 x 1050 / 75 Hz
Farveunderstøttelse 24-bit (16,7 millioner farver)
Billedformatforhold 16:10
Responstid 8 ms
Billedklarhed 300 cd/m2
Billedkontrastforhold 600:1
Digital videostandard Digital Visual Interface (DVI)
Lydudgang Højttaler(e) - stereo - integreret
Grænseflade DVI, VGA (HD-15)
Effekt AC 120/230 V ( 50/60 Hz )
Strømforbrug ved drift 65 Watt
Pris: kr. 3229


P.S. ffs, kan de da forhelvede ikke bare opgive de helt korrekte oplysninger så man ikke bliver i tvivl, hvor svært kan det være... ffs ;)
Af MaD
#4652
Hehe ja, lidt øv at de ikke har givet den et helt nyt modelnummer, så der ikke var noget at tage fejl af...

Men hvis man kigger på linket her på Computermail - http://www.compumail.dk/varegruppe.php? ... e=hardware - så står der 16ms i selve linket til skærmen. Jeg tror derfor ikke du skal regne med det er den nye model.

På de andre sider jeg har linket til her i tråden er skærmen steget voldsomt. Mit bud er, at de har sænket prisen på den gamle model, og hævet prisen på den nye model - simpelthen for at få solgt ud af det gamle lager...

Og ja, jeg føler mig lidt som et heldigt svin! :)
Af Anders1101
#4653
Hold da op, den er til over 4000 begge steder, du nåede vist lige at gøre en god handel, tillykke med det... dit heldige svin :D

Tror jeg vil satse på den 19" viewsonic i stedet så, nu er den trods alt 2000 kr billigere, det er også en slags penge :) Og er den helt af H til sender jeg den tilbage i hovedet på dem :) 19" widescreen må trods alt være federe end den 17" crt jeg pt sidder med!
Og så kan jeg nok også skifte en billigere skærm ud med bedre samvittighed når der kommer nogen saftige SED skærme på markedet ;)
Af MaD
#4654
En af mine kollegaer har den 19" Viewsonic på arbejdet, og er ganske fint tilfreds. Jeg ved ikke hvordan den er til spil, hurtige bevægelser eller lign., men til kontorarbejdet og lidt billedredigering er han ganske godt tilfreds. Mon ikke du også bliver det, det er jo næppe gudeskærmen du kommer fra? :)

Men ja, føler mig pænt heldig! Føler faktisk jeg direkte har sparet 700 kr. - så nu har jeg lige brugt (2)700 kr. på 7900 GT så jeg kan få frameraten lidt op i Oblivion... (Bestilt hos PRC-data, fik TT nummer 6 minutter efter - thumbs up! :) )
Af Anders1101
#4655
Hehe du kan tro jeg ikke kommer fra gudeskærmen ;) Og tillykke med det nye grafikkort, der er nogen der kan!

Edit: (Havde et spørgsmål her hvis nogen nåede at læse det, men nu er problemet løst ;))
Af seb
#4756
Hej,

Har lige 2 spørgsmål...

Kræver det et større grafikkort at køre med en 20.1 widescreen skærm? Tænker her på den førnævnte phillips model.

Jeg har et radeon 9800pro, og spiller ik så forfærdelig meget, men vil da gerne have muligheden uden at det hakker helt vildt. Har en 17" nu, og det kører fint.

En anden ting, er størrelsen på en 20.1 widescreen, så i MaD's indlæg på flatpanels.dk, at den var samme højde som en 17" skærm, hvor stor er en normal 20" og 19"???

På forhånd tak.
Af MaD
#4809
Spillene bliver som sådan ikke mere krævende af at få en større skærm. Men hvis du VIL køre i den native opløsning, så får dit 9800 Pro nok en del problemer!

Men du kan jo vælge fra menuen hvordan skærmen skal håndtere programmer og spil i lavere opløsning end 1680*1050, fx med sorte kanter rundt om. Men så udnytter man jo desværre ikke det brede format...

Uhmm hvor kører spil bare langt bedre med mit nye 7900GT end med det gamle x800GTO. *savle* *savle*

Det andet spørgsmål må du have en anden til at svare på. Men en 19 og 20" er selvfølgelig højere end min 20" widescreen.
Helhedsindtrykket er dog, at denne Philips virker en del større end min 19" Dell på arbejdet - hvorfor kan jeg dog ikke sige...
Af espeneppi
#5084
Hvordan er det med 4:3 dvd film?
Brugeravatar
Af klh
#5104
espeneppi - Der er flere muligheder af hvad jeg kan forstå på oplevelser fra skærmen, da den kan vise lavere opløsninger med sorte kanter.
Så det burde ikke være noget problem at få en 4:3-film til at se ordentlig ud på denne skærm.
Det kan også afhænge af hvilken software du anvender til afspilning af dvd :)
Af espeneppi
#5129
Vil skjærmen fungere med en Scart to VGA kabel?
Af MaD
#5135
espeneppi - videoklip fx fra digitalkamera viser den automatisk med sorte kanter i siden.
Almindelige DVD'er i 16:9 fylder naturligvis så meget af skærmen som mulig. Der er stadig en sort stribe i bunden og toppen, men man udnytter langt det meste af skærmen.

Det sidste spørgsmål kan jeg ikke svare på!
Brugeravatar
Af klh
#5176
Umiddelbart vil jeg sige ja, men det er uden at vide noget som helst om hvordan kablet fungerer.
Så jeg tager mig lige mit forbehold. Men hvis det virker med en alminelig CRT skærm eller andre fladskærme burde det også virke her.