Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bleze
#103966
x264 er en encoder. Formatet er stadig h264...

Wiki... "x264 is a free software library for encoding video streams into the H.264/MPEG-4 AVC format. It is released under the terms of the GNU General Public License."
Af malke
#103980
JA skrev:Du skriver skærmene er testet med standard indstilling. Generelt er standardindstillingen ud af æsken en butiks indstilling, især på LCD.

Det din test viser er blot forskellen på butiksindstilling på de to - og kan ikke bruges til at vise hvad hver skærm kan yde i billedekvalitet - få ændringer i menuen kan betyde underværker på især en LCD, der er ret kritisk på hvorledes man indstiller det.

Normalt ville jeg gætte på at skærmen til venstre var LCD, og den til højre var en plasma - idet LCD ofte fremstår mere "skarpt", hertil at LCDén er mindre - hvilket skulle gi et mere skarpt billede i sig selv - dvs der er noget helt galt her - det hænger ikke samen.
Jeg synes netop også at plasma'en stod ultra skarp ifht LED'en - som om at der var skruet for meget op for detaljerne på plasma'en?

Men ellers super anmeldelse, super fedt at se to skærme ved siden af hinanden, så man kan A/B teste :)
Af Larsdk
#103983
Der er taget ca. 400 nye billeder af de to skærme samme og alene i helt mørke omgivelser for at give et bedre billede af hvor stor forskel der er. De gamle billeder ville være skiftet ud senere i dag. Dog ryger alle 400 ikke op ;) men en del nye og bedre billeder.

Der kommer også lidt om DNLA (Kablet)
Af ers
#103984
har lige købt et samsung pc50c7705 som du roser her :) får det om max 8 dage da det ikke var på lager hos hifi klubben Herning
de giver 10 % på højtaler ved køb af ny tv så er det store spørsmål er det nødvendig med ekstra højtaler eller er de den er født med ok jeg har en stue på ca 40m2 glæder mig meget så det ville være neder hvis så jeg skal til at købe nye højtaler efterfølgende fordi at lyden ikke kan følge med O_O
er det mulig at koble mit gamle anlæg til tv'et og så bruge det som ekstra højtaler ?
Af Larsdk
#103988
ers skrev:har lige købt et samsung pc50c7705 som du roser her :) får det om max 8 dage da det ikke var på lager hos hifi klubben Herning
de giver 10 % på højtaler ved køb af ny tv så er det store spørsmål er det nødvendig med ekstra højtaler eller er de den er født med ok jeg har en stue på ca 40m2 glæder mig meget så det ville være neder hvis så jeg skal til at købe nye højtaler efterfølgende fordi at lyden ikke kan følge med O_O
er det mulig at koble mit gamle anlæg til tv'et og så bruge det som ekstra højtaler ?
Ved ikke om du kan smide dit gamle anlæg på. Lyde er flad og kun god til tv. har selv købt en soundbar til film og fodbold.
Af Asskicker
#104001
bleze skrev:x264 er en encoder. Formatet er stadig h264...

Wiki... "x264 is a free software library for encoding video streams into the H.264/MPEG-4 AVC format. It is released under the terms of the GNU General Public License."
Men burde jeg så kunne afspille MKV Filen på mit fjernsyn? hvis den er x264?

Og har nogen af jer kunnet afspille x264???
Af bleze
#104003
Asskicker skrev:Men burde jeg så kunne afspille MKV Filen på mit fjernsyn? hvis den er x264?
MKV er en container ligesom AVI er det. En container kan indeholde mange forskellige formater. Om TV'et understøtter H.264 er en anden snak end om det understøtter MKV - MKV er ikke et video format.
Det kan være at hvis du remux'er MKV filen ind i en M2TS i stedet, at det vil virke.
Af lennon
#104015
ers skrev:har lige købt et samsung pc50c7705 som du roser her :) får det om max 8 dage da det ikke var på lager hos hifi klubben Herning
de giver 10 % på højtaler ved køb af ny tv så er det store spørsmål er det nødvendig med ekstra højtaler eller er de den er født med ok jeg har en stue på ca 40m2 glæder mig meget så det ville være neder hvis så jeg skal til at købe nye højtaler efterfølgende fordi at lyden ikke kan følge med O_O
er det mulig at koble mit gamle anlæg til tv'et og så bruge det som ekstra højtaler ?
Samsungs højtalere i fladskærme er traditionelt mildt sagt elendige ! ! Og en 50" skærm skriger altså efter ordentlig lyd , - så ind over anlægget ! !
Af jszpirt
#104018
Kan I pause filerne over DLNA når det er HD-filer? Fx .mkv.

Det kan man ikke med dem fra sidste år?

Undertekster - virker de også uden Samsungs software, via ren DLNA?

Tak :)
Af HSKS
#104022
jszpirt skrev:Kan I pause filerne over DLNA når det er HD-filer? Fx .mkv.

Det kan man ikke med dem fra sidste år?

Undertekster - virker de også uden Samsungs software, via ren DLNA?

Tak :)
Ja,du kan godt pause filerne.

Og undertekster virker uden anden ekstra software over netværket med en Synology Diskstation.
Og jeg har fundet ud af at du kan springe i divx og H264 filer med piletasterne men ikke spoleknapperne på fjernbetjeningen.
Af noxity
#104026
Ja folk skal lige være opmærksomme på at de alm. play pause forward og rewind knapper i bunden af TV ikke er til DNLA, men til en evt. DVD/bluray afspiller.

Man skal således benytte pil til venstre og højre til at spole, samt "ok" til at pause.
Af Larsdk
#104201
UPDATE:

1) Nye billeder.
2) Test af Strømforbrug.
3) Lidt om DLNA.
Af mrblue
#104239
Hvilket 3D materiale fra youtube har du brugt til 3D testen. Kan du give nogle links ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 11