Hvis du har testet eller kort afprøvet en skærm og du ønsker at dele dine erfaringer med andre.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af wium
#104324
HSKS skrev:
wium skrev:HSKS
Hejsa.
Jeg har PS50c7705 og opdagede det samme hopperi eller små pauser i bevægelserne men jeg har fået det fjernet det som du snakker om....
Jeg har slået alle billedforbedringer fra.
Jeg sad også og legede med det og det var løsningen ved mig.
Jeg skal så have prøvet at slå tingene til en for en for at se hvad det er der forårsager det.
Men jeg er superglad for fjernsynet ellers,specielt mediaplayeren
Det ville være fedt hvis du gad poste hvad du har slået fra. Når du siger hakker er det så lidt som at køre 24 p fra blue ray? Jeg syntes at jeg lagde meget mærke til hakken hvis jeg f.eks. så "Vores Planet" dokumentar filmen på mit gamle 855
Den hakken jeg observerede kom ca hver halve til hele sekund men efter alt efter hvilken scener der blev vist(Le mans vist på Tv2/Zulu/Eurosport 1 og 2 leveret af Yousee DVB-C).
Det gjorde at små lyse (biler der bevæger sig i baggrunden) objekter bliver revet/streget og hakker(svært at forklarer O-O )
Nogle gange var der ingen ting.
Jeg tror at det er forårsaget af ventetid på udregninger i de digitale kredsløb.
Jeg prøver stadig og se hvad indstillinger der har indvirkning.
Jeg kører på Tilstanden:Standard

Under økoløsning er energibesparelse og økosensor slået fra

Avancerede indstillinger:
Sort tone:mørkest
Gamma+2
Ekspertmønster og RGB tilstand Fra
Farverum:Indbygget
Hvidbalance er ikke rørt ved.
Hudfarve 0
Kantforbedring :Fra


Under Billedinstillinger:
Farvetone :kold
Størrelese: Auto-Bred
Skærmtilstand: 16:9
Digitalt støjfilter:Medium (har prøvet at slå det fra,men har ingen negativ indvirkning)
Mpeg-støjfilter:Fra (efter afprøvning har den heller ikke noget at sige)
Film:Fra
Motion Judder Cancel:Fra
Dynamisk kontrast fra

YESSS: :)
Jeg har lige prøvet at slå indstillingen Film på Auto1 og der gik det galt,så ved mig er det det der går galt. :o

Update:slå digitalt og MPEG støjfilter fra,det bliver billedet pænest af... ;)

Tak for svar.

Så er der lidt indstillinger at gå efter :)

Tror jeg er med på hvilken flimmer der er tale om.

Jeg kan se den hvis den står side om side med en LCD/LED men ikke noget jeg lagde mærke til på mit gamle 855.
Af de tv jeg har set rundt om i butikkerne syntes jeg at Panas flimre lidt mere end hvad 855 gør (måske det bare er mig).

Nu er jeg mere rolig og er sikker på at PS50C7705 er det rigtige tv for mig ;)
En anden ting er så bare om jeg kan få det leveret :/
Af Aknot
#104344
Den hakken jeg observerede kom ca hver halve til hele sekund men efter alt efter hvilken scener der blev vist(Le mans vist på Tv2/Zulu/Eurosport 1 og 2 leveret af Yousee DVB-C).
Så kan det ikke være det samme som jeg har observeret, da det er adskillige gange i sekundet. Som jeg prøvede at beskrive det tideligere er det som at se på et CRT TV der køre 60Hz.

Men kan kun være enig med Larsdk mht. at man skal se TV'et i aktion og bedømme selv, da vi jo alle har forskellig smag hvad angår TV billed.
Af Gargazol
#104346
Kan man zoome ud, så billedet ikke fylder hele skærmen? hvis de kan, hvor meget? evt et billede af det

Grunden er jeg selv går og overvejer et af de 2, men min afstand til tv'et svinger mellem 4M og 1.5M, og så tæt på vil et 50" være extremt.

På forhånd tak
Af Figgaro
#104358
Har selv haft 855'eren før dette C7705. Ja det støjer langt mindre end 855 men jeg syntes også kontrasten er blevet svagere desværre.
Af kskruger
#104359
Figgaro skrev:Har selv haft 855'eren før dette C7705. Ja det støjer langt mindre end 855 men jeg syntes også kontrasten er blevet svagere desværre.
Kan du prøve, at uddybe hvad du oplever af forskelle imellem dit gl. 855 og dit nye C7705?
Af HSKS
#104362
Aknot skrev:
Den hakken jeg observerede kom ca hver halve til hele sekund men efter alt efter hvilken scener der blev vist(Le mans vist på Tv2/Zulu/Eurosport 1 og 2 leveret af Yousee DVB-C).
Så kan det ikke være det samme som jeg har observeret, da det er adskillige gange i sekundet. Som jeg prøvede at beskrive det tideligere er det som at se på et CRT TV der køre 60Hz.

Men kan kun være enig med Larsdk mht. at man skal se TV'et i aktion og bedømme selv, da vi jo alle har forskellig smag hvad angår TV billed.
Eftersom du siger at det er specielt de hvide områder i billedet,så er jeg sikker på det er det samme,men efter at jeg slog auto1 fra i film indstillingen i Billedindstillinger er der intet galt med billdet mere. :p ... Jeg har siddet og set/leget med fjernsynet hele natten(Le Mans) :(( Det er jo ikke gået helt så godt i Frankrig....
Men som sagt er det forskellige øjne der bedømmer billedet. :s
Jeg var også noget ræd for at der var noget galt med Tv´et men efter at jeg fandt ud af det,er jeg superglad for det... 8)

Med hensyn til svagere kontrast som Figgaro skriver kan man jo skrue helt op til 20 for cellelys...På mit det gamle Samsung gik det kun til 10(mener jeg)
Det kan jo nok hjælpe på kontrasten..
Af Aknot
#104381
Interessant.. Jeg suser ned i HIFI klubben og får det testet i morgen :).. Jeg skal nok vende tilbage med resultatet her i tråden.
Af goldfing
#104385
Når kommer bildene for spilling??
Af Aknot
#104458
efter at jeg slog auto1 fra i film indstillingen i Billedindstillinger er der intet galt med billdet mere.
Jeg var lige en tur forbi HIFI klubben på vej hjem for at teste dette. Ekspedienten var meget behjælplig, vi kunne dog ikke finde frem til noget der hed "Auto1" i film indstillingerne under billedindstillingerne. Vi prøvede istedet at disable alt hvad der kunne disables, men lige meget hjalp det.

I starten kunne ekspedienten ikke se at billedet hoppede, men efter lidt tid kunne han bekræfte, at det gjorde det. Hans konklusion var at hvis jeg ikke kunne abstrahere fra det, var et Plasma TV nok bare ikke mig (da det også gjorde sig gældende på andre plasma modeller de havde stående).
Af HSKS
#104463
Her er lige en beskrivelse af tastetryk....
Jeg tror du misforstod hvad jeg skrev
Tilstanden var standard og så ind i billed indstillinger og der er der en menu der hedder film.

Tryk Menu
Tilstand er Standard
så er der
Cellelys
Kontrast
Lysstyrke
Skarphed
Farve
Tone
Økoløsning
Autojustering(tonet ned)
Skærm(tonet ned)
Avancerede indstillinger
Billedindstillinger
3D
Billednulstilling

Her trykker du Billedindstillinger
Inde i den finder du
Farvetone
Størrelse
Skærmtilstand
Digitalt støjfilter
Mpeg-støjfilter
Hdmi,sort niveau(tonet ned)
FILM
Motion Judder Canceller
Skærmbeskyttelse

Og her trykker du film
og her har du så fire valg
Fra
Auto1
Auto2
Cinema smooth(tonet ned)
Vælg Fra

Så kan det ikke beskrives anderledes :)

Et lille billede

http://www.billedeupload.dk/photo/2010- ... 2.JPG.html[/url]
Af Chomper
#104754
Hvordan er sortniveauet på plasma'en? Er der nogen tal på det, så man kan sammenligne med andre TV?

Har du fået prøvet at se en 3D film på plasma'en?
Af HSKS
#104756
Chomper skrev:Hvordan er sortniveauet på plasma'en? Er der nogen tal på det, så man kan sammenligne med andre TV?

Har du fået prøvet at se en 3D film på plasma'en?
Jeg syntes sort niveauet er meget bedre end det gamle jeg havde som var en PS50A676 og er bedre en 37 PX80 som jeg også har jeg kan sammenligne med.
Men det er kun hvad jeg syntes...
Det kan være at tallene når de kommer frem er overraskende...
Jeg kan ikke finde nogle tal nogensteder på nettet,ihvertfald på den nordiske... Den amerikanske som hedder 8000 er der lidt tal på men de er jo sikkert en del forskellige på indmaden alligevel.

Jeg har ikke prøvet 3D med ordentlige film endnu,kun 3D klip fra youtube ::l
Af Larsdk
#104858
Har taget sin tid med en spil test men lover den er uploadet inden fredag formidag :) Skal bare lige sortere mellem en masse billeder og mine foto af den i 3D er ikke de bedste da jeg prøvede at tag et billiede men mit kamera igennem brillerne O_O
Af Larsdk
#104962
Larsdk skrev:Har taget sin tid med en spil test men lover den er uploadet inden lørdag formidag :) Skal bare lige sortere mellem en masse billeder og mine foto af den i 3D er ikke de bedste da jeg prøvede at tag et billiede men mit kamera igennem brillerne O_O
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11