Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#4221
Hej, jeg købte denne monitor over nettet sidste uge. "SyncMaster 940BF"

Allerede efter 10 min opdagede jeg en rød og yderst generende pixel fejl 5 - 6 cm til venstre for højre kant af skærmen. Bliver ved med at stirre på den, kan ikke acceptere det!

Jeg er meget forvirret ang. pixel garentien fra Samsung. Det lader til at garentien nu gælder selvom det kun er 1 pixel fejl. Hvor der før skulle være mere end én?
Kan jeg så med god tro sende min skærm tilbage til firmaet jeg købte den fra og regne med at de sender mig en ny (på Samsung's bekostning selvfølgelig). Eller skal jeg nærmere regne med at skulle vente flere uger på at den bliver repereret?
Hvis dette er tilfældet vil jeg naturligvis benytte mig af min 14 dages returret og få mine penge tilbage for skærmen. Men det er der jo ingen grund til hvis jeg får en ny gratis pga. garentien..?

Håber nogle kan give mig råd her!
Takker
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#4223
Samsung har en såkaldt Zero Bright Pixel garanti, der dækker alle lysende pixels. 940BF er dog så vidt jeg husker ikke dækket af denne garanti, så i og for sig har du ikke ret få skærmen byttet.

Du kan naturligvis bruge din 14 dages returret, hvis du ikke er tilfreds med produktet. Det kræver dog, at du selv betaler for forsendelsen.
Af Demonio
#4226
Yep, men jeg behøver vel ikke engang at begrunde over for dem hvorfor jeg sender den tilbage, Pixelfejl eller ej? Jeg bryder mig ikke om at sende den tilbage uden at sige det, ønsker jo ikke en anden kunde skal købe den når der er fejl på. Men jeg har en fornemmelse af at de prøver at 'prakke' den på mig hvis jeg nævner det og dermed annulerer returretten. (hvis de kan det..)

Jeg kan ikke umiddelbart se nogle steder at min 940BF har Zero Bright Pixel garanti, men det ville da være underligt hvis den ikke havde, den er jo helt ny? Modellen altså.....
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#4233
Du kan være sikker på at forhandleren ikke gør noget som helst ved det faktum at der er en død pixel. De sælger den til næste køber, så du har ingen grund til at forklare dig. Send skærmen retur uden videre forklaring.
Af Flitsbuen
#4238
Husk, du skal have hele det beløb tilbage du har betalt, med undtagelse af dine omkostninger til at sende skærmen retur. Der er mange internet-shops der prøver at "glemme" at give dig alle pengene retur.
Af Demonio
#4242
Flitsbuen, jae.. men på deres hjemmeside står der at embalagen som naturligvis er brudt (ellers kunne jeg vel næppe bedømme mit køb) bliver trukket fra i prisen. "Et mindre beløb". Jeg skrev til dem om dette hvor de blot svarede at "vi finder ud af det". Dette betyder garenteret af de 'runder' det ned fra 3.300 til 3.000, hvem ved, der må jo være en grund til at de ikke vil sætte pris på det før varen er returneret, jeg har fortalt dem at poserne er i stykker.
Sådan noget plastik burde dog næppe koste mere end et par kr. :o

Sender den i morgen og så bliver det spændende at se om de prøver at rippe mig :p
Af Flitsbuen
#4247
At du åbner pakken, plastikposer o.s.v må ikke betyde du ikke får det fulde beløb tilbage. Du skal selvfølgelig ikke rive poserne/pakken midt over..men ellers skal de give alle pengene retur. Der er så mange, der prøver at give dårligere vilkår så det er bare med at "skrue bissen på".
Senest rettet af Flitsbuen 24. mar 2006, 09:54, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#4248
Som provokation kunne man lægge 3 plasticposer og en lighter ved, så kan de selv smelte dem sammen. Pris: 9 kr.