Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pkresten
#4022
Hej

Jeg har igennem et stykke td være ude efter en fladskærm da jeg er ved at være træt af den store CRT skærm. Jeg har hovedsagligt set efter 19" skærme, men er på det sidste blevet vild med en 20" skærm så jeg har muligheden for en opløsning på 1600x1200!

Jeg bruger computeren til det meste, men i spil er det for det meste CS.

Jeg har set på følgende skærme

ViewSonic VP2030b

Dell Ultrasharp 2001FP

Hvilken ville i vælge og hvorfor?

I er velkommen til at komme med andre forslag eller fortælle mig at jeg skal vælge 19", kom dog gerne med nogle argumenter!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#4039
Det har været svært at drive erfaringer med V2030B op, men de seneste jeg har hørt har været positive. Der var lidt gennemskær i hjørnene, men det behøver jo ikke at være generelt for alle skærmene. Hastighedsmæssigt vil jeg mene begge skærme er tilsvarende. Du skal nok ikke være hardcore gamer, da de i så fald vil hænge lidt i spil, men til langt det meste brug, er de fine.

Har du overvejet 20 tommer widescreen? Der er dukket en hel del interessante skærme op på det seneste.
Af superman2006
#4044
hej

jeg står lidt i samme situation. leder efter en god kvalitets skærm i 19-20" størrelsen, men helst gerne widescreen hvis der findes noget godt.
Af pkresten
#4046
Jeg er ikke helt vild med widescreen formatet, så jeg vil gå efter en standard 20"

Nogle der har erfaringer med Dell's model, og hvordan gælder de 3 års garanti, er det også på pixelfejl?
Af superman2006
#4048
jeg tror ikke dell dækker pixelfejl, det er vidst nok kun samsung som gør det, men hvis der er pixelfejl på kan du jo evt benytte dig af retur/fortrydelsesretten som de fleste online shops tilbyder.
Af superman2006
#4049
personligt synes jeg dell giver alt for lidt for pengene men det er så bare min mening.

jeg er lidt lun på denne skærm: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=193977

synes at man får en rigtig lækker skærm til den pris der men vil helt klart gerne høre om den lever op til de specs der vises. den kan evt ses i action på producentens hjemmeside.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#4063
superman2006: eftersom pkresten ikke er interesseret i en widescreen bør du ikke dreje emnet i den retning. Specifikke spørgsmål uden for emnet bør holdes i sin egen tråd.

Hvis du kigger på Dells hjemmeside står der specifikt under deres garanti at der må være op til 5 pixelfejl på en skærm før den kan ombyttes. Vær desuden opmærksom på at der opkræves et hampert ekspeditionsgebyr hvis du returnerer en vare (altså hvis det ikke er et garantispørgsmål, men for at få pengene igen). Så du har godt nok returret ligesom alle andre steder, men den vil koste dig 4-500 kr. at benytte.
Af Flitsbuen
#4070
Det er bøde sanktioneret at kræve gebyr for at udnytte returretten..den skal være helt gratis at benytte, så hvis der bliver nogle problemer med det henvender du dig til Forbrugerstyrelsen eller Forbrugerombudsmanden.
Af Athanasius
#4086
Tror at samsung har et rigtigt godt bud på en 20" (dog 21 mææn mon ikke det går)

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=159193

Dens storebror 244 har fået en rigtig fornuftig modtagelse.

Dell vil jeg ikke anbefale forstår ikke rigtigt hvorfor nogle review sites falder på halen hver gang de kommer med en ny skærm. Kvaliteten er meget svingene, sådan cirka fra okay til noget være bras.

edit: Sådan lige mht. 19" vs 20" så er det jo helt op til dig. Syntes selv at opløsningen måske kan gå hen at blive for lav på 19". Det 'gamle' argument for at 1280*1024 er en bedre spilopløsning er ikke relevant mere. Grafikkort f.eks Nvidia 7900GT kan jo sagtens trække selv de tungeste titler i 1600*1200! blablabla.... kunne blive ved at argumentere for begge slags... tror dog mest jeg hælder til 20".
Af pkresten
#4106
ubeslutsomheden længe leve, nu har jeg surfet en smule og har set en smule på Dell's 20" widescreen 2005 FPW. Den er jo noget nyere end 2001 FP, men hvad er egenligt forskellen på de to?

Jeg har slået paneltyperne op og der er begge LG.philips men ikke helt samme nr. nogen der kan fortælle om forskellene?

Lige til sidst er der nogen der kende en god test af 2005 FPW'en, gerne med en del billeder...
Brugeravatar
Af hightower
#4112
søg på nettet, der er et hav af tests med 2005 fpw. Men de skulle vist alle lide af 'backlight bleeding', se denne tråd under bruger anmeldelser: http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=114

prisen er iøvrigt dumpet ned fordi Dell har en 2007 fpw parat som kommer meget snart, så medmindre du er vild med S-IPS paneler ville jeg vente (eller købe philips, se anden tråd om 20" wide - der findes efterhånden mange).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#4119
Jeg har slået paneltyperne op og der er begge LG.philips men ikke helt samme nr. nogen der kan fortælle om forskellene?
Den primære forskel er normal vs. widescreen. LG.Philips har også rettet nogle mindre ting på widescreen panelet, som de har leveret til Dell. Søg eventuelt også på forummet her. Der er flere erfaringer med Dells skræme.
Af pkresten
#4124
hightower skrev:prisen er iøvrigt dumpet ned fordi Dell har en 2007 fpw parat som kommer meget snart, så medmindre du er vild med S-IPS paneler ville jeg vente (eller købe philips, se anden tråd om 20" wide - der findes efterhånden mange).
Kan du nærmere præcisere hvornår den nye model skulle udkomme og evt. data omkring den eller hvor man læser hvilke skærme der er på vej.