Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Flitsbuen
#3870
Jeg har lige fået en Samsung 193P Plus ind ad døren. Når jeg bevæger musen hen over skrivebordet i Windows, får jeg "trailing/ghosting" dvs at der ligesom trækker en pil efter curser-pilen...altså lige som om pilen får en "hale" det kan da ikke være rigtigt ????
Der forekommer også når man kører langsomt fra side til side...og selvfølgelig hvis man gør det hurtigt.

Er der noget man kan gøre ? indstillinger ? Kan ikke forestille mig at det er "normalt".

Jeg har lagt mærke til, at det bliver værre ved f.eks grøn baggrund, end f.eks sort...

Jeg kører DVI-stik, og 1280*1024 i 75Hz

Havde en 970P før, som overhovedet ikke havde skyggen af "trailing"
Senest rettet af Flitsbuen 15. mar 2006, 12:17, rettet i alt 4 gange.
Af superman2006
#3873
den 970p som du havde, var der nogle problemer med den? dithering?

jeg får nemlig levende "udslæt" på de mørke farver. formuleret på en anden måde, så får jeg bittesmå prikker som blinker over hele skærmen men ikke i hel hvid eller hel sort, det er alle andre farver. jeg har den tilsluttet til en bærbar via d-sub - dvi. har sat opløsningen til 1280x1024 i 60 hz.
Af Flitsbuen
#3874
Nej havde overhovedet ingen problemer med den, bortset fra der var pixel fejl så den røg retur. Nu har jeg så købt en 193P Plus, og synes så det er lidt underligt med den "hale" efter pilen...lidt som man havde ved de første fladskærme.
Senest rettet af Flitsbuen 14. mar 2006, 21:58, rettet i alt 1 gang.
Af superman2006
#3881
ok der er heldigvis ingen pixelfejl på min 970p, der er bare det som jeg beskrevede som plager mig. må vente og se om den er ligesådan med dvi-dvi.
jeg tror din skærm har fejl. du bør bytte/returnere den. den burde ikke ha de fejl som du siger. når man betaler så meget for en monitor så skal den sgu også være uden fejl.
Af sol_jakobsen
#3883
det er ganske simpelt slør, den er bare meget langsommere end 970p (tjeck eks x-bit og deres målinger). min 970 trækker også en lille smule slør, (mest lidt overdrive traling).
Af superman2006
#3885
lol.. nu du nævner det så er der faktisk det samme på min skærm. musmarkøren trækker en skygge med sig..damn hvorfor skulle jeg også vide det :(
Af Flitsbuen
#3886
superman2006 skrev:lol.. nu du nævner det så er der faktisk det samme på min skærm. musmarkøren trækker en skygge med sig..damn hvorfor skulle jeg også vide det :(
:(

Jeg tror at enten skal jeg vende mig til det, eller også går jeg tilbage til min CRT skærm..der var hverken pixelfejl, ghosting eller noget andet...bare en simpel skærm der virkede...stor og klodset ;)
Af Flitsbuen
#3893
sol_jakobsen skrev:det er ganske simpelt slør, den er bare meget langsommere end 970p (tjeck eks x-bit og deres målinger). min 970 trækker også en lille smule slør, (mest lidt overdrive traling).
Det er bare sjovt, fordi når man ser på andre tests, skriver de at hastigheden ikke er tydelig mærkbar mellem 193p plus og 970p som f.eks her på siden...citat "970P lider også af denne form for slør og reelt set er der ikke meget forskel i forhold til 193p+, som er angivet til 8 ms (g2g) - forskellene skal hvert fald findes i marginalerne"...og det burde da ikke allerede vise sig ved at køre musen hen over skrivebordet. Men som sagt er det værst når der er grøn/turkis baggrund.
Af sol_jakobsen
#3898
Flitsbuen skrev:
sol_jakobsen skrev:det er ganske simpelt slør, den er bare meget langsommere end 970p (tjeck eks x-bit og deres målinger). min 970 trækker også en lille smule slør, (mest lidt overdrive traling).
Det er bare sjovt, fordi når man ser på andre tests, skriver de at hastigheden ikke er tydelig mærkbar mellem 193p plus og 970p som f.eks her på siden...citat "970P lider også af denne form for slør og reelt set er der ikke meget forskel i forhold til 193p+, som er angivet til 8 ms (g2g) - forskellene skal hvert fald findes i marginalerne"...og det burde da ikke allerede vise sig ved at køre musen hen over skrivebordet. Men som sagt er det værst når der er grøn/turkis baggrund.
det er jo en subjektiv vurdering... målingerne viser jo at den er meget hurtigere, (dog er de begge langsomme i de mørke nuancer)... og jeg skal da heller ikke sige for meget om det da jeg ikke har set dem ved siden af hinanden.... min pil trækker også et lille slør efter specielt i de farveovergange..... har personligt set på vp930 som toms hardware guide måler til at være hurtigere i de mørke overgange, men der forekommer altså også slør, dog lidt anderledes og i lidt mindre grad...
hvis man er så "hys" med slør skal man nok kikke eftere 2ms skærme, men der skal man nok være forberedt på en del "overdrive" artefakter...... (ret mig gerne hvis nogen har en anden mening/mere forstand på det) :).