Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af superman2006
#3841
hej

jeg har lige fået denne skærm og må sige at den er rigtig fed.
den er tilsluttet analogt til en bærbar lige nu som ekstern skærm og jeg har opdaget noget som virker lidt underligt. når jeg kigger på en skrivebordsbaggrund på skærmen fra tæt afstand så er der bittesmå prikker som blinker over det hele (sne) :(( . det kan ses mest på mørke farver og virker som om der er forstyrrelser i billedet. jeg ved bare ikke om det er pga jeg har tilsluttet den med analog kabel eller om det er min bærbar som har dårligt grafikkort. er det normalt at en 19" skærm gør sådan? eller skal den indstilles ordenligt først?
Brugeravatar
Af klh
#3845
Jeg har nogle ideer til hvad dit problem kan være. Dog vil jeg først lige sige at jeg ikke er 100% sikker i mine udtalelser i det her svar ;)

Det kan måske være den opløsning du har valgt ikke passer med skærmens native opløsning som er 1280x1024.
Ellers kan det måske være kablet der er noget i vejen med, og til sidst kan det jo være en fejl i skærmen.
Prøv at tilslut skærmen til en anden computer og se om du får det samme problem igen.
Af sol_jakobsen
#3852
superman2006 skrev:hej

jeg har lige fået denne skærm og må sige at den er rigtig fed.
den er tilsluttet analogt til en bærbar lige nu som ekstern skærm og jeg har opdaget noget som virker lidt underligt. når jeg kigger på en skrivebordsbaggrund på skærmen fra tæt afstand så er der bittesmå prikker som blinker over det hele (sne) :(( . det kan ses mest på mørke farver og virker som om der er forstyrrelser i billedet. jeg ved bare ikke om det er pga jeg har tilsluttet den med analog kabel eller om det er min bærbar som har dårligt grafikkort. er det normalt at en 19" skærm gør sådan? eller skal den indstilles ordenligt først?
der skal ikke forekomme nogen former for forstyrelser, dog hvis du har tilsluttet den anolgt kan der forkomme små forstyrelser i billedet men man skal se godt efter så, og ikke noget der ligner sne..... min står selv kniv skarpt uden de mindste forstyrelser.....
Af superman2006
#3854
den er sat til 1280 x 1024 og alt virker som det skal. jeg tror ikke at det er pga analog tilslutning, men har pt ikke mulighed for at teste med dvi kabel.
hvordan virker dithering? og hvordan kan man se det?
jeg har denne som baggrund [img]http://img239.imageshack.us/img239/8124 ... eed0lj.jpg[/img] og på den blå farve er det ligesom skærmen brænder hvis i kan følge mig.. ligesom når man varmer olie på stegepanden.. det irriterer mig for vildt når jeg kigger fra en arms afstand så kan det sagtens ses. skal farverne justeres eller hva? eller er det det der dithering som panelet af denne skærm lider af??
er meget interesseret i at få at vide hva årsagen er da jeg stadigvæk har min 14 dages returret. vil 770p og 971 have samme problem
Af sol_jakobsen
#3855
jeg kan ikke se noget på min skærm billedet står perfekt, kan kun se at han dragt er blå og ruflet.... 770p er paseret på samme panel, og det er 971p nok også, har ihvertfalt tæt på de samme specks..... mht dithering er der oprettet nogle flere tråde..... Det eneste jeg kan sige uden at have set din skærm er at der ihvertfalt ikke er noget som skal blinke.....
Af superman2006
#3856
ok har du prøvet med det analoge kabel? det kan være skærmen er defekt men det finder jeg ud af når jeg har prøvet med dvi kabel
Af sol_jakobsen
#3857
superman2006 skrev:ok har du prøvet med det analoge kabel? det kan være skærmen er defekt men det finder jeg ud af når jeg har prøvet med dvi kabel
nej har ikke prøvet med analog, der skulle gerne ligge et dvi kabel med i kassen....
Af superman2006
#3858
ja jeg har fået dvi kabel med men jeg har kun en bærbar med analog indgang til at tilslutte den pt. kan det skyldes at den bærbar jeg har ikke kan klare at vise billedet fuldt ud? fx grafikkortet.det er en fujitsu-siemens amilo 1450g med onboard grafikkort 128MB delt ram