Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Toom
#3832
Hvad skal man gå efter ved valg af grafikkort til en skærm som EIZO S2110W, det skal ikke bruges til spil men fotoeditering, samt office og web?
Det må naturligvis ikke begrændse den gode skærm på nogle måder. Kan man nøjes med de helt billige kort som fx. Radeon X300 kort?

Skal man være opmærksom på noget pga. den "anderledes" opløsning og den ekstra bredde?
Hvilke GFX chips kan køre med disse "skæve" opløsninger?
Iflg.
LINK ser det ud til at ATI's chips er bedre til at drive DVI porten. Har i evt. anden erfaring?

Til Rasmus:
Var det ikke en idé at lave en sektion på flatpanels.dk om grafikkort?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#3850
Så længe du ikke kører over 1920 liniers opløsning, burde de fleste kort kunne trække skærmen. ATI har dog en lille fordel og især med deres nye X1600 og højere idet de alle har DualLink.
Af Toom
#3947
Hvordan rammer man opløsningen på 1680x1050?
Jeg syntes ikke at det er muligt på min nuværende maskine.
Brugeravatar
Af hightower
#3974
Har du husket at installere de nyeste grafik drivere?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#3985
Du kan selvfølgelig kun vælge de opløsninger der understøttes af skærmen. Hvis du ikke har en widescreen skærm tilsluttet computeren på nuværende tidspunkt (jeg går ud fra at du ikke har købt den endnu?) så kan du ikke vælge denne opløsning.
Af Toom
#4013
Ok på den måde ;)
Nej jeg sidder pt. på en 19" Sony G420 CRT og et grafikkort uden DVI.
Men planen er at skifte til Eizo s2110w... og et ATI basseret DVI kort til omkring 5-600kr med 128MB, hvilket skulle være fint nok såvidt jeg har forstået det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#4015
Ja det er korrekt forstået.