Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#3818
Kære forum

Vores laboranter klager over flere ting ved vores nye Acer 24" Widescreen TFTs. AL2416W

- Teksten er ikke vildt skarp, dog heller ikke uskarp, den er bare ikke NICE.

- Varmen der udstråler fra denne skærm er så voldsom at de føler ubehag ved brug af den. (den brænder vist 130W af, så LCD er ikke mere strømsparende end CRT bare man kommer lidt op i størrelse) De siger det er ligesom at have været i solarie når man har siddet lidt foran den.

Jeg kan jo ikke gøre noget ved varmen, andet end at bede dem tage tøjet af (hehe) eller flytte sig længere væk fra skærmen.

Den uskarpe tekst mistænker jeg for enten at være det analoge signals skyld, eller at det er et onboard intel gfx (ikke extreme eller noget) i en ældre IBM pc.

Så hvad siger jeres erfaring jer? Skal jeg prøve at købe et bedre ATI gfx, eller er det DVI jeg mangler?
Hvis det er DVI, så er det noget lort, de her Acer skærme kom kun med Analog :(
Brugeravatar
Af hightower
#3831
Nu er det jo en 'discount' 24" wide i har købt, men prøv at købe et billigt grafikkort med ATI chip (check edbpriser.dk - de billigste koster ca. 300kr) da det er min erfaring at grafikkort med ATI chip har et skarpere billede end med Nvidia, for da slet ikke at tale om et onboard Intel. ;) Du kan nok ikke gøre meget ved varmen udover at købe en ventilator...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#3851
Onboard kort er mere følsomme overfor intern støj og kan generelt ikke anbefales til andet end absolut ukritiske brugere. Der er dog ikke DVI indgang i skærmen, så mit gæt er at du aldrig får et helt perfekt billede på den.