Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af hightower
#3801
Hej alle, jeg har fået et problem med min TFT. Der er kommet nogle 'striber' i toppen, som ikke specielt synlige, men alligevel generende i spil og på desktoppen. Jeg har prøvet at skifte kabel (både DVI og VGA), grafikkort, samt HZ og opløsninger - intet har hjulpet. Jeg har i min tid med TFT'er aldrig stødt ind i et lign. problem. Har i nogen anelse om hvad det er? Jeg bruger screensaver så burde ikke være noget som er 'brændt fast'. Her er et billede af det (svært at tage):
http://www.speedyshare.com/161282460.html

På forhånd tak for hjælpen... :)
Brugeravatar
Af hightower
#3804
Jeg har lige fået at vide det muligvis vil hjælpe at tage strømmen fra skærmen i 48 timer - det kunne fjerne 'pixel hukmmelsen'?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#3806
Normalt plejer man at sige, at du skal prøve at tage strømmen fra natten over. Altså få hevet stikket ud af din væg.

Hvis det ikke løser problemet, kunne det godt være en fejl foresaget af styreenheden. Lige meget hvad hvad den er galt med bør du dog overveje en RMA sag, hvis strøm idéen ikke virker.
Brugeravatar
Af hightower
#3807
Tak for svar :) Den får natten over - længere KAN jeg simpelthen ikke undvære skærmen :(
Brugeravatar
Af hightower
#3821
Efter 12 timer, er striberne blevet en del mindre synlige, men de er der stadigvæk :o

EDIT: efter skærmen har været tændt i en time, er de tilbage fuldt ud. jeg må vist hellere RMA snart...