Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#3737
Hej Flatpanel.dk

Foerst og fremmest tak for en meget hjaelpsom og informativ side.

Jeg er ved at starte et arkitektkontor op i Tel Aviv og skal i den forbindelse bruge tre fladskaerme. Primaer brug er 3D grafik (FormZ, AutoCAD) og sekundaert Photoshop arbejde og RAW billedbehandling.

Jeg har faaet et godt tilbud paa nogle "gamle" IMac G5 med 20" skaerme og jeg vil hoere om der er nogen, der kender deres kvalitet i forhold til Apple 20" Cinema? Er de de samme? Jeg ved de begge har en oploesning paa 1680x1050 og er S-IPS. Jeg har kunnet laese mig til at der er et Noise problem med skaerme i denne prisklasse, men for mig er farvegengivelsen og et roligt billede vigtigere.

Ville det vaere bedre at gaa efter noget andet i samme storrelse, Eizo 2110W eller LaCie? Jeg er ganske tiltrukket at bredformat til mine paletter etc, men evt. sekundaer skaerm til IMac'en kunne ogsaa vaere in loesning.

Jeg vil vaere taknemlig for al den hjaelp jeg kan faa.

Paa forhaand tak.
Af kellermann
#3767
Har fundet ud af at der er tale om samme paneltype.

Er der nogen der kan anbefale Apple eller er der andet der er bedre at gaa efter i denne prisklasse (ca.6500 kr. 20")???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#3774
Jeg synes du skrev at du havde fået et "godt tilbud"? 6.5K er vel ikke specielt favorabelt for en gammel skærm uden garanti?

Ulempen ved Apple's skærme er den elendige garantiordning de kører med - 1 år fra købsdato, hvor de fleste andre har 3 år.

Hvis du bruger panelsøgningen kan du se at der er mange andre skærme der benytter samme panel som den Apple skærm:
http://www.flatpanels.dk/skaerme.php søg på: LM201W01
Af kellermann
#3775
Nej, det er dog ikke et tilbud paa en 20" Cinema, men en Imac fra Apple, saa jeg for lidt mere end skaermen med :D

Tak for henvisningen til tilsvarende skaerme!

Jeg kan se i testen af dell 2005w at den har et problem med backlight og at dens storebror ikke har samme problem, hvad med skaermen der sidder i Imac'en (identisk med M9177) har den tilsvarende problem?

Angaaende garantien, saa haenger den sammen med resten af computeren og dermed er den bedre.

Og hvis der er nogle Power CAD (FormZ etc) brugere derude, er 20" nok, eller foretraekker i to skaerme eller 23"+??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#3778
Erfaringer med baggrundsbelysning kan ikke overføres fra en skærm til en anden og blot fordi de benytter samme panel er der absolut ingen sammenhæng mellem belysningen.

Jeg har ikke selv set pågældende Imac, så jeg skal undlade at udtale mig om hvorvidt de har haft problemer.