Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#3525
Hejsa flatpanels.. Inden jeg kommer med mine spørgsmål ville jeg lige give et "thumps up" for jeres hjemmeside, jeres hjælp til os skærmkøbere samt jeres test og arbejde for at få kørt denne forbruger oplysnings side op er uundværligt. Flot arbejde.

Godt, jeg har læst flere tråde og tests igennem på forummet, og læst adskillige af jeres tests igennem. Men jeg er blevet totalt forvirret mht. hvilken skærm jeg skal gå efter nu.
Jeg ved at spørgsmålet vedr. gamer skærm osv. er blevet spurgt utallige gange, men et råd fra "ekspertPANELET" :P ville være fantastisk.

Mine behov er:
-gaming
-programmering
-lidt surfing
-4:3
dvs. en skærm som er til allround (dog med vægt på gaming)

Pt. kører jeg med en 3 år gammel lcd 17" hyundai imagequest Q17 skærm, Og er tilfreds med den. Men jeg vil nu anskaffe mig endnu en skærm så jeg kan dual-desktoppe mit arbejde (stud.polyt.it / sys admin).

Men denne nye skærm skal også bruges gevaldigt til at spille på (kan ligeså godt få en som kan det hele).

Vil gerne køre DVI på den nye skærm og opløsninger af 1600x1200 er helt okay med min computer, også i 3d applikationer
pc-stats: p4 2.4ghz, 1gig ram, radeon 800xt pro vivo, asus p4p800 mobo.

Jeg vil helst gå efter noget så stort som muligt af de 19-21" muligheder der er. Men vil helst have den som gengiver de ovenstående krav bedst muligt.

mit budget ligger på omkring de 5k. Men er afhængigt af hvor lækker/fornuftig en skærm der findes, så hvis i har bud på en "super" skærm så må i også gerne tage den med i en evt. anbefaling.

Jeg ser frem til et svar :)

PS:

ville være ret fedt hvis i kunne lave en top5 af skærme (af jeres vurdering selvfølgelig.) i måske 5 kategorier: gamer,desktop,3D/grafisk,kontor,normal brug. (evt. opdelt i størrelse også)

Det ville lette mange for at læse forummets utallige tråde om de samme emner igennem. (men ville dog kræve en del fodarbejde fra jeres side. Dog tror jeg allerede at i "hajer" har lavet en top5 i jeres hoved da i læste foreslaget :))
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#3678
Hvis du vil ha 4:3 så er 19" udelukket. De er alle i 5:4 forholdet.
Mht. en top5, så har det før været foreslået, men vi ønsker ikke at sætte skærmene i bås for der er ret mange faktorer der kan spille ind i købet af en ny skærm - pris ikke mindst.

Der er ikke megen fidus i at opgradere til en 19" alligevel idet du ikke får flere pixels ud af det ift. din nuværende, så konklusionen må være at du skal op i 20" for at kunne kalde det en opgradering.
Her kunne Samsung 204B være en mulighed eller Berlinea 102035W. Hvis du finder en pose penge ekstra, så er Samsung 214T også et godt bud hvor du ydermere får et PVA panel med høj kontrast.
Af Stefan Madsen
#3687
20" bliver det så. og jeg siger mange tak for forslaget jeg vil nu finde frem til hvilken af skærmene som passer mig bedst :)
Af Stefan Madsen
#3715
Jeg tror jeg vil satse på den samsung 214T.

Men jeg kunne godt tænke mig at se den i funktion.
Nogle der ved hvor der findes sådan en skærm i en udstilling? i storkøbenhavns området?
Af Stefan Madsen
#3759
Nå, men jeg kiggede på den samsung inde i en forretning i københavn. Og den står fantastisk flot. Og der er kun en smule trailing igennem den test flatpanels henviser til. Og farverne står helt fantastisk. Men til en pris på 7k, så kom jeg lidt i tvivl.

Jeg kastede lynhurtigt min kærlighed på en lidt anden skærm og som står foran mig nu.
En Xerox XA7 - 19I -8ms skærm (19 tommers)

Den har nogle små problemer med trailing når det går rigtigt hurtigt. Men intet der påvirker mine spillebehov. (har testet i quake4, WoW, DoW,NFS serierne)

En virkelig anbefalesværdig skærm til gamer+normalt arbejde.

Skærmen er belagt med en glasplade, så den er nemmere at få fedtfingre af, og så ser det fedt ud.
en god skærm som jeg fik for 2749kr.

Og nu hvor jeg har fået denne nye skærm og dualscreener med min gamle skærm kan jeg godt se en kæææmpe forskel. Billedet på den nye skærm er krystalklart og 0 pixelfejl