Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Er der pixelfejl eller subpixelfejl på din Viewsonic skærm?

Af CrAzY-HoRsE
#3412
Hej

Er det kun mig der syntes at viewsonic har mange pixelfejl i deres display, jeg syntes tit at folk har en subpixel fejl på deres viewsonic display, alle (3) jeg kender der har viewsonic LCD har også mindst en subpixelfejl. Der var også fejl på det jeg selv bestilte så det røg tilbage igen. Syntes ikke at man hører om lige så mange fejl på eks. samsung, philips, sony

Jeg har for sjovt lavet en lille afstemning, svar venligst kun hvis du har en Viewsonic skærm, eller har sendt en retur pga. sub/pixelfejl og så har købt noget andet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#3420
Jeg har ikke stemt, men vil lige give en hurtig bemærkning. Af de produkter jeg har haft til tests; VP930, VX924, VX922 og nu VA1912w, havde kun VX922 en pixelfejl.

Jeg synes det per tidspunkt er mest udbredt på VX922. Jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg har jo selv oplevet det på VX922, og også hørt et par meldinger her og på Edbprisers forum. Man hører naturligvis fortrinsvis om dårlige erfaringer i fora, så jeg synes det er en god idé at prøve at samle lidt op på det :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#3423
Jeg vil støtte op om Rasmus' kommentar om at det jo primært er de dårlige erfaringer der deles og udbasuneres i fora. Der har ganske rigtigt været mange meldinger om fejl på VX922, men da vi ikke ved hvor mange eksemplarer der ryger over disken, så er det svært at afgøre en fejlprocent.

Min opfattelse har indtil nu også været at tidligere modeller har været fejlfrie i samme grad som vi oplever det med f.eks. Samsungs modeller.
Af CrAzY-HoRsE
#3434
Hej

Dem jeg kender inkl. mig selv har haft fejl på VP930, jeg er stor viewsonic fan og vil godt lige sige at jeg ikke er ude på at svine viewsonic til, syntes blot at jeg hører om mange fejl dem for tiden i forhold til andre mærke varer, og det fraholder mig pt. fra at købe en igen, derfor vil jeg gerne lige se hvordan andres oplevelser har været.
Af Johnny
#3721
min totalt lækre nyindkøbte vx922 0 pixelfejl
Den kan godt anbefales ;)
Brugeravatar
Af hightower
#3897
se i min signatur hvor mange viewsonic skærme jeg har haft - ingen af dem har haft pixelfejl (men ok også deres pro-linie).