Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ups
#3237
Hej med jer
Jeg har mistet overblikket over fladskærmemarkedet, så tænkte på om nogen vil hjælpe mig med at finde en 17
tommer fladskærm til omkring 2000 kr. (+/- et par hundrede). Er der én der bare slår alle de andre i det prisleje, eller er der er par stykker I anbefaler, som man så kan vælge imellem?
På forhånd tak.
Af Ups
#3243
Ja, den har jeg også haft kig på.
Hvad med nedenstående BenQ? (Som jeg lige har opdaget også blev foreslået i din tråd) Hvordan ligger den i forhold til Samsung'en? Den er jo lidt billigere.

BenQ skærm
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#3252
Hvis man er ude efter at spare et par hundrede kroner er BenQ modellen et nærmest tilsvarende produkt. Den homogene baggrundsbelysning er et stort plus.

Generelt har BenQ det med at lancere en skærm næsten identisk med Samsung (i den lave prisende) og de har efterhånden fået opbygget et ganske godt rygte.
Af Ups
#3254
Mener du derved, at BenQ'en næsten er et bedre valg end Samsung'en?

Man kan måske lave en hel plus/minus-liste over de to produkter?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#3272
Personligt havde jeg valgt Samsungs model, men nu har jeg også efterhånden haft en del af deres produkter og været godt tilfreds med dem. Jeg har ikke selv leget med BenQ-modellen, men du kan jo læse Rasmus' test af de to modeller - her burde du selv kunne læse fordele og ulemper ved de to.
Af Ups
#3277
Jeg har læst testene, og da jeg ikke er ekspert på området, synes jeg, at det er meget svært at sammenligne de to, idet der jo ikke er nogle direkte sammenligninger, man konkret kan forholde sig til.

EDIT: Måske melder en tredje konkurrent sig på banen.
Faldt over denne ViewSonic.
Skal jeg forstå det som om, at det bare er 17"-modellen af den 19" I har til test HER?

Og ville du stadig vælge Samsungen'en?
Evt. andres bud? Hvad ville I vælge?

EDIT2: Jeg kan se, at det er Rasmus Larsen, der har anmeldt dem alle, så gad egentlig godt, at han lige prøvede at give sin vurdering af skærmene sammenlignet med hinanden.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#3284
Personligt synes jeg, at Samsung modellen virker hurtigere end Benq modellen i krævende spilapplikationer, men forskellen er ikke afgørende.

Ved Samsung skærmen har man dog en fornemmelse af, at der generelt er lagt lidt mere energi i produktet. De forskellige profiler er ligeledes rigtig lækre og faktisk ret praktiske, hvis man får dem sat ordentligt op.

VX724 kunne også sagtens være et bud. Farvegengivelsen er i praksis lidt dårligere end 730BF's, men til gengæld vinder den på responstiden.

Personligt ville jeg satse på VX724 eller 730BF, hvis jeg skulle have en spilskærm. Der er nogle fordele og ulemper ved begge, men jeg synes ikke forskellene i billedkvaliteten er afgørende.
Af Ups
#3286
Tak for indlægget.
Jeg vil forresten gerne lige have slået det fast: Der er ikke pixelgaranti på nogle af skærmene, vel?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#3310
Nej ikke ud over den der normalt gives indenfor klasse II i ISO standarden.