Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Timecop
#3211
Mangler en god 19 tommer skærm til både gaming og kontorbrug. Er vant til at bruge en Samsung Syncmaster 959NF (CRT) og vil gerne have noget i ca. samme kvalitet bare fladere :)

Har som sagt kig på to (2 ms.) skærme:
1. ViewSonic VX922
2. Samsung 940BF

VX922 er jo ret god kan jeg forstå på div. forummer, men er den nye 940BF konkurrencedygtig og værd at overveje i mit nye indkøb?
Af SuspektDK
#3216
Jeg ved ikke så meget omkring Samsung 940BF skærmen, men købte selv for lidt over to uger siden ViewSonic VX922. Den er super behagelig, har lynhurtig responstid og er samtidig i et fedt design. Jeg spiller Battelfield 2, Doom3, Need for Speed Most Wanted, FEAR mm på skærmen i den højeste opløsning, og det klarer den virkelig godt (Meget bedre end den Samsung 930BF jeg havde før, som samtidig lavede en svag hyletone).

Mit eneste råd, køb den – Du for ikke en bedre fladskærm til games for penge + Den er faldet i pris siden jeg gav 4000 kr. for den

:)
Af Johnny
#3546
Er der slet ingen ghosting når du spiller bf2.
Grunden til at jeg spørger er at jeg fik anbefalet samsung 913n da den var på det højeste og fik tudet ørene fulde med at der ingen ghosting eller anden form for uskarpheder var.
Den skrøne sluttede da lige så hurtigt som jeg fik sat skærmen til :-( retur med den
nu vil jeg prøve lykken igen og har kigget meget på samsungs 930bf / 940bf / 960bf, men er som alle andre faret vil i alle de unødige data man får.
Det skal siges at jeg gamer på rimelig højt niveau ( bf2 og cod2 ) og at jeg ikke vil have noget som helst der minder om uskarphed eller ghosting. også selvom det betyder at jeg skal beholde min crt.
Håber at i kan vejlede mig lidt.

Mvh Johnny
Af Johnny
#3568
come on anyone ??
suspektdk: var der ikke pixelfejl på din vx922?
det siges at være et stort problem med vx922, som jeg faktisk er kommet frem til at jeg vil prøve (hvis jeg kan få en uden pixelfejl)
Af sol_jakobsen
#3573
Johnny skrev:come on anyone ??
suspektdk: var der ikke pixelfejl på din vx922?
det siges at være et stort problem med vx922, som jeg faktisk er kommet frem til at jeg vil prøve (hvis jeg kan få en uden pixelfejl)
913n er også uden "overdrive" og er har derfor sikkert en respons tid tæt på 30ms i nogle toner, vx922 og samsung 94bf er katastrofalt meget hurtigere..... hvilken du vælger mht respons tid vil jeg mene er lige meget, det er i så ubetydelige maginaler at det ikke kan ses.
Personligt ville jeg vælge en vp930 i stedet, den er marginalt langsommere, men er bedre på alle andre punkter, den lider heller ikke at Etc error, som alle hurtige skærme med overdrive i en eller anden grad gør det.