Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#3104
Hej med jer!

Jeg har læst en del her på siden men erstadig i tvivl om hvad jeg skal vælge... håber derfor at bare et par af jer vil komme med kommentar og jeres synspunkter.

Jeg har ca 3.000 kr til køb af nyt TFT skærm som skal bruges til internettet... lidt spil ikke de nyeste og en gang i mellem lidt film/tv.

Jeg har udpeget følgende skærme ud fra EDB priser:

BenQ FP91V
Philips 190B6CS
Samsung SyncMaster 913BM
Samsung SyncMaster 940MW

Ud fra nettet kan jeg se at Samsung 913 er den klart bedste ud af de 4.... men hvad siger folks til det.. passer det med reality?

Har også hørt at der er en Samsung 910 vist nok som har en tv tuner indbygget.... hmmm erder nogen af jer som ahr prøvet det??

Priser.. tjaa... på de 4 nævnte er det ca 2800-2900 og det passer fint til mit budget.

Så kommer dagens spørgsmål HVAD skal man vælge? Jeg ved at Samsung er kendt for lækker skærme og jeg harselv et Samsung skærm mnu som funger fint men den er for lille ... så nu skal der ske noget... PLS!! Help!!!! Hvad skal jeg vælge.... ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#3107
Der er kun tuner i 940MW af de 4 modeller du nævner her. 913BM har blot højttalere - du skal have fat i 910MP før der også er tuner.

Jeg går ud fra at du med vilje kun har set på skærme med indbyggede højttalere? Hvis jeg var dig ville jeg hellere se på eksemplarer uden og så købe et sæt seperate højttalere i stedet - der er ikke speciel god lyd i sådan en skærm.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#3205
930MP er sådan set samme model som 940WM blot er den ikke widescreen. Skærmen vil fungere som alm. monitor, men husk at du betaler for tuneren og højttalerne, så du må derfor få mindre skærm for pengene end med en anden Samsung skærm til 3000 kr.