Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#3023
Hej alle på flatpanels!

Først vil jeg lige rose den super lækre side, som jeg synes er dybdegående udover vanlig danskstandard og virkelig brugbar for folk som mig der ikke har (havde) den fjerneste forståelse af TFT teknologi. Godt arbejde. Keep it up!

Herefter ville jeg bar lige høre om der var nogen der havde noget nyt omkring Samsung 244T da jeg måske er kommet frem til at det skal være skærmen til mit nye system.
Systemmet er startskuddet til min kommende kreative karriere, og skal derfor bruges til at lære Photoshop og nogen musikprogrammer. Men da jeg ikke bare kan neglicere min indre gamer, bliver det også nød til at kunne håndtere spil.

Defor har jeg rent specifikationsmæssigt sat disse krav til min kommende skærm:

1. Da jeg indtil nu har brugt en 17" CRT skærm i 1280*1024 har jeg besluttet mig for at når jeg nu alligevel skal ud og investere skal opløsningen altså også et tak op af. Derfor skal den mindst kunne vise 1600*1200.

2. Den skal vise det højst mulige antal farver 16.7 mio kontra de falske 16.2 mio. (Tak Rasmus Larsen, du har lige kostet mig yderligere 4,5k i.f.t. mit tidligere valg som var 204B )

3. Den skal have så lav responstid som mulig, da jeg ved at jeg før ellere senere lader mig genere af unødig ghosting.

Alle disse krav opfylder 244T jo til UG+, i hvertfald på papiret, og da jeg så hørte at nogen folk var helt vilde med at spille på fladskærme tænkte jeg at det egentlig ikke lød så tosset. Så nu vil jeg meget gerne høre om der err nogen, der har noget nyt. Så jeg ved om jeg skal spare op til denne skærm, eller om jeg skal finde mig et alternativ. I så fald må I meget gerne komme med forslag.

Mvh
Dlejt.
Af Dlejt
#3099
Virkelig ingen der har noget?
Af arkoh
#3298
Hej Dlejt

Der er desværre den grund til tavsheden her, at Samsungs 244T ikke er blevet leveret til særlig mange brugere endnu!

Selv har jeg måttet vente 2 en halv måned før den dukkede op på mit dørtrin! Men nu har jeg så til gengæld også set mig nødsaget til at lave en lille gennemgang (ja, den blev nok lidt længere end "lille" ;) ).

Du kan finde min anmeldelse af Dyret under Brugeranmeldelser her på siden...

Anmeldelse af Samsung 244T

Ligeledes har jeg just fundet en online anmeldelse af skærmen (den eneste jeg har kunnet finde i de seneste 2 en halv måned!), som kun er et par dage gammel! Frisk ud af pressen! Se link under min anmeldelse!

Jeg kan kun anbefale Skærmen! Den er ABSOLUT noget udover det sædvanlige!

Spørgsmål er meget velkomne, men hold dem under anmeldelsen, så alle kan være med! Go fonøjelse!

MVH

Lars Køhler