Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af shamran
#2886
Jeg har lige købe 2 stk 970p til dualscreen (fik et tilbud jeg ikke kunne modstå) og er faktisk helt glad for dem, MEN jeg syntes den ene er lidt gulig spec. i den hvide farve. Er der nogle måde jeg kan kaliberer den på ? Jeg syntes ikke lige at jeg kan så den ren hvid ! Skærmen der er tale om køre på analog :o
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2888
Hvad sker der hvis du kører den over DVI? Er farverne så OK eller er det kun denne ene skærm ud af de to, der har mærkelige farver?
#2890
shamran skrev:Jeg har lige købe 2 stk 970p til dualscreen (fik et tilbud jeg ikke kunne modstå) og er faktisk helt glad for dem, MEN jeg syntes den ene er lidt gulig spec. i den hvide farve. Er der nogle måde jeg kan kaliberer den på ? Jeg syntes ikke lige at jeg kan så den ren hvid ! Skærmen der er tale om køre på analog :o
Det er min også i kanterne, men tror også 193+ og andre mva/pva skærme er det lidt... det er ligesom om de bliver lidt mere "gule" i den når man drejer hovedet bare en smule.......
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2893
Min 193P+ er ikke den mindste smule gul nogen steder, når den kører på DVI. Min aldrende 191T er gullig og det kan ikke justeres væk, men det burde nu ikke være tilfældet på en 193P/970P hvis man kører med kolde farver.
Af shamran
#2894
Så fik jeg testet det yderligere og resultatet er at min ene skærm er gulig med både DVI og VGA. Den anden står tordene klart og uden farveskift ! Har lige snakket med infocare og de vil sende mig en ny...og godt det samme ellers ville jeg benytte mig af min 14 dags returret...måske gør jeg det alligevel!

tak for hjælpen !
Af sol_jakobsen
#2895
shamran skrev:Så fik jeg testet det yderligere og resultatet er at min ene skærm er gulig med både DVI og VGA. Den anden står tordene klart og uden farveskift ! Har lige snakket med infocare og de vil sende mig en ny...og godt det samme ellers ville jeg benytte mig af min 14 dags returret...måske gør jeg det alligevel!

tak for hjælpen !
du har vel farveskift (meget lidt) når du vinkler en smule/ ude i kanterne? jeg snakker ikke meget men, nærmest kun en tildens, synes det er lidt typis for dem jeg har set, men hvis du overhovedet intet har skal jeg da også have fat i info care....
Af sol_jakobsen
#2896
yakken skrev:Min 193P+ er ikke den mindste smule gul nogen steder, når den kører på DVI. Min aldrende 191T er gullig og det kan ikke justeres væk, men det burde nu ikke være tilfældet på en 193P/970P hvis man kører med kolde farver.
hvis man vinkler hovedet en smule bliver farverne vel mindre intense? en smule mere matte / gullige? synes jeg kan fornemme en smule i mine kanter....... men det skal der måske ikke være?
Af shamran
#2897
du har vel farveskift (meget lidt) når du vinkler en smule/ ude i kanterne? jeg snakker ikke meget men, nærmest kun en tildens, synes det er lidt typis for dem jeg har set, men hvis du overhovedet intet har skal jeg da også have fat i info care....
Det har jeg men det er meget lidt ! Skærmen der er gulig er det konstant også når jeg sider lige for. Et eksempel er hvis jeg åbner notepad på begge skærme. Her er farven klar hvid på skærmen der ikke har problemer hvorimod den er gulig på den anden. Farveforskellen kan også spottes på toolbaren i f.eks explore hvor den syntes mere blå end grå. Iøvrigt er det noget andet jeg ikke rigtigt kan sætte fingeren på. Det er ligesom noget farveflimmer men det forsvinder når jeg kigger direkte på den, billeder virker i nogle øjeblikke "rastet"..underligt !
Af sol_jakobsen
#2899
shamran skrev:
du har vel farveskift (meget lidt) når du vinkler en smule/ ude i kanterne? jeg snakker ikke meget men, nærmest kun en tildens, synes det er lidt typis for dem jeg har set, men hvis du overhovedet intet har skal jeg da også have fat i info care....
Det har jeg men det er meget lidt ! Skærmen der er gulig er det konstant også når jeg sider lige for. Et eksempel er hvis jeg åbner notepad på begge skærme. Her er farven klar hvid på skærmen der ikke har problemer hvorimod den er gulig på den anden. Farveforskellen kan også spottes på toolbaren i f.eks explore hvor den syntes mere blå end grå. Iøvrigt er det noget andet jeg ikke rigtigt kan sætte fingeren på. Det er ligesom noget farveflimmer men det forsvinder når jeg kigger direkte på den, billeder virker i nogle øjeblikke "rastet"..underligt !
okay sådan skal det helt sikkert ikke være, jeg skal kikke virkeligt godt efter, og måske endag bevæge hovedet lidt, og så er det kun marginalt ude i kanterne.... samtidig er det kun i de hvide nuancer det kan spottes med en meget god vilje... (lyder lidt som din "gode" skærm....) byt den :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2901
Når jeg taler om farver på en skærm er det selvfølgelig set spot-on :) Der er ikke megen mening i at angive farvene fra en anden vinkel end den det er meningen man skal betragte skærmen fra.
Af sol_jakobsen
#2902
yakken skrev:Når jeg taler om farver på en skærm er det selvfølgelig set spot-on :) Der er ikke megen mening i at angive farvene fra en anden vinkel end den det er meningen man skal betragte skærmen fra.
nej rigtigt nok :) det er også kun tæt på skærmen "spot on" at jeg kan se "en mini smule gulligt skær fra siderne, hvilket nok svare meget godt til 45graders vinkel til de yderste pixels