Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Angel
#2807
Jeg har nu snart haft min LaCie 321 i et år og er fuldt ud tilfreds med billedkvaliteten og farverne. Jeg har dog undret mig over, om deres blue eye pro kalibrator er det værd? Det er jo alligevel 2500 kr. som jeg skal af med og det ser jeg som mange penge, hvis den nu ikke gør den store forskel, som ikke ses tydeligt.

Jeg har læst/skimmet testen igennem her på siden og den virker på andre skærme, som jeg kan se. Og så går jeg ud fra, at det er en kalibrator, som jeg kan bruge fremover, når jeg engang skal have mig en ny skærm.

Rasmus eller andre, der kan overbevise mig om, at det er et must for mig at have den, når jeg har fladskærmen LaCie 321? :)

Jeg bruger hovedsageligt den til grafisk design til web og print, og det er først nu, at jeg skal benytte den seriøst - altså tjene penge på mine kreative evner.
Af teamet
#2810
Jeg ved ikke noget om den kalibrator, men blev lidt spændt på den lacie og læste lidt om den. edbpriser.dk har 2 forskellige udgaver - en til 12,5k og en til 13,5k hvor sidstnævnte har en kalibrator med fra start... Måske du kunne snakke med lacie om at købe en billigt, nu da du allerede har købt deres dyre skærm?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#2819
teamet: Man kan jo købe kalibratoren seperat så koster den ca. 2500 kr.

Personligt synes jeg ikke den er pengene værd hvis skærmen ikke er til professionelt brug hvor farvetemperaturen skal skiftes ofte. Du vil måske kunne se en lille forskel i farverne, men nu er Lacies skærme ikke de værst kalibrerede fra start af, så muligvis vil du ikke lægge synderligt meget mærke til farveforskelle efter kalibrering.
Jeg kan se fornuften i at købe en hvis du kan finde en 5-6 andre der også gerne vil ha kalibreret deres skærm og er villige til at spytte lidt i kassen, men ellers er det alt for mange penge for en privatperson.
Af Angel
#2858
Hvad nu hvis man ser sådan på det, at jeg engang til efteråret skal have mig en 37"-42" lcd fladskærm, hvis man køre 1:1 pixelmapping gennem hdmi. Ville jeg eksempelvis ikke også blive glad for at kalibrere det, sådan det ikke kun et min lacie skærm der skal kalibreres?